Gå til innhold

inspirasjonstråd: Sjøørretfluer, gjeddefluer, bonefishfluer etc


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Fine de der Robban ;D

De får du bruk for i påsken!

Om du stikker ned de nærmeste dagene, kan jeg nesten helt sikkert garantere fisk ;)

Men bare nesten :)

Dæven, nå så jeg at jeg har glemt å legge inn flash i halen på den ene svarte flua, krise :o :o :o :o . Da må vi binde en til  ;D ;D ;D ;D ;D

Nesten er godt nok for meg Tony :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine de der Robban ;D

De får du bruk for i påsken!

Om du stikker ned de nærmeste dagene, kan jeg nesten helt sikkert garantere fisk ;)

Men bare nesten :)

Dæven, nå så jeg at jeg har glemt å legge inn flash i halen på den ene svarte flua, krise :o :o :o :o . Da må vi binde en til  ;D ;D ;D ;D ;D

Nesten er godt nok for meg Tony :D

Ja hva er det du driver med, kan vel ikke ha en flue med glemt flash i halen :P;D

Gi bare et lite hint om når tid du kommer, så jeg får forhandlet meg fri ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flue for kaldt vann. I følge enkelte en dårlig flue men det driter jeg og sø i ;)

Jøss fant jo natterangler versjonen av den, den fisker ikke særlig godt den heller. ;)

[attachimg=1]

Hehe jeg binder den og med fluorgrønn frempart. Funker knall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips. :)

Se her Robban :) Denne bør du prøve, nå på denne tiden :) (blir liksom litt feil å annbefale fluer for robban)

Har litt bly i front så den stuper og "blaffrer" med halen.

Føler kansje jeg er på litt tynn is her. Har jo ikke tatt så mange hundre fisk på disse fluene og faren for moderator ligger og lurer siden jeg nærmer meg noe som har med sø og gjøre ;)

Er jo ikke en av forumets sø-sjefer......

post-2611-13949876502944_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epoxy er giftig både for fisker`n og for miljøet i havet. Loon har en rekke gode produkter.

Loon’s Hard Head

The best non-toxic odorless cement on the market. Loon’s Hard Head Fly Finish replaces messy epoxies in most applications, and is perfect for building colorful, glossy heads and bodies easily. Comes in a variety of colors and shimmers making it easy to create just the fly you want.

F0089 - black

F0081 - clear

F0082 - red

F0101 - glow pink

F0102 - glow orange

F0103 - glow yellow

F0111 - blue

F0112 - green

F0107 - pearlescent white

F0108 - pearlescent red

F0110 - pearlescent green

F0109 - pearlescent blue

MSRP: $6.95

F0113 - phosphorescent

MSRP: $7.50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips. :)

Se her Robban :) Denne bør du prøve, nå på denne tiden :) (blir liksom litt feil å annbefale fluer for robban)

Har litt bly i front så den stuper og "blaffrer" med halen.

Føler kansje jeg er på litt tynn is her. Har jo ikke tatt så mange hundre fisk på disse fluene og faren for moderator ligger og lurer siden jeg nærmer meg noe som har med sø og gjøre ;)

Er jo ikke en av forumets sø-sjefer......

Artig at du har "støtta" opp halen der med noen surringer, gjør ofte det på fluer til "mørdargurkane" sumpoter eller hva vi kaller dem, men ikke testa det på de litt mindre fluene. Lagra på hardisken min, thx.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips. :)

Se her Robban :) Denne bør du prøve, nå på denne tiden :) (blir liksom litt feil å annbefale fluer for robban)

Har litt bly i front så den stuper og "blaffrer" med halen.

Føler kansje jeg er på litt tynn is her. Har jo ikke tatt så mange hundre fisk på disse fluene og faren for moderator ligger og lurer siden jeg nærmer meg noe som har med sø og gjøre ;)

Er jo ikke en av forumets sø-sjefer......

Ser klart effektiviteten i den flua der ruffen ;D

Skal ta vare på det haletrikset der ;)

Men er ikke du sjef da? 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips. :)

Se her Robban :) Denne bør du prøve, nå på denne tiden :) (blir liksom litt feil å annbefale fluer for robban)

Har litt bly i front så den stuper og "blaffrer" med halen.

Føler kansje jeg er på litt tynn is her. Har jo ikke tatt så mange hundre fisk på disse fluene og faren for moderator ligger og lurer siden jeg nærmer meg noe som har med sø og gjøre ;)

Er jo ikke en av forumets sø-sjefer......

er sterk fan av den flua, ruffen  :o... har en som ligner veldig inklusiv framtyngden - går j--kli bra i vannet og fanger fisk. brukte den senest i ettermiddag, dog uten at den leverte (noe som sikkert skyldtes dårlig karma, fordi jeg tjuvstartet sesongen i sverige med 9 timer... men fisket ikke etter sjøørret da - var egentlig ute etter dorado - hrkhrmmfff  :rolleyes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv denne når du tror fisken går og slafser børstemark. Immitasjon pluss attraksjon eller gi faen og prøv noe annet :)

He he ;D Kan like sånne anbefalninger!!

Ser mange fluebindere fra usa, bøyer opp halve fremre krokskaft.

Har du prøvd dette??

Nei det har jeg ikke prøvd. Pga gangen eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv denne når du tror fisken går og slafser børstemark. Immitasjon pluss attraksjon eller gi faen og prøv noe annet :)

He he ;D Kan like sånne anbefalninger!!

Ser mange fluebindere fra usa, bøyer opp halve fremre krokskaft.

Har du prøvd dette??

Nei det har jeg ikke prøvd. Pga gangen eller?

Ja skal vist svømme som pokker da ;D

Men som en børstemark kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest bmathies

Bøying av Krokskaftet brukes ihvertfall til å få flua til å gå opp/ned, uten fortynging. Bendback. Fra julegava til Toggi (øverst til høyre);)

index.php?action=dlattach;topic=13532.0;attach=47960;image

flott pattegris lasse :D

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...