Gå til innhold

RÅ/VAKRE/UVANLIG SNELLER TRÅDEN!


fluedengern

Anbefalte innlegg

  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...

Här är min nya pärla. Dollarn är billig. Garberoben är gallrad. Finrullarna ligger i sina lådor. Vad skall jag ha och fiska med? För en gångs skull blev det en sprillans ny rulle...

Här är min nya amerikanska Abel, en rulle med lite ovanligt utförande. Abel har ju den fina egenheten att "special är standard", och man kan få i den närmaste som man vill. Jag ville ha en stryktålig rulle med solid spole och solid gavel, med extraspole och i diskret färg som inte reflekterar ljus. Stilen skulle vara extremt reducerad på gränsen till arketypisk. Inga uppfinningar, bara kvalitet.

Jag fick en Abel TR2 med klickbroms, matt brun anodisering, helsolid, klass 4-6 med smalspole. Klassisk och understated, samtidigt som den känns samtida och minimalistisk. Den är lika reducerad inuti som utanpå. En fjäder. En klack. Roots.

Pris för detta? Inte mer än vad en svensk Danielsson skulle ha kostat med extraspole... För mig är valet enkelt. Amerikanska rullar är kung.

post-3348-139498837462_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Här är min nya pärla. Dollarn är billig. Garberoben är gallrad. Finrullarna ligger i sina lådor. Vad skall jag ha och fiska med? För en gångs skull blev det en sprillans ny rulle...

Här är min nya amerikanska Abel, en rulle med lite ovanligt utförande. Abel har ju den fina egenheten att "special är standard", och man kan få i den närmaste som man vill. Jag ville ha en stryktålig rulle med solid spole och solid gavel, med extraspole och i diskret färg som inte reflekterar ljus. Stilen skulle vara extremt reducerad på gränsen till arketypisk. Inga uppfinningar, bara kvalitet.

Jag fick en Abel TR2 med klickbroms, matt brun anodisering, helsolid, klass 4-6 med smalspole. Klassisk och understated, samtidigt som den känns samtida och minimalistisk. Den är lika reducerad inuti som utanpå. En fjäder. En klack. Roots.

Pris för detta? Inte mer än vad en svensk Danielsson skulle ha kostat med extraspole... För mig är valet enkelt. Amerikanska rullar är kung.

Den var nyyyyyydelig, Christian :D

Du begynner at få en anstendig samling lekre fluesneller :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Här är min nya pärla. Dollarn är billig. Garberoben är gallrad. Finrullarna ligger i sina lådor. Vad skall jag ha och fiska med? För en gångs skull blev det en sprillans ny rulle...

Här är min nya amerikanska Abel, en rulle med lite ovanligt utförande. Abel har ju den fina egenheten att "special är standard", och man kan få i den närmaste som man vill. Jag ville ha en stryktålig rulle med solid spole och solid gavel, med extraspole och i diskret färg som inte reflekterar ljus. Stilen skulle vara extremt reducerad på gränsen till arketypisk. Inga uppfinningar, bara kvalitet.

Jag fick en Abel TR2 med klickbroms, matt brun anodisering, helsolid, klass 4-6 med smalspole. Klassisk och understated, samtidigt som den känns samtida och minimalistisk. Den är lika reducerad inuti som utanpå. En fjäder. En klack. Roots.

Pris för detta? Inte mer än vad en svensk Danielsson skulle ha kostat med extraspole... För mig är valet enkelt. Amerikanska rullar är kung.

Den var skikkelig stilig, Christian!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Jeg skal egentlig forholde meg taus når det gjelder utstyr. Spesielt når det gjelder andres (og egenreklame selvsagt), men akkurat nå følte jeg for å gjøre et unntak. Den snella der Christian var sjukt pen! I mine øynde altså. Det ligner (som Staffan påpeker) på Hardy, men fy så vakkert... Skulle jeg hatt en cane så ville jeg hatt noe sånt montert på den ja.

bravo.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei da, det er sneller der ute som gjør meg søvnløs  ;D. Jeg mangler blant annet en av de standard produksjonsnellene, men den virker notorisk vanskelig å få has på  :P

C/I serien er i tillegg til et visst samlerpotensial svært fine fiskesneller. Passer til alt fra #3-6. Litt tunge, men med 9' karbon eller glass/cane er de ideelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei da, det er sneller der ute som gjør meg søvnløs  ;D. Jeg mangler blant annet en av de standard produksjonsnellene, men den virker notorisk vanskelig å få has på  :P

C/I serien er i tillegg til et visst samlerpotensial svært fine fiskesneller. Passer til alt fra #3-6. Litt tunge, men med 9' karbon eller glass/cane er de ideelle.

Står da ikke også C/I for Collectors Item eller noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

THINKFISH BOLD

Kom over denne nå i kveld/natt. 

Virker litt spesiell(og knotete), men pen å se på syns jeg  ;D  Men om det funker bra er jo en annen sak  ???

Beskrivelse:

The first semiautomatic reel where the wind-back mechanism and the brake act separately.

A genuine Large Arbor with 5.5 turns of the spool for each turn of the handle.

Video av den:

http://www.youtube.com/watch?v=w89_N5eKS6g

post-4394-13949883968526_thumb.jpg

post-4394-139498839689_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min storebror er meget fornøyd med sin :)

Jeg har selv en mye billigere utgave av slik mekanisme; Vivarelli...funker så til de grader til sitt bruk.

Jeg har bare fått en skikkelig stor fisk på den snella, la meg si det var spennende å ikke ha noe å "sveive" den inn med, veldig gøy lell å dra den inn for hånd og bare spole løsline inn.

Denne utgaven er da enda mer for seg gjort, og i likhet med Varius (EikreFly) har den forskjellige spolestr til ett og samme snellehus.

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

THINKFISH BOLD

Kom over denne nå i kveld/natt. 

Virker litt spesiell(og knotete), men pen å se på syns jeg  ;D   Men om det funker bra er jo en annen sak  ???

Beskrivelse:

The first semiautomatic reel where the wind-back mechanism and the brake act separately.

A genuine Large Arbor with 5.5 turns of the spool for each turn of the handle.

Video av den:

http://www.youtube.com/watch?v=w89_N5eKS6g

Kule sneller men ser ikke poenget i det hele tatt. Gutta sto å dro inn løsline for harde livet, kan man ikke like godt sveive inn snøret? For all del kul gadget men rykka ikke hos meg ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...