Gå til innhold

oslofjorden


vake

Anbefalte innlegg

Ny dag nye muligheter :)

I dag var det en ny plass som skulle sjekkes ut. Etter en liten gåtur kom vi frem til en lekker bukt som så svært lovende ut. begynte og fiske ca 1300.

[attachimg=1]

Vel fremme fant vi en lekker hotspott der vi ble enige om at det bare måtte være fisk. Ruben fikk æren av og starte fisket. Første kastet går

[attachimg=2]

, Ruben trekker inn 3 trekk og der sitter første fisk ;D  Den tok på grunt vann og fikk seiøs panikk, tok ikke lang tid før baklina løp ut av snella til Ruben.

[attachimg=3]

Etter en kort og hissig fight kom den inn på grunna som en strandet hval. tipper fisken var 1,3 litt tynn men på bedringenss vei ;D Hvilken start på dagen.

[attachimg=4]

Jeg prøver noen kast å samme sted, men ingen flere var hjemme. ble vel skremt av spetaklet fisken til Ruben laget. vi gikk videre til en bitte liten vik der de så lovende ut. I det jeg fisker meg av et dypere parti utenfor meg kommer en ørret pilende ut fra et område på innsiden av meg. max 40 cm vann :o  ørreten digger grunna nå på høsten ikke glem og fisk av selv de grunneste plassene......  Rett etterpå fikk jeg en fin fisk på litt under 1 kg. tok reka ute i overgangen mellom tangbelte og sand.

[attachimg=5]

Vi fisket oss videre utover rundt noen svaberg. Ruben fikk en brun og tynn sak som fort forsvant ut i sjøen igjen. Jeg hadde en liten følgefisk.

Så tusla vi tilbake til der vi startet dagen. Ruben vadet ut i bukta og mistet dagens største fisk :-\ samt en følgefisk som snudde under flua. vi avsluttet ca 1615.

Ikke værst på 3 timer fiske på en ukjent plass. Neste gang blir det storeslem, så en 2 kg pluss som hoppet fri av vannet ;D

Vi fikk besøk av Sel i dag også. har sett sel nesten på ale turer i høst. hmmm her må det jaktes

Gisle

post-2382-13949883971089_thumb.jpg

post-2382-13949883971669_thumb.jpg

post-2382-1394988397221_thumb.jpg

post-2382-1394988397296_thumb.jpg

post-2382-13949883973463_thumb.jpg

post-2382-13949883973979_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det gutta :)

Ganske utrolig, har fiska i området i 20 år, og vist om plassen omtrent like lenge, men har ikke fått surra meg ned ditt før nå. :o Det var Ruben som måtte ta initiativet til og ta en tur ditt. jævla innflytter som han er ;D

Gisle

Utrolig at man fremdeles kan finne nye plasser på Nesøya  :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ute en tur i havet i dag også.  Ikke det helt store farten i  Ytre Oslofjord i dag. Fant en del fisk i en rolig vik, men det var kun mindre fisker og se. En av dem så tilsynelatende ut til å tro at snøfnugg var spislig og vaket som besatt ;D het til jeg kasta et juletre rett i skallen på den, da slutta den brått med det ;D

Rubenmann fikk 2 småtasser og jeg 1. Så en større fisk som vaka, men den ville ikke ta. Hadde venta at det skulle være forferdlig kaldt i dag, men det gikk høvlig greit.

et par bilder.

Ruben dypt kosentret for å fange en tass som vaka ;D

[attachimg=2]

[attachimg=1]

Gisle

post-2382-13949884225476_thumb.jpg

post-2382-13949884225955_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...