Gå til innhold

inspirasjonstråd: Sjøørretfluer, gjeddefluer, bonefishfluer etc


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Her er Peppes Pizza Spesial:

 

Pussa opp peppes pizza i karl johan gt, dro frem kniven og stjerte litt madrass fra sittebenka, det resulterte i loffeflua, tørrflua over alle tørrfluer  ;D ;D ;D ;D

Vederbuk here we come

;D ;D ;D ;D ;D Dette har vi jo diskutert Robban ;D Dritstilig..., men dette er ikke imitasjonen av "First Price" loffen vel? Var det ikke en Gourmetloff som funka best (husker ikke navnet) :D

 

First price funka dårlig ;D. Dette er en rendyrka gourmetloffimmitasjon ;D.

Meget viktig at immitasjonen er litt rufsete, vederbuken liker best de usymetriske variantene ;)

Har du prøvd samme variant med valmuefrø (frøloff) type gourmet selvfølgelig ;) Ser for meg bedre kontraster :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi nå har noe gående i "Andre arter i sjøen" tråden så er det vel bare å fylle opp boksen ;D

 

Julekrabba i dertil egnet glitter og stas ;D ;D ;D ;D

Pattegriskopi men med Craft Fur istedet (Stig som inspirator her på materialsiden ;) )

En Bjornijigg med Craftfur og Sort Angelhair samt meget mykmylartube fra klesmerkelapp til Konemor ;D

Og en Bugger med noe spennende brodergarn (som ribbing) som RaymondDH tipsa meg om ;)

 

ps. Hadde noen rekeøyne som måtte brukes til noe fornuftig forhåpentligvis ;D ;D ;D ;D ;D

post-2790-13949859611335_thumb.jpg

post-2790-1394985961204_thumb.jpg

post-2790-1394985961253_thumb.jpg

post-2790-1394985961301_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til bucktailfluer - hold ferdig flue under veldig varmt vann fra kranen så blir de pene og holder på formen. Skjønt spytt funker sikkert like bra  :P

Hmmmm...,Nice :D Takker for knalltips  ;)

 

det får du se etter at trøndermafiaen vinner  ;D ;D ;D

Tenkte jeg det ikke ;D ;D ;D ;D ;D ;D Hemmelighetskremmeri også nå ;D ;D ;D ;D ;D Slutter å legge ut fluer jeg også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flotte fluer, og muligens de siste på en stund ;)

nå setter konkuranse instinktet virkelig inn her :D

Jepp ;) Nå blir det ikke tipsa om hverken liner, fluer, snører, stenger osv osv ;D Kanskje jeg legger ut en liten beskjed om når jeg sist prompa sånn i ny og ne ;D ;D ;D ;D ;D Bare for å holde forumet igang ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flotte fluer, og muligens de siste på en stund ;)

nå setter konkuranse instinktet virkelig inn her :D

Jepp ;) Nå blir det ikke tipsa om hverken liner, fluer, snører, stenger osv osv ;D Kanskje jeg legger ut en liten beskjed om når jeg sist prompa sånn i ny og ne ;D ;D ;D ;D ;D Bare for å holde forumet igang ;D ;D ;D

 

 

ja vell... da melder jeg meg ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitti å brukt opp noe gammel bucktail som ikke egner seg i små jiggyfluer. Lagd noen svære "baitfish" greier, vet ikke hva de skal brukes til ennå, men de blir sikkert brukt til noe. ;D

Krok 2.0 tiemco sp 600

 

 

 

Fortynger du fluene?

Bandt noen standard jiggy for ett år tilbake og de fløt! Nå hadde jeg ikke epoxy på de så kanskje det er forklaringen ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitti å brukt opp noe gammel bucktail som ikke egner seg i små jiggyfluer. Lagd noen svære "baitfish" greier, vet ikke hva de skal brukes til ennå, men de blir sikkert brukt til noe. ;D

Krok 2.0 tiemco sp 600

 

 

 

Fortynger du fluene?

Bandt noen standard jiggy for ett år tilbake og de fløt! Nå hadde jeg ikke epoxy på de så kanskje det er forklaringen ???

 

Nei fortynger ikke. Epoxy er som regel nok til å få de til å synke. Jiggy bruker jeg conehead på så den synker .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...