Gå til innhold

Nikon D40 - salg hos COOP


Anbefalte innlegg

Ja, det er iallefall billig! :o

 

Kjøpte samme kit for trekvart år siden hos Japan foto og da var prisen 4999,-

Kitobjektivet er ikke allverden, men det kan jo alltid byttes. Regner med det var 18-55?

 

Sjur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja etter min erfaring etter 1 års bruk så er dette å anbefalle.

Om du ikke er en dreven fotograf så er nok dette noe for deg/dere, enkelt å lære seg.

En god link du burde legge til i favoritter er www.fotopia.no der er det mange drevne

og hjelpsomme folk.  :)

 

Ja det var billig, kjøpte mitt på elkjøp 3999,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er iallefall billig! :o

 

Kjøpte samme kit for trekvart år siden hos Japan foto og da var prisen 4999,-

Kitobjektivet er ikke allverden, men det kan jo alltid byttes. Regner med det var 18-55?

 

Sjur

 

stemmer.

er du fornøyd? har lest ett sted at det ikke er autofokusmotor i kamerahuset og at dette gir begrenset utvalg av optikk.  Hva har dette å si. Kit-objektivet kunne vel også ha vært bedre, men det gjelder vel de fleste kit, eller?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Hei. Nikon D40 leverer mindre støy enn både Canon 350D og Pentax K100D, og er således et godt kamera når det gjelder støyegenskaper. Det har også generelt meget høy bildekvalitet og fikk høyeste utmerkelse ("highly recommended") i stortesten på DPReview. Et meget godt kjøp.

 

I tillegg til 18-55- objektivet, som sikkert følger med, så ville jeg ha investert i et originalt AF-D 50mm f/1,8 objektiv fra Nikon. Det får du for tusenlappen, og er så optisk perfekt at det matcher zoomer til 15000-16000.- og gir proffe resultater. Et funn - både hus og fastobjektivet  :)

 

har lest ett sted at det ikke er autofokusmotor i kamerahuset og at dette gir begrenset utvalg av optikk.  Hva har dette å si. Kit-objektivet kunne vel også ha vært bedre, men det gjelder vel de fleste kit, eller?

 

EDIT: Riktig. For å få autofokus på flere objektiver, tror jeg du må opp på D70/D80.

Hva det har å si? At du fokuserer manuelt med D40 på alle unntatt AF-S objektiver. Men de er det jo mange av etterhvert. Så dette huset er et godt kjøp.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er iallefall billig! :o

 

Kjøpte samme kit for trekvart år siden hos Japan foto og da var prisen 4999,-

Kitobjektivet er ikke allverden, men det kan jo alltid byttes. Regner med det var 18-55?

 

Sjur

 

stemmer.

er du fornøyd? har lest ett sted at det ikke er autofokusmotor i kamerahuset og at dette gir begrenset utvalg av optikk.  Hva har dette å si. Kit-objektivet kunne vel også ha vært bedre, men det gjelder vel de fleste kit, eller?

 

 

Ja, jeg er fornøyd. Kameraet tar svært gode bilder! Jeg har i tillegg kjøpt et Nikkor AF-S objektiv 18-70, men dette er noe større og tyngre hvis du tenker på å ha det med deg under fiske. D40 er i så måte et bra alternativ, nett og lite.

 

Andre: Man må vel stille fokus manuelt på det objektivet du anbefaler, eller...?

 

Mvh Sjur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan fortelle meg om dette er ett kamera å anbefale?

 

Dette kitet selges nå til 2390,- hos coop, og det må jo være rimlig.

 

Burde jeg kjøpe det?

 

Ja det burde du. Men hør nå ikke på meg, les linken under så får du høre hva en profesjonell fotograf sier om den saken:

http://www.kenrockwell.com/tech/recommended-cameras.htm

 

Den godeste Rockwell har det dyreste, verste som er å få av både canon og nikon tilgjengelig. Nå er jo han sikkert også bare en "tulling på internett :)" men det går jo an å høre hva han sier.

http://www.kenrockwell.com/tech/notcamera.htm

 

Har selv D40, som mitt første digitale speilrefleks. Det gamle Olympus - kameraet ble rett og slett ikke brukt lenger, da det ble gratis å ta bilder. Helt sykt konsept det der. D40 kan ta alt av optikk sånn tilpasningsmessig, er avhengig av optikk med autofokus i objektivet for å autofokusere, men det blir mer og mer vanlig. Jaffal i Nikkor og Sigma sin nye optikk.

 

Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Jeg forstod det mye snillere enn som så, jeg da  :)

 

Apropos kamerahus. Jeg har nå renset sensoren på min Nikon D200 i kveld og her er et bilde - før og etter. Som er litt illustrerende på hvor mye støv det etterhvert blir på bildesensoren i kameraene våre.

Riktig nok, for å "avsløre" støvet på sensoren mest mulig har jeg kjørt blenderåpningen helt ned, tatt bildene mot en hvit bakgrunn, og kjørt opp Auto Levels i CS3. Det ser ikke sånn ut i søkeren, men dette avslører alt av støv og pollen. Her har jeg brukt Sensor Swab med Eclipse på sensoren - etter en god omgang med blåsing, som de fleste kameraprodusenter anbefaler for å få vekk evt. sandkorn og det som kan ripe opp filmen.

 

Et godt tips: Bruk fotpumpa til flyteringen til å blåse reint rundt kamerahus og ved sensoren.

Alt av "luft-på-boks" gir fra seg flytende gass som lett legger seg som et belegg på linser og sensor.

;D

 

[attachimg=#]

[attachimg=#]

 

 

 

 

 

 

 

post-0-13949856468753_thumb.jpg

post-0-13949856469153_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest staffan@epost.no

det er 500.- billigere enn det jeg finner på Finn......kjøp på deg en 18 - 200mm tamron eller sigma, + et støtt stativ så blir det så bra atte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Som Staffan sier, så er dette kameraet fortsatt et bra valg med rett objektiv. Husker jeg rett, så var vel ikke kitobjektivet som fulgte med all verden?

Terje har et D70 hus som han skal selge for en billig penge, et enda bedre valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...