Gå til innhold

oslofjorden


vake

Anbefalte innlegg

Nydelig dag i Oslofjorden i dag.

Startet med at vi så flere store torsker på krabbejakt på grunna i det krystalklare vannet. Kompisen fikk en på 2,7. mens vi grilla et par pølser så jeg et plask 1 meter fra land litt borti ei lita vik. Det skulle vise seg og være en flott Sjøørret på 1,2. rett etter fikk kompisen en på 0,8. i tilegg hadde han et par som snudde under flua. Så flere torsker som jakta krabber så grunt at halen var over vann i store perioder. :o  Avslutta med en lyr på kiloen i mørket. deilig dag ved fjorden. :)

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det "vandretorsken"fra Skagerak,lys grå av utseende?

hva er dette? Jeg fikk en veldig grå/blank torsk i dag - trodde først det var en sen-sesongs Havabbor når jeg så den et stykke ut, da den var såpass "blank" - tok med ca 20-30 meter i et langt utras  :)

Ellers så var det mye av samme opplevelsene som Gisle - en fantastisk morgen (fisket kun fra 05-10 da jeg skulle bort) traff godt på høy-lav vann med mye strømninger og mye "beitende" SØ i sømmene. Ble to greie SØ, men så noen solide rugger et stykke ut. Fisket med små CDC reker. Torsken tok på deceiver; skikkelig indianer fiske sittende på kne på 0,5m vann  :)

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som er klare for en økt i Oslofjorden til helgen? Alltid hyggelig å være flere (Dessuten trenger jeg noen som kan bekrefte at jeg har hatt på fisk som evt. glapp eller jeg ikke får tatt bilde av. Slik at Lars for engangsskyld tror på meg ;D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som er klare for en økt i Oslofjorden til helgen? Alltid hyggelig å være flere (Dessuten trenger jeg noen som kan bekrefte at jeg har hatt på fisk som evt. glapp eller jeg ikke får tatt bilde av. Slik at Lars for engangsskyld tror på meg ;D)

Skjønner godt at Lars ikke tror deg, du påstår vel at du var den eneste som fikk fisk i helgen når vi var ute ;)

Skulle gjerne blitt med men skal på rakfiskfestivalen med jobben.... Fett :-\ :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha for at du fikk flest i helgen Knut  ;D Jeg fikk ikke en pøkk, men holdt på å legge meg i skiboksen da den ene gyteklare fettfinna smalt på en meter fra linekurven. Var hakket før hjerteinnfarkt med de fyllenervene jeg hadde ute i bølgene. Men moro var det, været til tross! Etter å ha kommet hjem med klissvåt lommebok og våte skuldre så fant jeg ut av nok er nok. Ble Simms G4 jakke på meg, og den bør holde tett, ellers...  :o;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig, takk Lars.

Grattis med ny jakke. Kunne virkelig trengt en ny vadejakke selv. Og vadesko, kanskje en ny stang eller to. Ihvertfall noen nye sneller, og helt sikkert en haug av andre ting som er absolutt nødvendig til å kunne fiske optimalt. Så var det disse pengene da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk for deg selv  ;D Er ikke bare dilla som har dilla på kvalitetsplagg  :D

Men seriøst: Dårlige klær i dårlig vær er en fryktelig dårlig kombinasjon. Bare flaks at det var lommebok/kortholder som ble vått og ikke mobilen i samme slengen... Nå skal det sies at jeg kjøpte G$ jakken på tilbud og fikk den nesten like billig som dilla sin  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, neste gang vi ses lars, så ser vi vel nesten helt like ut ;D

men det skal sies, hadde jeg ikke fått g4 jakka til den prisen jeg gjorde, på tilbud, så hadde jeg aldri kjøpt den.

vi er da alle noen skikkelig utstyrshorer. det er jo riktig så gøy 8)

hvilken fargevariant gikk du for? selv falt jeg for den oransje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

ja etter lørdagens økt var det noe som sa til meg at jeg også trenger ny jakke. skal prøve å fortenge det med et impregneringsforsøk, men min erfaring er at det ikke holder så lenge. litt kunstig andning. grattis med bra jakke Lars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...