Gå til innhold

oslofjorden


vake

Anbefalte innlegg

Liten tur ved fjorden idag, fisket av et strekk med blå runars deceiver. Plutselig tas flua hardt, raskt utras som drar Lina av snella. Strammer opp og legger press på fisken. Da skjer det, stanga retter seg ut og alt blir stille. Fortomsjævelen røyk av midt mellom fortomsknute og flue :( temmelig sikker på at dette var årets første kontakt med havabbor. Satt meg rett ned og stirret på sjøen. Noen kast til så hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten tur ved fjorden idag, fisket av et strekk med blå runars deceiver. Plutselig tas flua hardt, raskt utras som drar Lina av snella. Strammer opp og legger press på fisken. Da skjer det, stanga retter seg ut og alt blir stille. Fortomsjævelen røyk av midt mellom fortomsknute og flue :( temmelig sikker på at dette var årets første kontakt med havabbor. Satt meg rett ned og stirret på sjøen. Noen kast til så hjem.

Surt, og jeg kjenner følelsen. Bare å tenke fremover på neste tur! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Sånn! Følg med på "Til salgs" forumet folkens. Alt skal vekk, nå gidder jeg ikke mer!

He, he. Enda en som har møtt veggen i fjorden? Sjøfiske med flue er for stabeister som er glad i å sove to timer om natta, gå i koma hver dag og som synes 500 kast mellom hver fisk, som oftest bifangst, er fullt ut akseptabelt. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn! Følg med på "Til salgs" forumet folkens. Alt skal vekk, nå gidder jeg ikke mer!

Faen Knut, trodde du hadde sovna inn jeg! Lite fisk i fjorden? Ikke lenge til jeg skal ut i fjorden igjen, må bare bli ferdig med laksekjøret... Ikke gi opp helt enda, ikke mange ukene til fjorden våkner igjen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JB: Det er utrolig hva man gidder egentlig. Etter hver tur så sier man at det er den siste turen på laaang tid, men så pakker man sakene dagen etter å setter kurs ut til sjøen igjen. Enten så er man klin hakkende kokkos, eller så har man gullfiskhukommelse. Hos meg så er det nok en salig blanding 8)

Maius: Har ikke sovnet inn nei, vet ikke om man kan si desverre heller :) Hører av Larsemann at du har fått en del Laks i sommer, grattis!

Har dratt laksen en del sjøl i sommer, ØHØHØH!

Du får si ifra når du er klar for litt saltvann igjen. Jeg er med, jmf. svaret over til JB ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

var ute på fredags ettermidagen. Høyt vann og mye vind. fikk en torsk på drøye  2 kg. og så en ørret som vaka et par ganger. Vi hadde også litt sildejaging rett ved beina til kompisen som resulterte i et lugg. alt skjedde i kveldingen rett før det ble mørkt. Har fått bra de foregående helgen. fisket ytre Oslofjord.

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være stress med å spise torsken, selv om jeg aldri har tatt med torsk hjem, men det er av helt andre årsaker  :)

Har vært sjeldent mye liv på de siste turene og jeg har faktisk gått fra å ha litt småfrustrerende og dødt fiske i indre oslofjord til fantastisk visuelt fiske bare de siste to ukene :) Bare å komme seg ut dilla. Du vet jo best av alle hvilke griser som patruljerer farvannet her inne  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være stress med å spise torsken, selv om jeg aldri har tatt med torsk hjem, men det er av helt andre årsaker  :)

Har vært sjeldent mye liv på de siste turene og jeg har faktisk gått fra å ha litt småfrustrerende og dødt fiske i indre oslofjord til fantastisk visuelt fiske bare de siste to ukene :) Bare å komme seg ut dilla. Du vet jo best av alle hvilke griser som patruljerer farvannet her inne  ;D

;D du liker og dra opp den purka jeg fikk, lars.

jeg lever godt på den ennå, for og si det sånn 8)

bra at indre oslo begynner og ta seg opp igjen. det var jaggu på tide.

passer meg helt ypperlig også siden jeg jobber på fornebu. da er det rett ut og denge til mørket kommer sigende.

den grisen du fikk lars, var det i indre oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute i dag og det var mye aktivitet på morgenen før vinden tok tak. Ble en fin sø på kiloen og en torsk på snaue tre  :) Noen som vet hvordan kvaliteten er på torsken i indre oslofjord? Er den safe å spise?

Frode

Ikke at jeg har smakt den, men jeg spiser ikke torsk fisket sør for polarsirkelen :P

De jeg har fått her nede har ikke fristet særlig, og syns ikke de lukter rett heller!

Når katta ikke vil ha den, så lar jeg også være ;)

Men om du får av den lyse seien, den som bare trekker inn av og til, så er jo den supermat ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D du liker og dra opp den purka jeg fikk, lars.

jeg lever godt på den ennå, for og si det sånn 8)

bra at indre oslo begynner og ta seg opp igjen. det var jaggu på tide.

passer meg helt ypperlig også siden jeg jobber på fornebu. da er det rett ut og denge til mørket kommer sigende.

den grisen du fikk lars, var det i indre oslo?

Hvordan kan jeg glemme at du gruset persen min med 1 kg?  ;D Gråter meg i søvn hver natt skal jeg si deg. Neida, unner deg den mer enn gjerne og håper jeg selv passerer 5 kg med salt SØ.

Landet min like i nærheten av der du bor, så det er bare å komme seg ut og dra noen purker nå som de koser seg inne i fjorden  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute i dag og det var mye aktivitet på morgenen før vinden tok tak. Ble en fin sø på kiloen og en torsk på snaue tre  :) Noen som vet hvordan kvaliteten er på torsken i indre oslofjord? Er den safe å spise?

Frode

Ikke at jeg har smakt den, men jeg spiser ikke torsk fisket sør for polarsirkelen :P

De jeg har fått her nede har ikke fristet særlig, og syns ikke de lukter rett heller!

Når katta ikke vil ha den, så lar jeg også være ;)

Men om du får av den lyse seien, den som bare trekker inn av og til, så er jo den supermat ;D

hehe var mye av de samme tankene jeg gjorde meg... fisk som lukter vadere er ikke stas! Hadde bare veldig lyst på torsk i dag - men kjippet den uti igjen  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D du liker og dra opp den purka jeg fikk, lars.

jeg lever godt på den ennå, for og si det sånn 8)

bra at indre oslo begynner og ta seg opp igjen. det var jaggu på tide.

passer meg helt ypperlig også siden jeg jobber på fornebu. da er det rett ut og denge til mørket kommer sigende.

den grisen du fikk lars, var det i indre oslo?

Hvordan kan jeg glemme at du gruset persen min med 1 kg?  ;D Gråter meg i søvn hver natt skal jeg si deg. Neida, unner deg den mer enn gjerne og håper jeg selv passerer 5 kg med salt SØ.

Landet min like i nærheten av der du bor, så det er bare å komme seg ut og dra noen purker nå som de koser seg inne i fjorden   ;D

hvis det er noen trøst lars, så ligger det uendelig mange timer med kasting bak den purka :rolleyes:8)

hmm...jeg bor på sofienberg, så hvis du landet den like ved der jeg bor, så må du ha tatt den på tørt, bokstavelig talt ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D du liker og dra opp den purka jeg fikk, lars.

jeg lever godt på den ennå, for og si det sånn 8)

bra at indre oslo begynner og ta seg opp igjen. det var jaggu på tide.

passer meg helt ypperlig også siden jeg jobber på fornebu. da er det rett ut og denge til mørket kommer sigende.

den grisen du fikk lars, var det i indre oslo?

Hvordan kan jeg glemme at du gruset persen min med 1 kg?  ;D Gråter meg i søvn hver natt skal jeg si deg. Neida, unner deg den mer enn gjerne og håper jeg selv passerer 5 kg med salt SØ.

Landet min like i nærheten av der du bor, så det er bare å komme seg ut og dra noen purker nå som de koser seg inne i fjorden   ;D

hvis det er noen trøst lars, så ligger det uendelig mange timer med kasting bak den purka :rolleyes:8)

hmm...jeg bor på sofienberg, så hvis du landet den like ved der jeg bor, så må du ha tatt den på tørt, bokstavelig talt ;D ;D

Har du ikke hørt om Sofienbergvika?  :-[

*kremt* mente ved der du jobber  :D Jeg bor i det minste ikke langt i fra deg  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D du liker og dra opp den purka jeg fikk, lars.

jeg lever godt på den ennå, for og si det sånn 8)

bra at indre oslo begynner og ta seg opp igjen. det var jaggu på tide.

passer meg helt ypperlig også siden jeg jobber på fornebu. da er det rett ut og denge til mørket kommer sigende.

den grisen du fikk lars, var det i indre oslo?

Hvordan kan jeg glemme at du gruset persen min med 1 kg?  ;D Gråter meg i søvn hver natt skal jeg si deg. Neida, unner deg den mer enn gjerne og håper jeg selv passerer 5 kg med salt SØ.

Landet min like i nærheten av der du bor, så det er bare å komme seg ut og dra noen purker nå som de koser seg inne i fjorden   ;D

hvis det er noen trøst lars, så ligger det uendelig mange timer med kasting bak den purka :rolleyes:8)

hmm...jeg bor på sofienberg, så hvis du landet den like ved der jeg bor, så må du ha tatt den på tørt, bokstavelig talt ;D ;D

Har du ikke hørt om Sofienbergvika?  :-[

*kremt* mente ved der du jobber  :D Jeg bor i det minste ikke langt i fra deg  ;D

Ikke jeg heller, i nord-norsk målestokk :P;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...