Gå til innhold

1 måned i Kiwiland


Gjest nicolaj brekke

Anbefalte innlegg

Gjest nicolaj brekke

Legger ut litt om turen jeg og bruttern er på. En del testing av Lamar utstyr til neste sesong og en del fluetesting. Så langt er det McKenzie og Southland som har blitt besøkt og etter noen tips fra Stu (http://www.stusflyshop.com/) kommer resultatene av seg selv. Mr Sæksyloops.com Paul Arden overnattet hos Stu så han fikk vi også et glimt av. Mer sky fisk en i Southlands mest fiskede elver skal du lete lenge etter. Oreti er tungt fisket i, og desse fiskene er utlært når det gjelder kunstige fluer og fortomsskygger. Klarer likevel og lande en og anen fisk og de er som oftest store. 2-5 kg de fleste elvene her. Legger ved et par bilder og flere finner dere på fluesiden.no og på flue.no´s facebook group.

 

post-367-13949860109975_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest nicolaj brekke

Te Anau er et fint utgangspunkt. Det er laaange avstander hver dag, men det er verdt det. Fisket i en kalkelv i dag. Halvparten så stor som Vangrøfta og mistet en STOR (3+), fikk to stk, begge 2kg blank og lugget en som tok nymfa, men ikke satt skikkelig. Sikkert 2kg den også. Syk elv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallmoro, Nicolaj!  ;D

Var fine de fiskene på bilde én og to! Skal ta noen i den sizen jeg også fra helga  ;D

 

Ha en fortsatt fin tur, og håper vi får se mer bilder her etterhvert!

André

 

hei Andrè!!

 

KNALL AT DU ER TILBAKE IGJEN!!! 

 

nå blei jeg glad....    :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Hei Toggi

Bruker en 1,5 m Akron fluorocarbon 4x spiss, Lamar 15ft 3x tapert. (Med litt matematikk blir det en laaang fortom når du i tillegg til dette fester 3 fluer med 30 cm mellomrom i enden .) Fluene vet du vel hvor de kommer fra:) Har fått en del på PT og Czech Hares Ear. Til synk bruker jeg mye blypasta og ellers kulehoder med og uten tungsten. Også noen tøffluer osv går det en del av. Brune døgnfluer str 12. Ellers så vurderer jeg å over til #6 stanga (Lamar teststang) og 3x spiss.) Hadde et 400 meter utras i Oreti i dag på en meget pen fisk. Den gjorde et byks når den skuller håves og dermed forsvant den gitt... F... Legger ved noen bilder fra dagens økt. 11 timer---

Håper ikke kulda tar knekken på der der hjeme.. hehehe . PUKE!

post-367-1394986012374_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...