Gå til innhold

Bildetråden 2009


Igor Soldo

Anbefalte innlegg

Jepp, jepp, pinnekjøttet er nytet i dag (bøyer man forresten verbet å nyte svakt eller sterkt?  ;D Å nyte-nyter-nøt-har n... ja, du skjønner ) Uansett  :)

Jeg har alltid hatt en fascinasjon for ufullendte fluer. Ja, fluer og fluebilder som ikke helt er ferdig, hvis du er med. Det er noe med det store potensiale i ei uferdig/ ufullendt flue. Jeg har i hvert fall alltid sagt det at skal jeg ha en tatovering noen gang, så skal det være av en naken fluekrok - Gjerne den gamle Tiemco 5230, den 3x lette kroken fra gamle dager som ikke er å få lengre. Nettopp fordi at en ufullendt flue eller bar krok representerer et så stort potensiale. Den kan jo bli hvilken som helst magisk flue.

Så bilde av ei ufullendt flue her. Svært ufullendt i dette tilfellet  :)

[attachimg=1]

post-3159-13949871289854_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,7k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Dattteren min etter noen timer på sleden, sliten jente..

[attachimg=1]

Flott bilde av prinsessa di, Nielsen!

Dere er heldig som har snø  :rolleyes:

Her har det vært max 5 cm mellom tuene i mange uker....  >:(

Jepp, jepp, pinnekjøttet er nytet i dag (bøyer man forresten verbet å nyte svakt eller sterkt?  ;D Å nyte-nyter-nøt-har n... ja, du skjønner ) Uansett  :)

Jeg har alltid hatt en fascinasjon for ufullendte fluer. Ja, fluer og fluebilder som ikke helt er ferdig, hvis du er med. Det er noe med det store potensiale i ei uferdig/ ufullendt flue. Jeg har i hvert fall alltid sagt det at skal jeg ha en tatovering noen gang, så skal det være av en naken fluekrok - Gjerne den gamle Tiemco 5230, den 3x lette kroken fra gamle dager som ikke er å få lengre. Nettopp fordi at en ufullendt flue eller bar krok representerer et så stort potensiale. Den kan jo bli hvilken som helst magisk flue.

Så bilde av ei ufullendt flue her. Svært ufullendt i dette tilfellet  :)

[attachimg=1]

Ikke særlig enkelt å bøye verbet "å gyte" heller.. Anyone??

Ei ufullendt flue forteller i mine øyne mere historie enn en ferdig. Alltid litt spennende når noe blir overlatt til fantasien!

André: tenk deg en slik en over hele ryggtavla!

Når du bikker 50 år har du en Mustad R30!

Når du passerer 75 har du en "Swedish Dryfly Hook", for de som husker denne latterlige kroken det var så populært å binde vann-nymfer på...  8)

Spennende!

Jeg er ikke i tvil om hva min neste tatovering blir;

'En "Pinup" med lårvadere, cowgirl-look og fluestang!!

Finnes det noe mere sæksy???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra bøyd, Sjur - da går vi for den bøyningen/ bøyinga :)

Willy: Ja, akkurat som Partridge Klinkhåmer- kroken, eller Klinkhammer- kroken som noen kaller den, en drittkrok til å kroke, selv om den var fin - så kanskje for å tekkes fluebinderen mer enn ørreten den også  :)  ???;D

EDIT: Forøvrig en liten TMC 2487 på bildet av den ufullendte  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra bøyd, Sjur - da går vi for den bøyningen/ bøyinga :)

Willy: Ja, akkurat som Partridge Klinkhåmer- kroken, eller Klinkhammer- kroken som noen kaller den, en drittkrok til å kroke, selv om den var fin - så kanskje for å tekkes fluebinderen mer enn ørreten den også  :)  ???;D

EDIT: Forøvrig en liten TMC 2487 på bildet av den ufullendte  :)

Minner litt om gamle våtfluer som mistet vinger og hackel og ribbingen løsnet og hang etter,og flua fisket bedre og bedre desto mindre det var igjen. ;D Kanskje noe å lære av? ;)

Willy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Lekte litt med disse dråpene jeg også :D Dette ble tatt litt på styrten uten noe særlig planlegging men du verden så mange spennende effekter man kan få :D

Jeg la en lysblå/turkis klut under vannbollen og et rødt håndkle i bakgrunn for å se om det ble litt farge også :)

Dette var interessant å må utforskes litt nærmere :D...... da med litt mer tanke og tid bak :D

Terje!

post-0-13949871333444_thumb.jpg

post-0-13949871334174_thumb.jpg

post-0-13949871334904_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekte litt med disse dråpene jeg også :D Dette ble tatt litt på styrten uten noe særlig planlegging men du verden så mange spennende effekter man kan få :D

Jeg la en lysblå/turkis klut under vannbollen og et rødt håndkle i bakgrunn for å se om det ble litt farge også :)

Dette var interessant å må utforskes litt nærmere :D...... da med litt mer tanke og tid bak :D

Terje!

Prøv å sette lyset på bakfra(mot deg) ;)

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer mine desidert siste to bilder av vanndråper her på siden :) (Vist det ikke skulle dukke opp en tråd om nett opp det da :) )

Men føler at nå vet jeg hvordan en skal ta slike bilder. I alle fall til en viss grad.

[attachimg=1]

post-0-13949871342086_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET var et flott fiskebilde, Lars  :) Av en flott fisk, også  :)

Og når jeg sier flott fiskebilde, så mener jeg ikke bare farger eller utsnitt, men at fisken også har utspilte finner og det som følger med god behandling ellers som man ser på bildet  ;)

Dette var en fantastisk representant av arten, ja  :)

Sitter å blar i gamle fiskebilder og får abstinenser til over øra . . .

Kun noen grusomme måneder igjen nå  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...