Gå til innhold

inspirasjonstråd: Sjøørretfluer, gjeddefluer, bonefishfluer etc


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Snasen reke Bjorni :D Bruker du ingen form for fortynging under krokstammen (blytråd etc)? Jeg har ikke turt å binde mine reker uten fortynging av frykt for at de ikke "svømmer" riktig vei :-\

 

 

Se der ja Raymond du får det jo til :D Bruk denne som en opphenger forran ei litt større SØ-flue f.eks ;) Dobbel så stor tjangs på å få fisk ;D

 

Mvh Dagbjørn

 

hmmm....

 

ikke så dumt tenkt...

 

langt foran storflua da?

 

30 cm? 1 meter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snasen reke Bjorni :D Bruker du ingen form for fortynging under krokstammen (blytråd etc)? Jeg har ikke turt å binde mine reker uten fortynging av frykt for at de ikke "svømmer" riktig vei :-\

 

 

Se der ja Raymond du får det jo til :D Bruk denne som en opphenger forran ei litt større SØ-flue f.eks ;) Dobbel så stor tjangs på å få fisk ;D

 

Mvh Dagbjørn

 

hmmm....

 

ikke så dumt tenkt...

 

langt foran storflua da?

 

30 cm? 1 meter?

 

En fin liten "vinker"  :) :) :)

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snasen reke Bjorni :D Bruker du ingen form for fortynging under krokstammen (blytråd etc)? Jeg har ikke turt å binde mine reker uten fortynging av frykt for at de ikke "svømmer" riktig vei :-\

 

 

Se der ja Raymond du får det jo til :D Bruk denne som en opphenger forran ei litt større SØ-flue f.eks ;) Dobbel så stor tjangs på å få fisk ;D

 

Mvh Dagbjørn

 

hmmm....

 

ikke så dumt tenkt...

 

langt foran storflua da?

 

30 cm? 1 meter?

 

50cm-1m, er stort sett det jeg selv bruker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laget noen bunnys i hvit/rød, fl. hot orange og fl. flame red. alle på 1/0 big game light krok. hodet er laget av conehead, øyne og epoxy over.

 

det er bare to ting som jeg ikke liker med disse fluene

1. fl. flame red er forskjellig farge i standrad cut og cross cut...

2. at jeg klarte å bestille feil orange i cross cut, fl. orange og ikke fl. hot orange....

 

håper fisken ikke bryr seg om det da  ;D

 

bildene  er uklare, fordi jeg orket ikke dra frem stativ, lat ja  ;D

post-2543-13949859380979_thumb.jpg

post-2543-13949859381464_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Igor.

Tatt et par pils nå og da blir jeg så snakkesalig ;D ;D ;D .Flotte fluer , dårlige bilder he he.

Prøvde å finne et webbilde til deg av den crosscutzonkerrabbiten jeg har hatt veldig godt lyrfiske med, men feila der. :-[

Denne fargen har jeg/vi(brodern) hatt veldig gode erfaringer med. Sikkert tilfeldigheter som med mye annet, men når du fisker et sted hvor det er mye fisk så kan man tillate seg å prøve ut nye ting og farger, denne har helt klart skilt seg ut, for meg. Den er mere møkkaorange en fluo. Hadde litt motforestillinger om å bruke crosscut som hale i begynnelsen da flua ikke ser så bra ut for oss :), pluss at den er litt tynnere en vanlig zonker. Flua funker ihvertfall ;D

 

post-982-13949859384966_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å snakke  ;D

 

fant noe som kanskje ligner i fargen, men den er ikke crosscut.

http://www.taimen.com/mt/product_info.php?cPath=49_108_287&products_id=4817

 

Er det ikke deilig å gi et tips, å få mere tilbake en du hadde fra før, takk Igor, her var det en del kule farger for alt. Nordisk har jo spirit river, de har en del kule zonkerfarger men her ser det ut som det var noen nye,thx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine fluer i denne tråden :D.

 

Men kan dere ikke slutte å skrive så mye om LYR, makan til mere idiotfisk finnes ikke, den er sprek det første utraset resten av tida er den en stinkende lat møkkafisk som ødelegger fluer, den er absolutt ikke selektiv den spiser alt og da mener jag ALT som svømmer sakte og dersom du ikke har flua ute av vannet når du slipper lyren ut igjen så er det ikke usansynelig at den spiser flua en gang til.

 

Bruk de flotte kreasjonene deres til å fiske skikkelig fisk med fettfinner! ;D;)

 

Her er resultatet av kveldens binding, fikk endelig ut fingen.

3store850.jpg?t=1226096954

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine fluer i denne tråden :D.

 

Men kan dere ikke slutte å skrive så mye om LYR, makan til mere idiotfisk finnes ikke, den er sprek det første utraset resten av tida er den en stinkende lat møkkafisk som ødelegger fluer, den er absolutt ikke selektiv den spiser alt og da mener jag ALT som svømmer sakte og dersom du ikke har flua ute av vannet når du slipper lyren ut igjen så er det ikke usansynelig at den spiser flua en gang til.

 

Bruk de flotte kreasjonene deres til å fiske skikkelig fisk med fettfinner! ;D;)

 

Her er resultatet av kveldens binding, fikk endelig ut fingen.

3store850.jpg?t=1226096954

 

Aaaaaah, det var pokker meg bra. Endelig er det noen som sier DET.

Man vil jo for all del ikke fremstå som negativ. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine fluer det der Øystein!

 

Hva du og Sandro mener om et annet fiske tror jeg spiller mindre trille for alle andre som setter pris på å fiske etter andre arter. ;)

 

Idag "tauet" jeg inn 4 lyr, de tok som du beskrev, andre ganger gir de en real fight rett og slett.

 

Show respect! Please!

Jeg kan ikke fatte og begripe at ikke vi fiskere skjønner at vi alle setter pris på ulike behov og fiskeformer. PUNKTUM! Legger til smiletryner så det ikke blir furore. ;D ;D ;D (3 til og med)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...