Gå til innhold

KHARLOVKA AND EASTERN LITZA TROPHY WILD BROWN TROUT FISHING


Heincken

Anbefalte innlegg

Hvordan ser denne ut??

 

Krokstrørrelse?

 

 

 

 

 

Fra 8-16, bind også noen med irrgrønn icedubbing (som på bildet) i 'stjerten'. Jeg lager mine med litt for lang vinge, og klipper den til ved elva.

 

Høres bra ut...40 stk er ikke å ta i nei...hehehe! Har vel fluer noen år fremover da vil jeg tro?!

Lagt ut noen turrapport fra turen deres til Kola?

 

Ja ligger en her http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=5883.0 :)

 

SÅNN flueboks har jeg letet etter. http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/12683/30897_s.jpg

En litt stor med store rom! Hvor får jeg kjøpt dette? 

 

 

det får du kjøpt på prima vilmarks liv for eksempel.. kjæmpe bokser,, jeg har 3 stykker ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørrfluefiskets rock 'n roll med mus på Kola:

http://www.thetroutbum.com/mus.html

PS. Det er en ørret fra Finnmark det er bilde av her i Alt om Fiske, men det gjør vel ikke tingen akkurat noe værre  ;D

 

AltOmFiske_museartikkel.jpg

 

 

 

Hehe, Andre.....Dette er som å sitte midt i bålet mens noe heller bensin på det. Bare det ikke sier "PANG" .

 

Idag er det nedtelling med 1 stk ølkasse. 24 dager igjen, akkurat som sjokoladekalenderen til jul!  :D

Musene skal være med og de skal fiskes med, tro meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh... Koster det $2875 (pluss $150 i tips!) for seks dagers fiske??

 

Si at det ikke er sant.

 

Du har jo en elv til 20.- dagen å fiske i.  Der kan jo du kose deg i 766 dager, eller over to år for de samme pengene. Og du slipper sikkert å tipse noen! Hva er problemet?

 

Selv sparer jeg i disse dager til 2009-sesongen.

$ 3 000 for en uke? Ser ut til å være verdt det!  ;D

 

Flere som har rapporter fra Kola i år? Eller ligger de "bare" på de offisielle sidene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får si som Muttern: Jeg gir meg ende over.

 

Er du forresten klar over hvor mange øl du får på Park for $3000??

 

Tar meg heller en tur på Park og drikker øl med Pettersen enn å betale 15.000 spenn bare for å være garantert feite puddinger. Hva er galt med trimma torpedoer på 1,5?  Tror dessuten jeg måtte ha drukket sterke saker og i rikelige mengder før jeg satt meg i et russisk hellikopter, da tar jeg heller sjansen på en fuktig kveld på byen med Pettersen - selv om det i hans nærvær er opplagte sjanser for at vi tiltrekker oss en omgang real juling.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får si som Muttern: Jeg gir meg ende over.

 

Er du forresten klar over hvor mange øl du får på Park for $3000??

 

Tar meg heller en tur på Park og drikker øl med Pettersen enn å betale 15.000 spenn bare for å være garantert feite puddinger. Hva er galt med trimma torpedoer på 1,5?  Tror dessuten jeg måtte ha drukket sterke saker og i rikelige mengder før jeg satt meg i et russisk hellikopter, da tar jeg heller sjansen på en fuktig kveld på byen med Pettersen - selv om det i hans nærvær er opplagte sjanser for at vi tiltrekker oss en omgang real juling.  ;D

 

Spm er vel bare hvem som gir Pettersen en real omgang.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS!  Til innlegget mitt over: Jeg er ingen nevrotiker med flyangst. Har jobbet i luftfart og kjenner godt til ulykkesstatistikker. I noen databaser, som denne: http://www.ntsb.gov/ntsb/query.asp, kan man søke opp ulykker pr. luftarttøykategori og land. Men som de fleste i internasjonal luftfart er klar over: Russerne er særdeles dårlig til å rapportere inn ulykker, og det er stort sett bare ulykker med utenlandske fartøy som blir meldt. Typisk med  privateide Learjet og Robinson-helikoptre. Det er selvsagt ikke farlig å fly inn på tundraen, men risikoen for at noe skjer er betydelige høyere enn med f.eks. et norsk rutefly. Eksempelvis skjedde det fra 1990–1998 15 ulykker med helikopter på norsk og engelsk sektor i Nordsjøen hvor i alt 29 personer omkom. Tallene for tilsvarende antall passasjerflytimer er signifikant høyere i Russland. Når det er sagt så er nok sannsynligheten for å omkomme i bil på vei gjennom Hallingdalen fortsatt høyere... Så det er ikke umulig jeg tar meg en tur jeg heller hvis lommeboka tillater det!

 

PS2! Jeg blir ikke med deg på byen hvis du skal ha på deg singlett Pettersen! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS2! Jeg blir ikke med deg på byen hvis du skal ha på deg singlett Pettersen! 

 

Faen! Ikke du heller?

 

Nei, mandigheten min blir truet. Kan jo bli tatt for å være dama i forholdet. Men hva i svarte har dette med KHARLOVKA AND EASTERN LITZA TROPHY WILD BROWN TROUT FISHING å gjøre? Er det ingen som modererer her på siden lenger eller. Latsabber altså!  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som er Guru og greier burde vel egentlig ha modde-rettigheter.

 

...og egentlig være fornuftig nok til å ikke bidra med sånn shait som dette  ;)

 

Enig, og nå har jeg vel på en måte sendt søknad om moderatorrettighet. Skal i så fall starte med å ta hardt for meg av innleggene dine. Ikke fjerne dem, bare omformulere.

 

Dette innlegget f.eks.

Ellers er det noen fine vann på åsen mellom bagn og vassfaret, men noe av det er privat  ;)

 

Privat-shrivat... Når jeg ser et skilt med privat så har det samme effekt på meg som å veive et rødt tørkle foran en okse. Da MÅ jeg fiske der.

 

Vil bli omredigert til følgende:

 

Gode Godsmack  ;)

Jeg har også registrert at en del områder er merket privat. Jeg har sjekket grunnboken hos sorenskriveren og kommet frem til at dette stemmer i 80% av tilfellene og da skal dette selvfølgelig respekteres dere. Der hvor det ikke stemmer, pleier jeg å kontakte grunneieren og be om forklaring på skiltet og eventuelt om tillatelse til å fiske. Dersom skiltet er urettmessig plassert ber jeg om at det vennligst fjernes med beskjed om jeg vurderer å kontakte namsmannen.

 

For øvrig ønsker jeg alle skitt fiske, uansett om dere fisker i Hemsil, Lågen eller i Kharlovka!  :)

 

Ha en fin dag i solskinnet alle sammen!

 

Vennlig hilsen

Erik Pettersen  :-*

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til tråden - ALVORET!

 

Sakset fra rapporten som det er linket til over her:

 

"Top flies were streamers such as Krogvold’s Dynamitt, Kola Killer, Woolly Bugger and the Gurgler"

 

15 000 spenn for å fiske med streamer:o

 

Nå står ikke verden til påske.

Det slår 500 halvlitere på Parkteatret. Helt sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...