Gå til innhold

inspirasjonstråd: Vårfluer, vårfluepupper, klekkere og nymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Perler fra hobbybutikken Juvis? Du er sikker på din egen seksualitet? ;D

Ja er det noe feil med det  ??? Jeg kjøpte foam til noen maur, for du er vel klar over at du kan kjøpe f.eks. foam til en tiendel av prisen?

Det var jeg faktisk ikke så da får jeg ta en tur i hobbybutikken jeg med. Men ikke for perler men foam :D

De der vårflueklekkerne dine er utrolig fine Sandro :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perler fra hobbybutikken Juvis? Du er sikker på din egen seksualitet? ;D

Ja er det noe feil med det  ??? Jeg kjøpte foam til noen maur, for du er vel klar over at du kan kjøpe f.eks. foam til en tiendel av prisen?

Det var jeg faktisk ikke så da får jeg ta en tur i hobbybutikken jeg med. Men ikke for perler men foam :D

De der vårflueklekkerne dine er utrolig fine Sandro :D

Vill bare minne om at både for Juvis og egen del (vi begge gift men ikke med hverandre)at i en slik tillstand er det meningsløst å snakke om seksualitet i det hele tatt  ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perler fra hobbybutikken Juvis? Du er sikker på din egen seksualitet? ;D

Ja er det noe feil med det  ??? Jeg kjøpte foam til noen maur, for du er vel klar over at du kan kjøpe f.eks. foam til en tiendel av prisen?

Det var jeg faktisk ikke så da får jeg ta en tur i hobbybutikken jeg med. Men ikke for perler men foam :D

Nei,da går vi i sybutikken. ;D

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandro, de der likte jeg!

Gidd du å legge ut en materialliste.  :)

Klart det, men den er ikke testet, så ikke skyld på meg når fisken ikke biter.

(for ordens skyld, det er samme flua på begge bilder, bare litt mer underifra på det til høyre)

Krok: partridge klinkhammer.

kropp: dubbet, her er det brukt fly-rite, gul/oliven/orange

ribb: organza bånd.

(bak)vinge: rådyrhår

thorax: snowshoe rabitt, rust. Spunnet i bindetråden.

loop wing: et par cdcfjær, brun.

Petter. Jeg liker bildene dine. Syns det var kjekt med litt ny positur. Fluene er flotte som fy også.

ENIG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde et forsøk på en lignende vårflue som Hermann la ut... brukte shrimpfoil med overlappende surringer over en senebit med mono.

Fungerte relativt bra. Dette eksemplaret ble dog litt "trang i trynet"... ;)

Det er trikset det Roger. Jeg bygger opp kroppen på mono, i dette tilfellet med antrongarn som jeg dekker med med tinsel. Over det gjennomsiktig plastikk som du klipper i ca. 3 mm. bredde. Plasten må ha en viss tykkelse for at du skal få segmenter. Kan sikkert bruke noe klar nymphskin o.l. også. Så ribber jeg i overlappen mellom plastikken med kobbertråd og farger ryggen med vannfast tusj. Deretter fjerner jeg tråden for å få frem segmentene bedre. Tinselet under plastikken gjør kroppen enda mer livaktig. Så er det bare å feste bakkroppen til en krok og binde fremkroppen slik du har gjort.

Hermann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Puristpuppa green and reddish polyyarn version....... :D

Krok: Knapek caddis curved #14

Kropp: Staffans grønne polychenille.

Thorax: cdc/polyamid dubbing

Hackle: Oliven hanehackle

Terje!

[attachimg=1]

[attachimg=2]

post-4723-13949884513202_thumb.jpg

post-4723-13949884513802_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...