Gå til innhold

Hvilke plasser er et "must" å oppleve?


Gjest Raymond

Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 4 uker senere...

en plass jeg skal fiske er ett lite hemmelig vann som jeg fikk vite om i vinter..der er det ike uvanlig med ørret på over 2kg...det som blir problemet er att en det er en jævel til gardbruker oppi her som har gjerda det inn og påstår att det er han sitt private pytt...men står ingenting på fiskekortet att det ikke er lov og fiske der og det er heller ikke på kartet...mulig oppdemt for det renner en liten bekk inn og ut...whatever...jeg skal bare dit og prøve :) for ørret på over 2kg er det ikke hver dag man kan få,ikke her i disse trakter bortdsett fra g.lågen der jeg tok den jeg har på profilbildet,6,1kg,men vel og merke på 2 hånds :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

en plass jeg skal fiske er ett lite hemmelig vann som jeg fikk vite om i vinter..der er det ike uvanlig med ørret på over 2kg...det som blir problemet er att en det er en jævel til gardbruker oppi her som har gjerda det inn og påstår att det er han sitt private pytt...men står ingenting på fiskekortet att det ikke er lov og fiske der og det er heller ikke på kartet...mulig oppdemt for det renner en liten bekk inn og ut...whatever...jeg skal bare dit og prøve :) for ørret på over 2kg er det ikke hver dag man kan få,ikke her i disse trakter bortdsett fra g.lågen der jeg tok den jeg har på profilbildet,6,1kg,men vel og merke på 2 hånds :)

Tok du den på sjokket ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en plass jeg skal fiske er ett lite hemmelig vann som jeg fikk vite om i vinter..der er det ike uvanlig med ørret på over 2kg...det som blir problemet er att en det er en jævel til gardbruker oppi her som har gjerda det inn og påstår att det er han sitt private pytt...men står ingenting på fiskekortet att det ikke er lov og fiske der og det er heller ikke på kartet...mulig oppdemt for det renner en liten bekk inn og ut...whatever...jeg skal bare dit og prøve :) for ørret på over 2kg er det ikke hver dag man kan få,ikke her i disse trakter bortdsett fra g.lågen der jeg tok den jeg har på profilbildet,6,1kg,men vel og merke på 2 hånds :)

Tok du den på sjokket ;D ;D ;D

:)

når det gjelder vannet så testa vi ut det mange ganger, og ble nesten anmeldt for tjuvfiske ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må nok bli Kola som står øverst på lista over steder som ikke er besøkt. I hvert fall når det gjelder fiske.

Bruker minst like mye tid på ski så jeg skulle gjerne hatt litt mer ferie :D

Turen til NZ senere i vinter føles nesten litt feil da jeg egentlig hadde planer om ski i Japan.....men neste år da 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må nok bli Kola som står øverst på lista over steder som ikke er besøkt. I hvert fall når det gjelder fiske.

Bruker minst like mye tid på ski så jeg skulle gjerne hatt litt mer ferie :D

Turen til NZ senere i vinter føles nesten litt feil da jeg egentlig hadde planer om ski i Japan.....men neste år da 8)

Kola er definitift en drømmeplass ja  :) Første gang jeg var der var i 1997, og jeg ble sendt dit av daværende redaktør for Jakt & Fiske. På den tiden var det alt annet enn profft opplegg. Det var nybrottsland. Husker helikopterpilotene landet midtveis, for å kreve mer penger av oss. Noe de selvsagt ikke fikk, men en halvtimes diskusjon senere måtte de fly som avtalt. I dag er opplegget knirkefritt heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Alle ørretfiskere burde få sjansen til å oppleve:

- Kola. Fordi fisket i de vassdragene som blir tatt vare på har blitt bedre og bedre.

- Island. Ikke minst for å oppleve stor ørret som er selektiv på mygg. Det ultimate myggfisket.

- Vanskelig ørret i Indre Troms (Hemmeligelva)

- Grandis fiske i fjellvann Troms/Finnmark

- Hemmelligvann 2, 3, 4, 7, 9, 12, 13, 14, 17, 19, 20, 24-43, og 56 i Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle ørretfiskere burde få sjansen til å oppleve:

- Kola. Fordi fisket i de vassdragene som blir tatt vare på har blitt bedre og bedre.

- Island. Ikke minst for å oppleve stor ørret som er selektiv på mygg. Det ultimate myggfisket.

- Vanskelig ørret i Indre Troms (Hemmeligelva)

- Grandis fiske i fjellvann Troms/Finnmark

- Hemmelligvann 2, 3, 4, 7, 9, 12, 13, 14, 17, 19, 20, 24-43, og 56 i Finnmark

Grandis er kult ja !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant, om enn ikke så ny og banebrytende, diskusjon. Vi har vel hørt omtrent alle argumentene før? Hver sin smak.

Selv har jeg endelig fått skrapet sammen friuke, penger og kone-poeng nok til en uke på Kola neste sommer - DET blir gøy det!

Jeg vil videre nevne Bornholm, Nordsjælland og Fyn i DK for de som liker sjøørretdenging. Vakkert!

Jeg skal tilbake til Nordsjælland....

Flatsfiske etter bonefish SKAL jeg også ha med en gang, like mye pga varmen og sydenstemningen. Litt lettere å kombinere med familieferie enn f.eks. Finnmark.

De litt morsomme elvene i Norge, gjerne sør for Trondheim, holder mye deilig klekking og fin natur.

Noe sier meg også at Slovenia el.l. kan bli et drømmemål, men blant de virkelig store drømmene mine finnes det noen strender i nordøstlige USA, der jeg vokste opp. Stripers-fiske ala Runar Kabbe i mine barndoms hjemtrakter blir helt klart gjennomført en gang. Kanskje når natur og mennesker har kommet seg over Hurricane Sandy om to år...

Helt til slutt:

Ultimat drømmefiske: 200-grammere i på mark og dupp i Nordmarka sammen med guttungen. Om to år, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...