Gå til innhold

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Har så mye orange materialet at jeg må jo bruke det opp - og en totalt orange klekker ble født. Kan jo hende man treffer på en gammel fargeblind hemsil-ørret ell no   :P :P

Tja, gulrotflua funker jo godt der under rette omstendigheter, så hvorfor ikke denne ?

Knallfin klekker, Roy Ole  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke tulle med orange, Roy Ole! ...tror jeg. Leste en gang en artikkel i "Flyfishing&Flytying" om at orange hadde en viss trigger effekt hos ørreten, dokumenterte greier. Det samme har en meget erfaren fluefisker fortalt meg, han sverger til at orange kan redde dagen.

Kan ikke si jeg har forsøkt selv, men Rune S er jo stor fan av gulrot-flua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nikker og viser bakdelen av trusa  :o

...var jo det jeg tenkte litt på Lars, har jo selv sett ørreten gå tullbokk på knall-orange døgniss, dog så blir denne orange-fargen en del mørkere i vann. Men om en klekker vil funke på samme måten må jo rett og slett testes ut.

(ps - fargen ble en del gild på bildet), og det kommer av mine fantastiske fotokunnskaper  <<l

Men så skal sies - denne tråden har gitt meg såpass inspirasjon til å binde de siste dager at jeg så og si er FULL - altså, må begynne å sortere bokser  ;)  Takker alle sammen

edit

...er helt sant det Victor P - kanskje kan dette funke som griiiis. Men jeg har aldri hatt en knall-orange klekker på tråden før. Men det kan jo hende at noen her inne har hatt....... - let them speeeeak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Lars-:  Kan du si noe om hvilke omstendigheter den fisker godt? Jeg har ikke laga eller fiska med gullerøtter før. Tenkte gjøre noe med det i år, så surra nettopp opp en ladning.

Hei Flunes !

Jeg har hatt godt fiske med disse gulrotfluene under aurivilli-klekkinger på aften/kveldstid, først og fremst. Har sikkert noe med lyset å gjøre, vil jeg tro. De funker midt på dagen også, det er ikke det . . .

Disse du har bundet her ser nydelige ut, og jeg ville ikke nølt et sekund med å knyte på disse under rette forhold  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Lars-:   Kan du si noe om hvilke omstendigheter den fisker godt? Jeg har ikke laga eller fiska med gullerøtter før. Tenkte gjøre noe med det i år, så surra nettopp opp en ladning.

Hei Flunes !

Jeg har hatt godt fiske med disse gulrotfluene under aurivilli-klekkinger på aften/kveldstid, først og fremst. Har sikkert noe med lyset å gjøre, vil jeg tro. De funker midt på dagen også, det er ikke det . . .

Disse du har bundet her ser nydelige ut, og jeg ville ikke nølt et sekund med å knyte på disse under rette forhold  <<l

Enig med Lars her - disse var nydelige  <<l

Ok, Takk for svar herr Brùn... Jeg må få laget og testet disse. Begynner allerede nå å bli noen nye fluer å teste til sommeren og blir det flere enn 10 nye blir de aldri testet skikkelig.

Vent til du ser den neste filmen, for der tar vi veldig bra på Micro Dun ja  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Lars-:   Kan du si noe om hvilke omstendigheter den fisker godt? Jeg har ikke laga eller fiska med gullerøtter før. Tenkte gjøre noe med det i år, så surra nettopp opp en ladning.

Hei Flunes !

Jeg har hatt godt fiske med disse gulrotfluene under aurivilli-klekkinger på aften/kveldstid, først og fremst. Har sikkert noe med lyset å gjøre, vil jeg tro. De funker midt på dagen også, det er ikke det . . .

Disse du har bundet her ser nydelige ut, og jeg ville ikke nølt et sekund med å knyte på disse under rette forhold  <<l

Enig med Lars her - disse var nydelige  <<l

Ok, Takk for svar herr Brùn... Jeg må få laget og testet disse. Begynner allerede nå å bli noen nye fluer å teste til sommeren og blir det flere enn 10 nye blir de aldri testet skikkelig.

Vent til du ser den neste filmen, for der tar vi veldig bra på Micro Dun ja  :)

Litt off topic,men når kommer filmen Andrè?

Mye kult her karer <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...