Rune Stokkebekk Skrevet 21. februar 2024 Rapporter Skrevet 21. februar 2024 Hallo Jarle, Jeg har laget i lys variant også med fasan bleket ginger i bakkropp og oliven squirrel slf i thorax. Nytt bilde vedlagt. Dette med hotspot... den er ganske dus da og jeg spurte en kompis i spania om dette hvor jeg har det fra. Og han mente at flua funket bedre med hotspot enn uten. Og jeg kan være enig i at det tilfører noe, gir en mer multi-farget flue med liv som jeg også liker. Jeg har laga disse med litt mindre bead enn de hardcore nymfefiskerne liker.. Kjører 2mm på 16 f.eks.. Jeg skal bruke disse som dropperfluer og gjerne der det er rolig strøm også. 6
Jarle TL Skrevet 22. februar 2024 Rapporter Skrevet 22. februar 2024 Rune Stokkebekk skrev (På 21.2.2024 den 9.00): Jeg har laga disse med litt mindre bead enn de hardcore nymfefiskerne liker Der er jeg helt på linje med deg. Liker ikke overdrevent store beads på nymfene. Spesielt ikke de som skal imitere døgnfluenymfer. Har selvfølgelig noen som skal synke kjapt, men er mer glad i å lage flua strømlinjeformet og bruke tynn fc hvis den skal ned i vannlagene (type perdigon). I juni måned står ørreten gjerne nærme elvebredden der jeg fisker, og det er da jeg bruker nymfe mest. Behøver ikke nymfer som synker fryktelig fort når ørreten står på 40cm vann. Artig å sightfiske med små nymfer på denne tiden. 1
RolvS Skrevet 3. mars 2024 Rapporter Skrevet 3. mars 2024 Sånn passe med BWO-duns… (som om j ikke har slike i boksen fra før 3
Rune Stokkebekk Skrevet 24. juni 2024 Rapporter Skrevet 24. juni 2024 Litt tungt skyts til elva! 1,8mm hode og 2,5mm i thorax, tungstenbeads. Kamasan 170 str 12 så en passe allround "14".2TC PTN Krok: Kamasan 170 str 12. Tråd: Brun Uni 8/0. Haler: Cock de Leon. Rib: Amber UTC wire i small. Bakkropp: 4 stk fasanhalefibre. Vingesekk og bein: Nat. mørk grå cdc, wild mallard. Thorax dub: Harehøre. Hot Spot: Burnt Orange Squirrel SLF. Jeg lager også slike med en bead foran (ligger lengre opp), da litt større typ: 2mm på 16, 2,3mm på 14, og 2,5mm på 12. Ikke for store beads da jeg bruker de best til å fiske på glatta som dropper hvis en lett fortynget nymfe ikke kommer nok ned.. Har de også med oliven kalkunbiot i kroppen som også har vært god. 4
Rune Stokkebekk Skrevet 24. juni 2024 Rapporter Skrevet 24. juni 2024 litt lettere å se alt for de som vil.. 2tcptn.MOV 2
Jarle TL Skrevet 25. juni 2024 Rapporter Skrevet 25. juni 2024 Rune Stokkebekk skrev (På 24.6.2024 den 9.52): Litt tungt skyts til elva Denne må jo gå ned! Kjekt å ha litt forskjellig slik at en stiller sterkere dype partier. Denne holder du ikke oppe med en "Dry dropper-rigg"?
Rune Stokkebekk Skrevet 2. juli 2024 Rapporter Skrevet 2. juli 2024 Jarle TL skrev (På 25.6.2024 den 20.16): Denne må jo gå ned! Kjekt å ha litt forskjellig slik at en stiller sterkere dype partier. Denne holder du ikke oppe med en "Dry dropper-rigg"? Trur denne skal orke å holde på en slik. c6891acf-e502-45cf-863d-8115bfec6994.mp4 3
RolvS Skrevet 11. mai Rapporter Skrevet 11. mai Adams. Det er kjedelige greier det. Eller? Når jeg er heeelt sikker på at fisken er hyperselektiv på rett farge. Da skal jeg kaste ut en sånn. Grå altså. 4
Jarle TL Skrevet 11. mai Rapporter Skrevet 11. mai RolvS skrev (2 timer siden): Adams Har du noe erfaring med flua Rolv? Dette er en flue jeg aldri har prøvd, selv om jeg har bundet noen en gang i tiden. Jeg gjetter som deg; at den går rett ned i ørretgapet. Fint bundet!
Jon Arne Tomter Skrevet 11. mai Rapporter Skrevet 11. mai Flotte fluer! Har vel både bundet og fisket med fluer som likner disse, uten å tenke at det har vært varianter av (Parachute) Adams. Jeg har muligens brukt en anelse mørkere kropp. Og de fanger fisk, ja. Hvilket materiale har du brukt i kroppen?
RolvS Skrevet 12. mai Rapporter Skrevet 12. mai 8 hours ago, Jarle TL said: erfaring Null. Og skikkelig dustete å binde med to typer hackle. 7 hours ago, Jon Arne Tomter said: materiale Disse er lys grå (21) fly-rite. Grå slf i thorax. Jeg har trua på at størelse og avtrykk er viktigere enn farge. Og at grå passerer som “alt”. Men jeg er ikke helt klar for å gå all inn på adams. Har for mange olivenfargede fluer i boksen 😛 2
Anbefalte innlegg