Gå til innhold

inspirasjonstråd: Sjøørretfluer, gjeddefluer, bonefishfluer etc


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Flott reke Øystein ;)

 

Jeg har litt trøbbel med endel rekefluer som ikke er holdbare i forhold til krok, føler de knekker ganske kjapt. Skal ikke mye rust til eller mange fisk på før de er nesten ødelagt.

 

Har du noen tips på gode kroker? Fikk et fluebinder sett av Henning jeg nå har begynt å sette sammen ;D

(Det er ikke kødd Henning) Bjorni er læremester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott reke Øystein ;)

 

Jeg har litt trøbbel med endel rekefluer som ikke er holdbare i forhold til krok, føler de knekker ganske kjapt. Skal ikke mye rust til eller mange fisk på før de er nesten ødelagt.

 

Har du noen tips på gode kroker? Fikk et fluebinder sett av Henning jeg nå har begynt å sette sammen ;D

(Det er ikke kødd Henning) Bjorni er læremester!

Stilig :D Skal du begynne å binde fluer nå.., tøft :D Blir du like dyktig med det som med sø fiske kan vi andre bare gå å legge oss ;D ;D ;D ;D

 

ps. Henning det var storveis gjort av deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott reke Øystein ;)

 

Jeg har litt trøbbel med endel rekefluer som ikke er holdbare i forhold til krok, føler de knekker ganske kjapt. Skal ikke mye rust til eller mange fisk på før de er nesten ødelagt.

 

Har du noen tips på gode kroker? Fikk et fluebinder sett av Henning jeg nå har begynt å sette sammen ;D

(Det er ikke kødd Henning) Bjorni er læremester!

 

 

Det var på tide >:( >:(>:(:D :D :D :D

 

ta deg en tur nedom en dag... så skal jeg gi deg en leksjon ;)

 

kroker

matrielle

tips

+++ at vi kan binde noen enkle fluer ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott reke Øystein ;)

 

Jeg har litt trøbbel med endel rekefluer som ikke er holdbare i forhold til krok, føler de knekker ganske kjapt. Skal ikke mye rust til eller mange fisk på før de er nesten ødelagt.

 

Har du noen tips på gode kroker? Fikk et fluebinder sett av Henning jeg nå har begynt å sette sammen ;D

(Det er ikke kødd Henning) Bjorni er læremester!

 

 

Det var på tide >:( >:(>:(:D :D :D :D

 

ta deg en tur nedom en dag... så skal jeg gi deg en leksjon ;)

 

kroker

matrielle

tips

+++ at vi kan binde noen enkle fluer ;):D

Dette må du gjøre Toggi, han karen her er jo helt rå på fluebinding :)

Er veldig imponert over alle fluene du har lagt ut lasse, de er irriterende perfekte.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott reke Øystein ;)

 

Jeg har litt trøbbel med endel rekefluer som ikke er holdbare i forhold til krok, føler de knekker ganske kjapt. Skal ikke mye rust til eller mange fisk på før de er nesten ødelagt.

 

Har du noen tips på gode kroker? Fikk et fluebinder sett av Henning jeg nå har begynt å sette sammen ;D

(Det er ikke kødd Henning) Bjorni er læremester!

 

Glimrende, gleder meg til å se de første Toggifluene :D

 

Alle kroker ruster dersom man ikke skyller av dem etter bruk, så det er bare å finne kroken som kroker best og heller ta vare på fluene.

 

På rekene mine bruker jeg tiemco 200r, dette er en ferskvannskrok og da tåler den desverre saltvann dårlig men pga 200r sine overlegne krokingsegenskaper så bruker jeg den.

 

Å lage fluer som tåler mye bank er lettere når man binder selv, min erfaring med kjøpefluer er at de tåler lite bank.

 

Legger ved et bilde av samme type reke etter et 50 tals fisk.

78a15192edd8a3469e2fad960aa546ca9c59247.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott reke Øystein ;)

 

Jeg har litt trøbbel med endel rekefluer som ikke er holdbare i forhold til krok, føler de knekker ganske kjapt. Skal ikke mye rust til eller mange fisk på før de er nesten ødelagt.

 

Har du noen tips på gode kroker? Fikk et fluebinder sett av Henning jeg nå har begynt å sette sammen ;D

(Det er ikke kødd Henning) Bjorni er læremester!

Dægitt :D

Gleder meg stort til å se resultatet om en stund :D Dette fikser du lett ;)

 

 

 

Edit: Øystein...."grei" reke.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all info gutter, inspirerende å se mange dyktige bindere og ikke minst alle de fine foto

av fluene. Takker Henning for det han gjorde. Blir aldri glemt uansett uenighet om sak :P

 

Hi hi , Likte den siste der....SAK...er en grei beskrivelse det :)

 

Vi kommer til å ha mange diskusjoner i fremtiden også, og jeg er HELT overbevist om at det kommer til å gå bra :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en vanelig, kjedelig wolly bugger :)

Og hva er kjedelig med den ??? Snasen flue Lasse, og fisker godt gjør jo wollyer også :D Ingen ting som er kjedelig med Wollyer synes nå jeg da ;)

gleder meg til Toggi-fluer på rekke og rad fremover ;):D

 

Ha-ha, hvor skal den gutten få tid til fluebinding ;D ;D ;D Men jeg tror fremdeles på Julenissen, så kom deg i gang Toggi :D Du har kommet med masse innspill på fluer og veit hvordan du selv vil ha dem, så dette tror jeg kan bli veldig bra og ikke minst spennende :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk!

 

ARGH! Epoxy kan være en sann plage å holde på med om ikke overflaten er helt jevn >:( >:(>:(

He-he Snakk med Arild21 han har god greie på alt som har med lim å gjøre, og problemer rundt dette ;D ;D ;D ;D ;D

 

ved bruk av lynlim er det viktig å huske følgende:

 

- ikke ha inntak av alkohol, da dette veldig fort fører til at den sløve reaksjonen velter hele flaska og alt av materiel på bordet kan sammen settes inn på museum om 50 år da det er det forsatt.

 

- dersom en allerede har velta flaska må en trekke hendene til seg og IKKE prøv å riv deg fortvilet i håret etter å ha reddet noen dypvåte ødelagte fjær. dette fører til en dyr frisørtime.

 

- ikke sitt for nærmt flua når en skal bruke lynlim, dette medfører til at øynene begynner å svi og sjansen for å velte flaska er stor da en vifter hemningsløst med armene i håp om at svien skal gi seg.

 

- sitt helt aleine når en bruker lynlim, dersom en tv eller dama (samme bakgrunns skurringa) plutselig skulle gi fra seg en høy og skremmende lyd, skvetter en til og ja... flaska velter.

 

- ha for sikkerhets skyld noen ekstra flasker i tilfelle de(n) første skulle velte.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...