Gå til innhold

hvor i norge???


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

  • Svar 859
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 3 uker senere...

Sør for Dovre. Like innenfor grensen til en ikke ukjent nasjonalpark  ;D

Nå må dere ta den!  ;)

Er ikke akkurat verdens mest kjente fiskeelv og var en impulstur for å lodde forholdene da jeg ikke fant noe skriverier om den. Sprek fisk, men relativt sky og dessverre litt små i størrelsen. Kald elv med brevann...

Ble spist opp av mygg der inne så jeg vet ikke helt jeg Tony  ;) Ble faktisk et par hundre stikk og reagerte kraftig på myggstikk i høst etter turen, så jeg håper det ikke er allergi  :P Fluefisker som ikke tåler myggstikk... Fins det noe verre? (Joda, kunne mistet begge armene)

(Edit: Forøvrig Knut S som sitter i bildet. Ikke at det har noe med hvor stedet er...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor dette er? (litt dårlige bilder)  ;)

Grimsdalen?

Ikke et dumt tips, men må enda lenger sørvest. Ikke langt unna norges kanskje mest populære dagstur... Ser faktisk over til fjellet hvor deler hvor trasseen går (i det fjerne) på det ene bildet. Elven renner ut (via et vann) ned til denne kjente sjøen hvor man ofte tar båten tilbake etter dagsturen.

Finner man navnet på dalen så har man også navnet på elven, bare bytt ut "dalen" med "åe"  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjendos eller noe sånt?

Nei, Gjendeoset er starten på sjoa. Må gå et par timer sørvest :)

Elven renner ned i et vann som ligger høyere enn Gjende. Men skal ikke tulle mere nå. Du er så nære  ;D

Her er fasiten: Leirungsåe

http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D6815325.57109%26lon%3D488130.83252%26zoom%3D12%26layers%3DB0000%26q%3Dleirungsdalen%26offset%3D0%26tab%3Daddress

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...