Gå til innhold

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Flott comparadun!  :D Min favorittflue av alle fluer, flyter som en seilbåt ;D

 

Nydlig flue Petter Gustavson!

 

Takker og bukker! Det er ei god flue det! Fanger MYE fisk  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Flott flue Trygve :D

 

I dag lagde jeg en spent st spinner for de gangene en spent spinner ligger litt dypere i vannfilmen.

Kroppen er hekla med stretch tubin mens hackle vingene skal holde flua over vann ;D

 

Terje!

post-0-13949863883199_thumb.jpg

post-0-13949863884221_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Veldig flott flue som vanlig, Terje, men fisker du den lenge uten impregnering, så tror jeg nok at du er nødt nødt til å gi opp puriststatusen din ;D

 

Takker for det Snorre, men det er ingen fare. Litt cdc olje i vingene og denne flyter som den dupp leeeeeeeeenge ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt vanlig parachute ;D

 

Suverent, Tom :D :D

 

Sjøl satte jeg meg ned å mekka sammen denne lille flua i kveld ;D........litt sent med Danica/Vulgata klekkere nå kanskje men det kommer flere sesonger :D :D

I denne flua lagde jeg paraloopen veldig løs dvs med en tydelig åpen løkke slik at hacklet får enda mer bevegelse på vannet.

 

Terje!

 

Seint med vulgata/danica klekkere??? isen her i Trysil har ikke gått enda på vanna, og elva har isløsning nå! Fortsett og bind dem så poster jeg når jeg ser de første !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt vanlig parachute ;D

 

Suverent, Tom :D :D

 

Sjøl satte jeg meg ned å mekka sammen denne lille flua i kveld ;D........litt sent med Danica/Vulgata klekkere nå kanskje men det kommer flere sesonger :D :D

I denne flua lagde jeg paraloopen veldig løs dvs med en tydelig åpen løkke slik at hacklet får enda mer bevegelse på vannet.

 

Terje!

 

Seint med vulgata/danica klekkere??? isen her i Trysil har ikke gått enda på vanna, og elva har isløsning nå! Fortsett og bind dem så poster jeg når jeg ser de første !!!

 

Tror du er out of sync  ;D

 

Sjekk dato på innlegget...

 

Men hadde det vært vulgata i Rogaland er jeg sikker på at de hadde vært igang snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Veldig flott Danica klekker, Sigve :D...... lækker rett og slett.

Vi får håpe Danica`n har økt i antall der oppe i Renaelva, for Danica`n er desverre forholdsvis sjelden i Rena selv om den har blitt noe mer

tallrik de siste åra...... så du får sørge for å lage noen liknende klekkere i Aurivilli og Rhodani utgave :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig flott Danica klekker, Sigve :D...... lækker rett og slett.

Vi får håpe Danica`n har økt i antall der oppe i Renaelva, for Danica`n er desverre forholdsvis sjelden i Rena selv om den har blitt noe mer

tallrik de siste åra...... så du får sørge for å lage noen liknende klekkere i Aurivilli og Rhodani utgave :D

 

Terje!

 

Jo takk for det Terje

 

Jeg skal ikke nevne navn men en jeg kjenner har lovet å ta meg med til noen skrukkedalsrenner hvor danica klekker i massevis. Kan ikke bare fiske i Rena vet du når det er så masse flott i dalene rundt. Rena blir basen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...