Gå til innhold

Bildetråden 2009


Igor Soldo

Anbefalte innlegg

Artig å sitte sånn akkurat passe nedi rødvinsglasset og bla gjennom fjorårets (og eldre) bilder.

Lurer ikke på om denne fisken her kan være i slekt med din Lars....hmmm.....

Hmmm . . . Nydelig sak det der Roy Ole, men har mine tvil om disse er fra samme vassdrag  ;)

Har ett konkret mål for neste sesong, og det er å ta den vakreste, ikke nødvendigvis største, ørreten jeg har sett . . .

Lista legges med den jeg postet bilde av over her, og jeg mistenker at jeg må til den samme elva for å finne den  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,7k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Neida er jo sant som de sier - at jo mindre dem er dess penere  ??? ??? - og stemmer det får jeg i løpet av året mange kandidater...hehe

Små ørret kan også være vakre, bevares, men rett frem deilige blir de ikke før de nærmer seg kiloen  ;D

Her et eksempel på en ørret jeg syntes er uforskammet vakker, uten at den er noen kjempe :

[attachimg=1]

Jeg er på sett og vis fadder til akkurat denne fisken  :D

post-448-13949871489669_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å sitte sånn akkurat passe nedi rødvinsglasset og bla gjennom fjorårets (og eldre) bilder.

Lurer ikke på om denne fisken her kan være i slekt med din Lars....hmmm.....

Farsken, flotte ørreter gutter  :) Blir jo helt fiskesugen her, jo  :)

Farsken2, jeg har en tendens til å bli nostalgisk og litt på gli. Uansett får jeg også en trang til å titte litt på fiskebilder og den ørreten jeg koser meg mest med er denne når jeg blir nostalgisk  :) (Bildet har jeg faktisk aldri vist noen før - tro det eller ei  :)) Uansett en flott fisk, synes jeg.

[attachimg=1]

post-3159-13949871491732_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farsken, flotte ørreter gutter  :) Blir jo helt fiskesugen her, jo  :)

Farsken2, jeg har en tendens til å bli nostalgisk og litt på gli. Uansett får jeg også en trang til å titte litt på fiskebilder og den ørreten jeg koser meg mest med er denne når jeg blir nostalgisk  :) (Bildet har jeg faktisk aldri vist noen før - tro det eller ei  :)) Uansett en flott fisk, synes jeg.

en blir jo andektig av å se en sånn... for en fisk... skulle tro den kom fra en annen planet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'll come back and love you forever  ;D :

[attachimg=1]

Ååå akuratt slik skal de se ut. Kanskje enda litt mer gull og kobber. Og evt. små røde prikker... men den der er nesten 100% perfekt. Blir helt blank i aua Lars!

Ja, enig, Rune - den fisken til Lars var flott!  :) Liksom helt konturene til en skikkelig-slik-vi-vil-ha-dem-aure  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter jeg og skall legge inn et bilde av en blåmeis jeg tok tideligere i dag, så kommer Ola her med slike bilder som dette?, nei, da gidder HVERTFALL ikke jeg å gjøre det samme :) Snakk om å hoppe etter han hopperen dere vet....... :(

Det som var litt kult i dag var at jeg fikk blåmeiser på 1.5 meters hold...Alikevel vel jeg si at 90mm objektivet er for lite :)

Må crope meg skvett i hjel her for at det skal bli noen lunde. Men nå når Skarpen har vært på ferde, kan det til helvete bare være med hele fuglebildet!!!

Flott bilde Skarpen :)...... Du er pokker så flink :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tatt noen fuglebilder med et 300 mm budsjettobjektiv, men mister litt motet når jeg ser bildene til Skarpen.

Virkelig klare farger og flott lys i meisebildet Skarpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig fuglebilde, Skarpen!!

Vakker komposisjon og lys :)

Synes Gisle har tatt et knallbra fiskebilde som skiller seg litt fra mengden. Dramatisk skyer, blafrende håv etc. som formidler været på en god måte!

Det meste er vel sagt om puddingbildene til André. Knivskarp as usual... Knall kontraster (bare André vs. ørreten er en kontrast i seg selv... ;))

Brunørreten til -Lars- er så vakker at en skulle tro den kom fra selveste Finnmark :) Lekkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skarpen .. hvordan objektiv brukte du til dette bilde, når du også brukte blits .. fint lys

Ivar

Hei Ivar

Jeg bruker en Sigma 150-500 linse på disse bildene.

På dette bilde har jeg brukt 2 blitser. Den andre blitsen er plasert ca 1 meter foran fuglen.

Tusen takk for alle flotte tilbakemeldinger, det varmer en sjel nå i kulden.

[attachimg=1]

post-935-13949871559514_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...