Gå til innhold

Handling på ffs


Ruffen

Anbefalte innlegg

Har handlet et par stenger av folk på forumet

Det har vært knirkefritt det (ikke bland inn noe annet som har skjedd :))

Jeg har bare overført penger til kontoen deres :rolleyes: Det er kansje ikke det lureste akuratt men de har heldigvis vært ærlige og greie folk

som de aller fleste mennesker faktisk er :)

Må innrømme jeg aldri har handlet noe særlig på denne måten før

Så jeg lurer litt, hva er normal betalingsmåte? hva gjør dere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg handler internt på ffs betaler jeg som regel på forskudd. Handler ikke for mange lappene hver gang så jeg taper ikke så mye om noen skulle lure meg.

Hittil har det fungert ypperlig :)

Når det gjelder finn.no og andre nettsteder så  betaler jeg aldri på forskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både kjøpt og solgt her i en årrekke, og har egentlig bare gode erfaringer.

Jeg mener det er naturlig at selger setter premissene om hvordan betaling skal foregå, og mest vanlig er det at kjøper betaler på forskudd.

Jeg ser gjerne at de jeg gjør handel med oppgir tlfnr, og jeg liker dårlig å sende/motta vare uten sporingsnummer, såfremt det ikke dreier seg om snører etc. av beskjeden verdi.

Har opplevd at Posten har rotet bort ei stang jeg sendte, og da var det godt å ha sporingsnummer og kvitteringer i orden  :) Fikk bra erstatning for tapet av denne.

Folk som har lang fartstid på forumet, og som virker oppegående, stoler jeg nærmest blindt på, men jeg tror generelt det er uhyre små sjanser for å bli svindlet av noen som er aktive her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er veldig greit å sette inn penger på forskudd her....

 

Hvis jeg setter inn penger på forskudd her og ikke får varene så vil jeg legge ut en advarsel om videre handel med denne personen.

 

personer som selger varer og i tillegg KUN har dette innlegget er jeg mer skeptisk til men ser jo helt klart ann summen. setter ikke over mer enn jeg har råd til å tape.

 

 

ved større summer så kan man sette inn er forskudd, slags depositum, dette vi gi tillitt til begge parter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Har handlet mange ganger med folk på forumet og vanligvis går det fint. Det har skjedd at oppkrav ikke blitt avhentet og folk som ikke betaler, så de finnes her også. Vet om folk er inne som aldri har fått penger for stenger etc. Så vær forsiktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et ganske åpent og gjennomsiktig miljø her inne på ffs. Du kjenner de fleste, enten ved at du selv har møtt dem, vet hvem de er, eller kjenner noen som kjenner dem, og mange opererer med fullt navn i tillegg. Jeg har aldri vært redd for å handle med medlemmer her inne, og har stort sett forhåndsbetalt, og aldri hatt trøbbel.

 

Nicolaj, om du kjenner noen som ikke har betalt for varer handlet her inne via forumet er det jo bare å slenge ut nicket/navnet her, såpass fortjener de da, så er det ganske sikkert at ikke andre blir lurt av samme person..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste handler har gått knirkefritt for min del, men 1 handel var en langvarig pine.

Avtalen var at jeg betalte på forskudd, og hvis jeg ikke var fornøyd skulle jeg få pengene tilbake.

Jeg var ikke fornøyd med varen som ble levert (slitte holker gjorde at det tikket for hver frem- og baksleng). Så jeg leverte tilbake stangen og krevde pengene tilbake. Det tok meg over 3 måneder, mange e-poster, sms'er og telefoner får å få tilbake pengene. Hver gang ble jeg lovet at pengene skulle bli satt inn på kontoen min "i morgen", "mandag i neste uke" etc. Dette er unntaket, ellers har jeg bare hyggelige handler å se tilbake på her på FFS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både kjøpt og solgt ganske mye her på forumet og har bare hatt positive erfaringer :)

Uansett om jeg har vært kjøper eller selger så har forskuddsbetalingsprinsippet vært anvendt.

Og som sagt før så er det jo ikke no prob. å svarteliste en person her inne hvis personen bare driver med lur og fanteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare kjøpt, og ingen problemer. var en gang jeg begynte og tvile, men så var det posten som var uhorvelig treig...

 

stoler på dere jeg :)

 

om det skulle bli et problem, så kan man begynne med paypal mot fluefiskesiden. der kjøper setter inn penger, og begge må si fra til ffs før pengene blir satt over til selger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

om det skulle bli et problem, så kan man begynne med paypal mot fluefiskesiden. der kjøper setter inn penger, og begge må si fra til ffs før pengene blir satt over til selger :)

Hmm ikke veldig gunstig for selgeren tenker jeg? Finnes jo også uærlige kjøpere der ute.. :) Aldri helt sett fordelen med et slikt system for privatsalg. Finn.no har noe lignende tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg både kjøpt og solgt en del på flere norske fiskeforum uten noen som helst problem.  Ved salgt venter jeg alltid på at pengene er på plass før jeg sender og ved kjøp, pleier jeg å stole på at selgeren er ærlig.  Men etter jeg har lest dette tråd, tror jeg skal forlange et tlf nr og addresse før jeg overfører noe penger.

 

Dessverre er det de uærlige, men de er heldigvis svært få.  Jeg vil i tillegg aldri kjøpt fra en selge uten en 'historie' på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men etter jeg har lest dette tråd, tror jeg skal forlange et tlf nr og addresse før jeg overfører noe penger.

 

Er man sta nok er det utrolig hva man kan utrette hvis man har adressen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...