Gå til innhold

Hjemmemekka videosnutter.


Robban

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Da har jeg og ungene lekt oss igjen  ;)

Siden traktorer og lastebiler er det hotteste for junior om dagen var det vel ikke mere enn naturlig å bruke en av lekene hans som basis for en video.

Kunne tenkt meg flere slike videoer på nettet :

(jeg vet at musikken er kjedelig, men den var mere kjedelig uten, og denne musikken har jeg lov å bruke!! )

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fluefiske akkurat..

Mitt første forsøk med filmfunksjonen i Canon 5D MK II, redigert i iMovie.

Har forøvrig ikke filmet noe tidligere heller, og hvertfall ikke redigert film, så dere får ta det for det dette måtte være...

http://vimeo.com/17062861

Oppløsninga er på 720x540

Filmopptaket er gjort i full HD-kvalitet, men har sannsynligvis gjort noe galt under import til iMovie. Fikk ikke eksportert fila i større format enn dette.

Bakgrunnsuskarpheten skyldes blendervalget. Det var riiiimelig mørkt under opptaket med fiskesekvensen.

Har brukt et Canon EF 24mm f/1,4 objektiv.

Valgte å kjøre maks blender for å unngå mest mulig støy. Da blir dybdeskarpheten minimal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fluefiske akkurat..

Mitt første forsøk med filmfunksjonen i Canon 5D MK II, redigert i iMovie.

Har forøvrig ikke filmet noe tidligere heller, og hvertfall ikke redigert film, så dere får ta det for det dette måtte være...

http://vimeo.com/17062861

Oppløsninga er på 720x540

Filmopptaket er gjort i full HD-kvalitet, men har sannsynligvis gjort noe galt under import til iMovie. Fikk ikke eksportert fila i større format enn dette.

Bakgrunnsuskarpheten skyldes blendervalget. Det var riiiimelig mørkt under opptaket med fiskesekvensen.

Har brukt et Canon EF 24mm f/1,4 objektiv.

Valgte å kjøre maks blender for å unngå mest mulig støy. Da blir dybdeskarpheten minimal.

Du kan endre både blenderen og lyset underveis i opptaket.

Økes "eksponeringa" eller blenderen stoppes ned under opptak må kameraet kompensere ved å øke lysfølsomheten (digitalt), noe som ved dårlige lysforhol kan bidra til mere støy.

Akkurat som på stillbilder.

Brikken skal også ha inn nok lys til å fyre av 25 bilder/sek. i full HD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la inn bildene i iMovie først. Så eksporterte jeg til FC og gjorde resten av jobben der.

Holder på å lære meg FC så det er helt sikkert MYE som kan justeres.

Jan

Hva er FC ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...