Gå til innhold

Bagn området


Sandro

Anbefalte innlegg

En kompis har fått seg hytte rett ved Bøvi i Bagn.

Og derfor lurer vi litt på om det finnes noen gode fluevann i området, og om noen vet noe om Bøvi mottas alle tips med takknemlighet.

Har fisket i Tisleia for endel år siden, og det var en flott plass, selv om det ikke ble spesielt mye fisk.

 

Send gjerne PM dersom det skal være "litt" hemmelig.

 

DagB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Nå har du beveget de ginn på mitt fiskeområde. Alle vannene i området har mye flott ørret. Mitt yndlingsvann på ca.1000moh ved rabalsfjellet huser bra ørret på over kiloen. Ble for ikke mange dager siden tatt ørret på 1.3kg der, og en røye på ca.1.8 på et vann like ved Bøvi (Ellingsæter).

 

Selv så fisker jeg mye i elva Hølera. Der prøver jeg ut nye fluer for det meste, da det er bare små bekkørreter der, men det er moro det også!  ;)

 

Ellers så kan jeg nevne; Høvren, Alketjerna, Bukfyll, Hølervatnet, Rabaltjern, Vesle Grevsjø, Ormtjern, Vangen, Bjødalsvatnet som relativt gode ørretvann. Alle er lette å gå til. Noen bare få meter å gå, noen andre et par km. Som små elver/bekker så anbefales Bøvi, Hølera og Hellebekk.

 

Husk at det også bare er kort avstand til større elver som Begna, Hallindalselva, Hedalselva, Muggedøla etc.

Kan også være verdt å prøve seg nedover mot Hedalen og Vassfaret. Hørt om mye action der også!

 

Ta gjerne en prat med Jan på Ellingsæter (eier'n) han kan gi noen gode anbefalinger. Fluer som går igjen for min del er zulu, telemarkskongen, valdresflua som vått og vårfluer, maur, og svarte myggimitasjoner som tørt. Tar mest på tørt i området.

 

Pass opp for flere private vann på grensen mot Hallingdal. Vet av erfaring!  :rolleyes:

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det noen fine vann på åsen mellom bagn og vassfaret, men noe av det er privat  ;)

 

Privat-shrivat... Når jeg ser et skilt med privat så har det samme effekt på meg som å veive et rødt tørkle foran en okse. Da MÅ jeg fiske der.

 

Høres ut som om du er tillhenger av ekstremsport Erik ;D

Ta deg en tur på Vestlandet og jeg kan vise deg noen private områder hvor eier sender kjøterne sine på deg (og da snakker vi ikke Paris Hilton bikkjer) hvis du fisker der, eller oppe i Spansdalselva hvor de kommer løpene etter deg med grovsalt i hagla  :o

Tenker dine røde kluter blir til virkelighet da gitt ;) svir og blør med grovsalt ;D ;D ;D

Er noen som er ekstreme på værning av sine private grunner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det noen fine vann på åsen mellom bagn og vassfaret, men noe av det er privat  ;)

 

Privat-shrivat... Når jeg ser et skilt med privat så har det samme effekt på meg som å veive et rødt tørkle foran en okse. Da MÅ jeg fiske der.

 

Med andre ord er stua di allemannseie...?

Oppgi hjemmeadressen din her. Jeg kjenner et par med samme holdning til "privat eiendom" som deg, og de kommer sikkert gladelig over for å låne toaletten din når det regner ute... ;D ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke forstå hvorfor dette ikke overrasker meg ???

 

Hoho. Veldig overraskende at eiendomsmegleren er pro privatisering av eiendom, gitt  ;D

 

Det er ikke de som fisker i privarte vann som gjør noe galt - det er de som forsøker å frarøve folk elementære menneskerettigheter som gjør det. Privat vann... hørt på maken til tullball. Det neste blir vel privat luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Kan ikke forstå hvorfor dette ikke overrasker meg ???

 

Hoho. Veldig overraskende at eiendomsmegleren er pro privatisering av eiendom, gitt  ;D

 

Det er ikke de som fisker i privarte vann som gjør noe galt - det er de som forsøker å frarøve folk elementære menneskerettigheter som gjør det. Privat vann... hørt på maken til tullball. Det neste blir vel privat luft.

 

å forholde seg til private ressurser er nok det mest vanlige her i verden, vi er heldige! man behøver ikke dra lengre enn til Danmark før man blir jaget for å gå i skoven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke forstå hvorfor dette ikke overrasker meg ???

 

Hoho. Veldig overraskende at eiendomsmegleren er pro privatisering av eiendom, gitt  ;D

 

Det er ikke de som fisker i privarte vann som gjør noe galt - det er de som forsøker å frarøve folk elementære menneskerettigheter som gjør det. Privat vann... hørt på maken til tullball. Det neste blir vel privat luft.

 

 

å forholde seg til private ressurser er nok det mest vanlige her i verden, vi er heldige! man behøver ikke dra lengre enn til Danmark før man blir jaget for å gå i skoven

 

 

yup, vi er heldigere. synd at andre har det verre. men betyr det at man skal akseptere tingenes tilstand som de er?

 

uansett er det ikke urimelig å forholde seg innenfor lover og regler, så får man heller kjempe ut i fra de rammene som er tilgjengelige. alternativet er vel sivilulydighet og anarki.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det noen fine vann på åsen mellom bagn og vassfaret, men noe av det er privat  ;)

 

Privat-shrivat... Når jeg ser et skilt med privat så har det samme effekt på meg som å veive et rødt tørkle foran en okse. Da MÅ jeg fiske der.

 

Kan ikke forstå hvorfor dette ikke overrasker meg ???

 

Det er første gang jeg hører at en okse som ser et rødt tørkle bare må fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke forstå hvorfor dette ikke overrasker meg ???

 

Hoho. Veldig overraskende at eiendomsmegleren er pro privatisering av eiendom, gitt  ;D

 

Det er ikke de som fisker i privarte vann som gjør noe galt - det er de som forsøker å frarøve folk elementære menneskerettigheter som gjør det. Privat vann... hørt på maken til tullball. Det neste blir vel privat luft.

 

 

Disse innleggene dine som bare er ment for å provosere, er dette noe du koser deg med, eller har du bare litt tungt for det?

 

Mulig du har en interesse som innebærer fiske, men kanskje du skulle vurdere å legge bort tastaturet til du hadde noe saklig og fornuftig å komme med.

Gjennom min tid her på forumet så har du fått så mange tilbakemeldinger på dine skriverier, så at du ikke har funnet en annen arena å kringkaste din hets og spydigheter forteller vel bare hvordan det generelt står til.

 

Håper på de sterkeste at jeg en dag treffer deg langs en elv, så jeg kanskje kan få ett annet inntrykk av deg. Inntil dette skjer så håper jeg slipper noe mer spydigheter fra deg.

 

Skulle det likevel være uugåelig så send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, beklager så mye til "Sandro" som hadde et enkelt spørsmål :)

Og til dem som faktisk har svart på spørsmålet, skikkelig bra :D

Og til resten, fy skam (meg inkludert) >:( >:(>:(

Konemor er katteopdretter av Maine Coon og derfor også med i et forum rundt dette (der det hovedsaklig er damer). Hun er forøvrig også nyklekket fluefisker ;D ;D ;)

Til nå har det forumet vært lesning med stor underholdningsverdi for mitt vedkommende, men nå har jeg funnet en ny plass, nemlig her :rolleyes:

Etter å ha vist konemor denne tråden med flere var utrykket (For en gjeng KJERRINGER)

Er det i orden for dere at jeg legger linken til denne tråden inn på katteforumet så damene får noe å le av?

Tror faktisk det kan bli ny rekord på "Off Topic" tråden der inne ;D ;D ;D ;D

 

Og nok en gang, Beklager "Sandro" for denne "Off Topic" dreiningen. Har desverre selv ikke noe kjennskap til området du spør om, men håper du får flere skikkelige svar på spørsmålet ditt, av folk som er kjent der ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke nekte for at jeg er til dels enig med Pettersen her.

Enkelte steder finner man store private vann med kun småfisk, som følge av for lite uttak.

Dette med private vann er ofte noe som henger igjen fra gammelt av, og som siden har gått i arv.

Det finnes ikke nødvendigvis noen god grunn for at man ikke tillater fiske, annet enn at "mitt er mitt, og det skal du holde deg langt unna !". At man ikke tillater oter, sluk og markfiske kan jeg godt forstå, men å nekte oss uskyldige fluefiskere, som ikke er noen trussel for noen fiskebestand uansett, det er helt uhørt  ;D

I mange av disse vannene ville kvaliteten på fisken blitt betydelig bedre om man hadde tillat sportsfiske.

Vet om et slikt vann, hvor det er så latterlig mye ørret at jeg kunne tatt opp mer enn jeg orket å bære på noen få timers fiske.

For noen år siden, da de som eier vannet tok ut bra med fisk i garn, var det helt vanlig med ørret på kiloen her, men nå ser all fisken ut til å være støpt i samme form, med vekt på jevnt 250-300gr.

Fortsatt holder den utrolig fin kvalitet som matfisk, men det er nok på lånt tid.

Så, on topic igjen : Ta deg noen minutter ved elvekanten nedenfor kirka i bagn. Det står minst to sykt store ørreter der ute, som er oppe og viser seg ved brukbare klekkinger.

Sist jeg var der var det så mye vann at jeg ikke hadde sjanse til å nå ut til dem, men på lav vannføring kan man vade et godt stykke ut der  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse innleggene dine som bare er ment for å provosere, er dette noe du koser deg med, eller har du bare litt tungt for det?

 

Mulig du har en interesse som innebærer fiske, men kanskje du skulle vurdere å legge bort tastaturet til du hadde noe saklig og fornuftig å komme med.

Gjennom min tid her på forumet så har du fått så mange tilbakemeldinger på dine skriverier, så at du ikke har funnet en annen arena å kringkaste din hets og spydigheter forteller vel bare hvordan det generelt står til.

 

Ja, dette er bra André. Få med deg mob'en, "sammen kan vi tyne'n ut" - for det må vel være eneste grunn til at du ikke skriver dette på PM? ???

Hadde du skrevet dette på PM, så hadde du blitt svart på PM. Når du velger forumet, så blir jeg nødt til å svare i forumet. Og, jeg minner om at det hele begynte med at DU henvendte deg i en nedlatende tone til meg. Jeg må vel få lov å svare? Så slemt var vel ikke svaret vel? Liten overreaksjon av deg her, kanskje?

 

Kun konforme innlegg ønskes. Meningsdiktatoren har talt. Er det det som gjelder?

 

Hets? Hvem hetser hvem, sa du? ???

 

Jeg anser meg ferdig med saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse innleggene dine som bare er ment for å provosere, er dette noe du koser deg med, eller har du bare litt tungt for det?

 

Mulig du har en interesse som innebærer fiske, men kanskje du skulle vurdere å legge bort tastaturet til du hadde noe saklig og fornuftig å komme med.

Gjennom min tid her på forumet så har du fått så mange tilbakemeldinger på dine skriverier, så at du ikke har funnet en annen arena å kringkaste din hets og spydigheter forteller vel bare hvordan det generelt står til.

 

Ja, dette er bra André. Få med deg mob'en, "sammen kan vi tyne'n ut" - for det må vel være eneste grunn til at du ikke skriver dette på PM? ???

Hadde du skrevet dette på PM, så hadde du blitt svart på PM. Når du velger forumet, så blir jeg nødt til å svare i forumet. Og, jeg minner om at det hele begynte med at DU henvendte deg i en nedlatende tone til meg. Jeg må vel få lov å svare? Så slemt var vel ikke svaret vel? Liten overreaksjon av deg her, kanskje?

 

Kun konforme innlegg ønskes. Meningsdiktatoren har talt. Er det det som gjelder?

 

Hets? Hvem hetser hvem, sa du? ???

 

Jeg anser meg ferdig med saken.

 

Da er vi forhåpentligvis ferdige med saken begge to.

Så ses vi muligens langs en elv engang....

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja.. Det skjer det samme her som på alle andre forum. Finnes alltid en eller annen kverrulant som skal ødelegge en tråd.

 

Erik: I denne tråden så driter vel trådstarter i din mening om private vann. Hvis det er så J**** viktig å for deg å brøle ut om det, så start en egen tråd.

Og for å ha sagt det, så er jeg ikke uenig med deg, men jeg er dritt lei sånne som er så sinnsykt tøffe bak tastaturet. Tar jeg ikke feil så er du kanskje 1.60 høy, kviser, dårlig drag, og bader med neseklype!

 

Og til trådstarter: Gi en beskjed til meg på PM om du skal oppover en gang, jeg bruker å sjekke innom her før jeg reiser på hytta. Kan ta deg med til et par fine fiskeplasser om det passer seg.

 

God helg og skitt fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert og takk for tips Godsmack og ikke minst A.R.M, jeg tar nok kontakt.

Takk også til dere andre for tips om hvordan man skal opptre ved fiske i private vann. Men det skal nok mer til før jeg begynner å bevæpne meg, er vel enklere å gjøre en avtale med den som eier området.

 

Dag B

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...