Gå til innhold

Hvilke plasser er et "must" å oppleve?


Gjest Raymond

Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest storfemti

Hei, dersom du skal til Manchester, kan du sjekke denne: www.boltonabbey.com, det ligger noen mil nord for Manchester og det kostet i 2006 £20,- per dag for ørretkort. Det skal være både ørret og harr i elva. Har ikke vært der selv, men fikk anbefalt stedet i en lokal fiskeutstyrsforretning. Hyggelige karer forresten, av alle steder, så hadde de vært oppe i Figgja (like Steinkjær) og fisket laks på 70-tallet. Good luck :)

 

Hilsen Jens

 

Feil by, men takk for tipset ;D

 

Har ikke planer om å dra noe steder enda, vil bare høre hva folk mener en bør fiske før man blir for gammel. Kalkelvene i England er idyliske og fascinerende, skulle gjerne ha fisket der om ikke det var så pokkers dyrt. Kanskje den dagen jeg vinner i lotto, hvem vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Hva er vitsen med å dra til england da? Det er vakrere her til lands! Dessuten er det overpriset...

 

Det er helt fjernt og dra til england for å fiske ørret...men det er min mening ;D

 

Hmm... når man ser på det arbeidet som de legger ned for å vedlikeholde disse elvene og hva som legges ned av arbeid i Norge, så kan man jo begynne å lure. Kanskje det er Norge som er underpriset og at det er derfor vi ikke klarer å ta vare på vår fantastiske natur? I utgangspunktet så har vi 100 ganger større muligheter og 100 ganger flottere elver, men klarer likevel å forkludre de fleste av dem. Jeg har fisket i England og ble rimelig misunnelig på hvor seriøst de tar vare på de begrensede mulighetene de har. River Test er rett og slett restaurert med planting av bunnvegetasjon og oppbygging av gyteplasser osv... Her til lands så kjører vi traktorer eller gravemaskiner over gytegroper og kutter ned all skog som står langs kanten fordi ingen gidder å bry seg for 50kr pr døgn pr fisker. Og knapt nok det. Ikke rart vi drømmer om Kola og NZ.

 

Laks derimot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med å dra til england da? Det er vakrere her til lands! Dessuten er det overpriset...

 

Det er helt fjernt og dra til england for å fiske ørret...men det er min mening ;D

 

Hmm... når man ser på det arbeidet som de legger ned for å vedlikeholde disse elvene og hva som legges ned av arbeid i Norge, så kan man jo begynne å lure. Kanskje det er Norge som er underpriset og at det er derfor vi ikke klarer å ta vare på vår fantastiske natur? I utgangspunktet så har vi 100 ganger større muligheter og 100 ganger flottere elver, men klarer likevel å forkludre de fleste av dem. Jeg har fisket i England og ble rimelig misunnelig på hvor seriøst de tar vare på de begrensede mulighetene de har. River Test er rett og slett restaurert med planting av bunnvegetasjon og oppbygging av gyteplasser osv... Her til lands så kjører vi traktorer eller gravemaskiner over gytegroper og kutter ned all skog som står langs kanten fordi ingen gidder å bry seg for 50kr pr døgn pr fisker. Og knapt nok det. Ikke rart vi drømmer om Kola og NZ.

 

Laks derimot...

 

Du har på mange måter rett.

Samtidig er det bra at alle har råd til å fiske ørret de fleste plasser og da.

Trist hvis dette hadde hvert forbeholdt noen få rike mennesker.

Da måtte en tyvfisket :rolleyes: sikkert spennende det og :rolleyes::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Finnes sikkert en mellomting... Det har flere ganger forundret meg at flere av fiskerne som har klaget over priser på 120kr pr døgn sitter og tar seg 3-4 halvlitere til ca. 60kr stykket samme kveld. En gang for noen år siden var det en som klaget fælt over at kortprisen i Hemsil var gått opp fra 100 til 200 kr for 2 døgn (eller hva det nå var - dobbel pris i hvertfall) mens han kjøpte seg en Orvis til ca. 4500,- og en snelle fra samme produsent til halve prisen. Fisket skullle med andre ord ikke koste stort, men utstyret var det ikke så farlig om kostet halve skjorta og vel så det. Orvis er bra det, men jeg vil først og fremst betale mer for at vassdragene blir tatt vare på så vi slipper å bruke 3 ganger så mye på tur til disse sagnomsuste utenlandske fiskestedene som egentlig ikke er stort bedre enn det vi kunne hatt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med å dra til england da? Det er vakrere her til lands! Dessuten er det overpriset...

 

Det er helt fjernt og dra til england for å fiske ørret...men det er min mening ;D

 

Hmm... når man ser på det arbeidet som de legger ned for å vedlikeholde disse elvene og hva som legges ned av arbeid i Norge, så kan man jo begynne å lure. Kanskje det er Norge som er underpriset og at det er derfor vi ikke klarer å ta vare på vår fantastiske natur? I utgangspunktet så har vi 100 ganger større muligheter og 100 ganger flottere elver, men klarer likevel å forkludre de fleste av dem. Jeg har fisket i England og ble rimelig misunnelig på hvor seriøst de tar vare på de begrensede mulighetene de har. River Test er rett og slett restaurert med planting av bunnvegetasjon og oppbygging av gyteplasser osv... Her til lands så kjører vi traktorer eller gravemaskiner over gytegroper og kutter ned all skog som står langs kanten fordi ingen gidder å bry seg for 50kr pr døgn pr fisker. Og knapt nok det. Ikke rart vi drømmer om Kola og NZ.

 

Laks derimot...

 

Du har på mange måter rett.

Samtidig er det bra at alle har råd til å fiske ørret de fleste plasser og da.

Trist hvis dette hadde hvert forbeholdt noen få rike mennesker.

Da måtte en tyvfisket :rolleyes: sikkert spennende det og :rolleyes::D

 

Problemstillingen er vel at uten iherdig innsats fra ildsjeler, og kortpriser som gjenspeiler arbeidet som gjøres så hadde de ikke hatt ørretfiske på de stedene.

Og man må da ikke være rik for å betale 200 Sterling for et dagskort  ;).

Kjenner en som nettopp kom tilbake fra en uke Mocambique. En ukes fiske - 15.000 USD. Da bør man være rik  :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med å dra til england da? Det er vakrere her til lands! Dessuten er det overpriset...

 

Det er helt fjernt og dra til england for å fiske ørret...men det er min mening ;D

 

Hmm... når man ser på det arbeidet som de legger ned for å vedlikeholde disse elvene og hva som legges ned av arbeid i Norge, så kan man jo begynne å lure. Kanskje det er Norge som er underpriset og at det er derfor vi ikke klarer å ta vare på vår fantastiske natur? I utgangspunktet så har vi 100 ganger større muligheter og 100 ganger flottere elver, men klarer likevel å forkludre de fleste av dem. Jeg har fisket i England og ble rimelig misunnelig på hvor seriøst de tar vare på de begrensede mulighetene de har. River Test er rett og slett restaurert med planting av bunnvegetasjon og oppbygging av gyteplasser osv... Her til lands så kjører vi traktorer eller gravemaskiner over gytegroper og kutter ned all skog som står langs kanten fordi ingen gidder å bry seg for 50kr pr døgn pr fisker. Og knapt nok det. Ikke rart vi drømmer om Kola og NZ.

 

Laks derimot...

 

Du har på mange måter rett.

Samtidig er det bra at alle har råd til å fiske ørret de fleste plasser og da.

Trist hvis dette hadde hvert forbeholdt noen få rike mennesker.

Da måtte en tyvfisket :rolleyes: sikkert spennende det og :rolleyes::D

 

Problemstillingen er vel at uten iherdig innsats fra ildsjeler, og kortpriser som gjenspeiler arbeidet som gjøres så hadde de ikke hatt ørretfiske på de stedene.

Og man må da ikke være rik for å betale 200 Sterling for et dagskort  ;).

Kjenner en som nettopp kom tilbake fra en uke Mocambique. En ukes fiske - 15.000 USD. Da bør man være rik  :).

Helt klart men jeg er sikker på du sjønner hva jeg mener.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Mye bra som blir skrevet her, er enig i at elvene våre ikke blir tatt vare på. Jeg har gjerne betalt 200kr dagen i eks Rena hadde jeg visst at militæret ikke voldtar elva og at den hadde blitt styrt av de rette folka. Men penga rår, så dette er nok en uoppnåelig drøm her på berget er jeg redd. Kommunene som eier kraftverkene har dollartegn i øya og driter i om de kjører elvene tørre. Fisk er fisk..

 

Angående England, så har de skjønt det ja. Er vel derfor det koster slik det gjør også, men de driver mannen i gata bort med slike priser. Blir bare gutta med armanidress og 4-5 biler i garasjen som får råd til å fiske der. Jævli synd egentlig, for kalkelvene er vakre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vi klager voldsomt mye over fiskemulighetene i vårt vakre land ;)

 

Selvfølgelig er det mange elver som burde vært vernet bedre (f.eks. Bardu, Rena m.fl.), men samtidig må vi ikke glemme at vi har fabelaktige fiskemuligheter her hjemme.

 

Norge er et eldorado for en fluefisker, og selv her nede på Sørlandet finnes det mange meget gode ørretvassdrag, som nesten ikke blir fisket i :) Vi er rett og slett utrolig priviligerte! Glem ikke det... ;)

 

Når det er sagt, så synes jeg at Finnmark er en plass som de fleste fluefiskere burde fått oppleve. Hvis man leter litt, så vil man fort finne ut at fylket kan by på spektakulært fiske etter edelfisk. Det råeste med Finnmark, er at man faktisk kan vandre der oppe i dagesvis omtrent uten å møte folk (hvis man ønsker det).

 

Tenk for et privilegium å kunne loffe rundt med fluestanga, i noen av de råeste edelfiskvassdragene på jorda, og være helt for seg selv. Lenge. Hvis man vil. Lenge leve allemannsretten!!!

 

Gutter, jeg sier ikke dette for å være ufin, men jeg synes vi skal tenke grundig gjennom hva vi faktisk har av muligheter her til lands, i steden for å forherlige ting som f.eks. det kommersielle kalkfisket i England.

 

Jeg er ihvertfall faen så glad for at pengekåte, "kultiveringsarbeidende" forretningsmenn ikke har funnet veien til mitt fiskeparadis. Da ville ihvertfall "greia" for meg vært ødelagt... :rolleyes:

 

Mvh.

En-som-heller-fisker-småørret-på-Ringvassøya-enn-storlaks-i-Alta... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Er forskjell på å barbere seg og skjære seg selv i hodet karlsen, ikke glem det.. :P;):)

 

Norge er et eldorado for fluefiske ja, men du må innrømme at mye blir forsømt. Hva vil skje om finnmarksvidda får like mye trafikk som eks Bjørgefjell har fått? Eller hva om elvene der får like mye trafikk som Hemsila eller hva om militæret plutselig finner ut at de må bare øve innpå vidda? Jeg har opplevd på nært hold hva som skjer når folk ikke tar hensyn når de fisker. Fisker tom vann og tjern med garn for å få matfisk og gir en lang en i hvordan det blir etter de er ferdig. Er meg selv, meg og så meg igjen mentaliteten som rår. Men Norge har igjen mang en naturperle som bør besøkes før man tenker på utlandet, og akkurat det har jeg tenkt å gjøre. Finnmark, Hemsila, Rena og alle de andre perlene står på skal-besøke-lista mi før jeg ser utover landegrensa, men det er alltid sånn at gresset virker litt grønnere på den andre siden av gjerdet.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra som blir skrevet her, er enig i at elvene våre ikke blir tatt vare på. Jeg har gjerne betalt 200kr dagen i eks Rena hadde jeg visst at militæret ikke voldtar elva og at den hadde blitt styrt av de rette folka.

Mener du virkelig det ?  :o

Jeg håper virkelig slike priser for ørret-fiske ikke blir normen her til lands, uansett .

Jeg er enig med dem som hevder at ørret-fiske i norge stort sett er rasende billig, og en oppjustering av kortpris i mange elver hadde vært helt greit, men ikke slike priser.

Jeg nekter å tro at det må slike kort-priser til for å kultivere ei elv på en god måte.

For min egen del vil jeg si at som fluefisker finnes det knapt et annet land i verden jeg ville bodd i, uansett hva det kostet å fiske ørret der. Mange av oss fluefiskende nordmenn skjønner nok ikke hvor bra stilt vi er sammenlignet med de fleste andre land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Mye bra som blir skrevet her, er enig i at elvene våre ikke blir tatt vare på. Jeg har gjerne betalt 200kr dagen i eks Rena hadde jeg visst at militæret ikke voldtar elva og at den hadde blitt styrt av de rette folka.

Mener du virkelig det ?  :o

Jeg håper virkelig slike priser for ørret-fiske ikke blir normen her til lands, uansett .

Jeg er enig med dem som hevder at ørret-fiske i norge stort sett er rasende billig, og en oppjustering av kortpris i mange elver hadde vært helt greit, men ikke slike priser.

Jeg nekter å tro at det må slike kort-priser til for å kultivere ei elv på en god måte.

For min egen del vil jeg si at som fluefisker finnes det knapt et annet land i verden jeg ville bodd i, uansett hva det kostet å fiske ørret der. Mange av oss fluefiskende nordmenn skjønner nok ikke hvor bra stilt vi er sammenlignet med de fleste andre land.

 

Kanskje 200kr dagen er drøyt, men det var satt litt på spissen. Poenget er at jeg betaler gjerne litt ekstra om elva hadde blitt tatt vare på, men en plass går grensa. Må ikke bli for dyrt slik at det blir forbeholdt de rike, noe Alta og Gaula er et skrekkeksempel på. Å betale flerfoldige tusen for et vald i par-3 dager, mener jeg grensa er nådd for lengst. Men om det hadde kostet 800kr året å fiske i Nidelva istedet for 400kr som det er idag, så hadde jeg betalt de ekstra kronene med glede. For da hadde jeg visst at de gikk til et godt formål..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra som blir skrevet her, er enig i at elvene våre ikke blir tatt vare på. Jeg har gjerne betalt 200kr dagen i eks Rena hadde jeg visst at militæret ikke voldtar elva og at den hadde blitt styrt av de rette folka.

Mener du virkelig det ?  :o

Jeg håper virkelig slike priser for ørret-fiske ikke blir normen her til lands, uansett .

Jeg er enig med dem som hevder at ørret-fiske i norge stort sett er rasende billig, og en oppjustering av kortpris i mange elver hadde vært helt greit, men ikke slike priser.

Jeg nekter å tro at det må slike kort-priser til for å kultivere ei elv på en god måte.

For min egen del vil jeg si at som fluefisker finnes det knapt et annet land i verden jeg ville bodd i, uansett hva det kostet å fiske ørret der. Mange av oss fluefiskende nordmenn skjønner nok ikke hvor bra stilt vi er sammenlignet med de fleste andre land.

 

Kanskje 200kr dagen er drøyt, men det var satt litt på spissen. Poenget er at jeg betaler gjerne litt ekstra om elva hadde blitt tatt vare på, men en plass går grensa. Må ikke bli for dyrt slik at det blir forbeholdt de rike, noe Alta og Gaula er et skrekkeksempel på. Å betale flerfoldige tusen for et vald i par-3 dager, mener jeg grensa er nådd for lengst. Men om det hadde kostet 800kr året å fiske i Nidelva istedet for 400kr som det er idag, så hadde jeg betalt de ekstra kronene med glede. For da hadde jeg visst at de gikk til et godt formål..

 

Er helt klart enig med dæ storfemti.. så lenge pengene går tilbake til elva så har jeg ingen problem med å betale litt mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er et eldorado for fluefiske ja, men du må innrømme at mye blir forsømt.

 

Det er jeg helt enig i, og jeg skrev jo nettopp dette i mitt innlegg:

 

Selvfølgelig er det mange elver som burde vært vernet bedre (f.eks. Bardu, Rena m.fl.), men samtidig må vi ikke glemme at vi har fabelaktige fiskemuligheter her hjemme.

 

 

Poenget mitt er bare at jeg synes at vi skal verdsette det vi har, og ikke bare klage på det vi ikke har ;)

 

Jeg for min del ville ikke byttet ut noen av mine ubesudlede storørret-vann på Ringvassøya, om så jeg hadde fått alle kultiverte kalkelver i hele England i bytte ;)

 

Forøvrig er jeg helt på linje med Godsmack :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt frustrert av denne tråden ???

Her sitter noen å sier seg villig til å betale mere for fiske i norge, mens andre sier det er dyrt nok.

Og så har vi de som gledelig svir av 25 000 kr. for å bli flydd inn til ei eller to elver på kola med anviste fiskeplasser og tilmålt fisketid..... noen av de samme som synes et sesongkort (600,- eller 800,- for familie) for hele Finnmarka er hinsides dyrt.

Der har man altså muligheten til å fiske i flere tusen vann/vassdrag, noen i verdensklasse (for de som har oppdaget det..)...

 

Uansett hvor jeg har fisket i dette landet har jeg blitt overrasket over hvor godt fisket er. Eneste minus for meg som er fra Finnmark, er at jeg ikke er vant til private vann. De finnes riktignok her óg, men få krever fiskerett.

 

Hadde det vært opp til meg skulle samtlige sportsfiskere i dette landet betalt f.eks 600,- til det fylket de skal fiske i.

Dette burde også gjelde fiske etter anadrome arter i sjøen.

Disse midlene skulle vært øremerket for fiskefremmende tiltak.

Populære områder kunne vært begrenset med "bag limit" og evt. vært regulert gjennom kortsalg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Blir litt frustrert av denne tråden ???

Her sitter noen å sier seg villig til å betale mere for fiske i norge, mens andre sier det er dyrt nok.

Og så har vi de som gledelig svir av 25 000 kr. for å bli flydd inn til ei eller to elver på kola med anviste fiskeplasser og tilmålt fisketid..... noen av de samme som synes et sesongkort (600,- eller 800,- for familie) for hele Finnmarka er hinsides dyrt.

Der har man altså muligheten til å fiske i flere tusen vann/vassdrag, noen i verdensklasse (for de som har oppdaget det..)...

 

Uansett hvor jeg har fisket i dette landet har jeg blitt overrasket over hvor godt fisket er. Eneste minus for meg som er fra Finnmark, er at jeg ikke er vant til private vann. De finnes riktignok her óg, men få krever fiskerett.

 

Hadde det vært opp til meg skulle samtlige sportsfiskere i dette landet betalt f.eks 600,- til det fylket de skal fiske i.

Dette burde også gjelde fiske etter anadrome arter i sjøen.

Disse midlene skulle vært øremerket for fiskefremmende tiltak.

Populære områder kunne vært begrenset med "bag limit" og evt. vært regulert gjennom kortsalg.

 

 

Et meget godt innlegg, Lars!

Stiller meg 100% bak det du sier :)

 

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Jeg tror mye av uviljen mot å betale mer for fiskekort (eller andre avgifter/gebyr) kommer av at vi er svært lite vant med at det vi betaler går til det det faktisk er beregnet på. Mesteparten blir borte i prosessen før det kommer til nytte.

 

Dessverre er en typisk norsk tankegang som følger (bare se tidligere i tråden): "Blir det dyrere nå uten at det blir bedre for meg så tjuvfisker jeg!" Akkurat ja!!! Og da blir det sikkert enda mer av midlene som går til kultivering? Nei, da blir enda mer av midlene brukt til oppsyn og andre mottrekk mot tjuvfiskere. Selve vassdraget taper enda mer av de midlene det sårt trenger og det blir dyrere og verre å komme til for menigmann. Hvis bare folk er villige til å betale litt mer for fisket, inntektene går til kultivering og vi slutter å oppføre oss som noen superegoistiske idioter så kanskje vi kan ta vare på den van(n)vittig flotte naturen vi har. Dessverre er hverken politikere, grunneiere eller fiskere særlig opptatt av mer enn seg selv og penger. Derfor har vi tomme vann, ødelagte vann, overbefolkede vann og noen få perler som de som kjenner til er livredde for å si hvor er...

 

Og det trenger på ingen måte bli Hemsil- eller engelske priser. Dessuten ville mange av dere ha spart mye mer penger i bensin/diesel om dere hatt fått kultivert nærområdet. Og ikke minst spart ozonlaget...  ;)

 

Avslutningsvis kan jeg forsøke å forklare mitt ilske engasjement. Jeg har vært rundt og fisket i mange land og på mange berømte steder som visstnok skal være så fantastiske. Jeg har ikke vært i Argentina, på Kola eller i NZ, man jaggu meg mange andre steder. Resultatet er at jeg ikke kan fatte og begripe hvorfor vi ikke kan se at vi i Norge har et utgangspunkt som de aller fleste land ikke engang klarer å drømme om! Til og med ei så inn i granskogen flott elv som Hemsil klarer vi nesten å ødelegge fullstendig mens mesteparten av verden sliter med å få til noe som kan ligne på ei ok elv. Og ikke er det trangt om plassen i Norge heller. Vi bare gjør det trangt der det fortsatt er bra. Eller altså gjemmer det unna av en eller annen "merkelig grunn"...

 

Nei, jeg er egentlig ikke så sint. Jeg er bare trist og lei av egoismen som alltid skal ødelegge. Det skal nemlig så forbanna lite til hvis vi tenker litt mer som musketerene. Jepp, jeg er en naiv idealist.  ;D

 

On topic: Steder som er et must å besøke er Norge, Norge og Norge med en dash Slovenia.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor har vi ei lita perle av ei ørret-elv, hvor sesongkort aldri har kostet mer enn drøyt 100 kr.

Alikevel finnes det fiskere her som syntes dette er drøyt, fordi fisket ikke er like bra som i gamle-dager, da de "kunne fylle en bærepose med fisk på et par timer"  ???

Tror ikke dette er noe unikt tilfelle i norge, og da skjønner man litt hvor vanskelig det er å drive kultivering mange steder.

Selv skulle jeg gladelig betalt 1000kr pr sesong for fiske i kommunen eller fylket som jeg fisker mye i, om pengene gikk til fornuftig forvaltning.

Det er faktisk rimelig, i forhold til hvor mye jeg fisker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Alt var bedre i gamle dager har jeg inntrykk av.. Fisket var bedre, fisken var større og det var flere av de største. Eneste som ikke har blitt mindre med åra, er maven, men det er en annen historie :P;D  :-[

 

Enig med forslaget om å betale eks 1000kr året til det fylket du fisker i og bag-limit i de mest traffikerte vassdragene, men da må de pengene være øremerket til kultivering og forvaltning av området, og ikke til å leke seg på børsen med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor har vi ei lita perle av ei ørret-elv, hvor sesongkort aldri har kostet mer enn drøyt 100 kr.

Alikevel finnes det fiskere her som syntes dette er drøyt, fordi fisket ikke er like bra som i gamle-dager, da de "kunne fylle en bærepose med fisk på et par timer"  ???

Tror ikke dette er noe unikt tilfelle i norge, og da skjønner man litt hvor vanskelig det er å drive kultivering mange steder.

Selv skulle jeg gladelig betalt 1000kr pr sesong for fiske i kommunen eller fylket som jeg fisker mye i, om pengene gikk til fornuftig forvaltning.

Det er faktisk rimelig, i forhold til hvor mye jeg fisker.

 

kan hende problemet ligger der. mange, desverre, har et inntrykk at man skal kunne "fylle en bærepose". at det går utover mengden fisk begriper de ikke.... det er derfor jeg tror at mange holder visse elver og vann "hemmelig" så slike frysefyllere, i alle fall mange av de, skal ødelegge fisket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at en plass skal være et "must" å oppleve, så synes jeg personlig at tre kriterier må være oppfylt:

 

1. Det må være meget godt ørret-, røye- og/eller laksefiske der. Det er stor fisk med fettfinne som gjelder ;)

 

2. Det må være vakkert der.

 

3. Det må være lite folk i området, ingen rift om fiskeplassene, og aller helst muligheter for i perioder å labbe rundt helt alene hvis man ønsker det. Ensomhet er undervurdert som rekreasjonsmetode :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...