Gå til innhold

oslofjorden


vake

Anbefalte innlegg

ja, neste gang vi ses lars, så ser vi vel nesten helt like ut ;D

men det skal sies, hadde jeg ikke fått g4 jakka til den prisen jeg gjorde, på tilbud, så hadde jeg aldri kjøpt den.

vi er da alle noen skikkelig utstyrshorer. det er jo riktig så gøy 8)

hvilken fargevariant gikk du for? selv falt jeg for den oransje.

Ble gunmetal på meg. Kan jo ikke være heeeelt like heller  ;D

ja etter lørdagens økt var det noe som sa til meg at jeg også trenger ny jakke. skal prøve å fortenge det med et impregneringsforsøk, men min erfaring er at det ikke holder så lenge. litt kunstig andning. grattis med bra jakke Lars.

Jakken din var om mulig enda våtere enn min Fredrik  ;D

Men impregnering gjør ofte susen så lenge man gjentar det ofte nok  ;) Jakken jeg hadde var også et nummer for stor, så da var det greit å benytte anledningen så lenge den ikke kostet stor mer en et par lapper  :) (ikke at det er lommerusk, men til den prisen så er det få andre jakker som er bedre. Cloudveilen til Robin var utsolgt. Den var på 80%)

Hei du jeg fikk 5 på søndag også!!

Tviler ikke Robin. Grattis ;)

Du kjenner jo området bedre enn jeg kjenner mine egne nøtter  :D

Nede igjen helgen om halvannen uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært fisketur med fintfolk her på side. Robban og Ørreten tok turen ut til Røyken for å teste om det var mulig å få lurt en sjøørrettet eller to. Og det var det ;D

[attachimg=1]

Turen startet med at en av kompisene mine spotta 3 ørreter som krusa rundt inne på grunna. den ene var litt interessert i flua til Robban men den tok ikke.

[attachimg=2]

Så startet morroa. Marius hadde etter fisk på et av de første kasten. Jeg fant en stim med ørret i el liten vik. En kort periode var det helt vilt med fisk.  :rolleyes: ::) ::)mista 2 store fine fisker etter kort tids kjøring. så fikk jeg en liten tass, samt flere som lugga og fulgte etter flua. Det var fiske på hvert kast en periode. :o Robban kom bort på goplassen og hadde 3 fisker etter flua. en av dem var av typen diiiiger 3 kg kanskje.

så forsvant stimen med fisk og vi tusla til en ny plass. på veien fikk vi et par store sild. ;D   prøvde ltt etter torsken langs noen bergnabber der det ofte går torsker og kruser på grunna, men ingen torsker og se. Robban og Ørreten fikk hver sin ørret tass inne i en vik.

Så kom vi bort til en nye goplass. Robban fikk æren av å teste plassen først. Det resulterte i 3 flotte sjøørreter på 3 kast :o :o riktig nok er dette en bra plass, men dette var utenom det vanlige. Carangas som også var med, hadde med kajaken og fiske på en holme på utsiden av oss. han kom etterhvert sigende bort til oss, og kunne berette om 3 aurer og en torsk på 2 kg. Alle øretene var fete og blanke.

[attachimg=4]

Knallfin dag ved fjorden. så også en del jaging ute i bukta der vi fiske. må nok ut en tur i morra også ja..... ;

Gisle

post-2382-13949883679396_thumb.jpg

post-2382-13949883679875_thumb.jpg

post-2382-13949883680364_thumb.jpg

post-2382-13949883680856_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss så jo nesten normal ut på bilde for engangs skyld ;D

Takker for en fantastisk fin dag idag Gisle, fint vær, hyggelig selskap og action hele tiden. Lenge siden vi har hatt så mye action på sjø-ørrettur.

Må nesten le litt av de 3 kasta og 3 fisker. Ikke vanskelig å få fisk når guiden peker og sier kast der ;D Takker for det.

takker for superfin tur.

Hilsen Robban og Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står også litt om dette i tråden jeg linket til, Frank.

Mange programmer du kan bruke til dette, i tillegg til nettsider. Et eksempel er http://imageshack.us/ hvor du velger hvor mye mindre du vil ha bildet i rullgardinmenyen.

Men spør i tråden jeg linket til om du lurer på noe mer angående denne bildepostingen. Hører ikke hjemme i Oslofjorden det vettu.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss så jo nesten normal ut på bilde for engangs skyld ;D

Takker for en fantastisk fin dag idag Gisle, fint vær, hyggelig selskap og action hele tiden. Lenge siden vi har hatt så mye action på sjø-ørrettur.

Må nesten le litt av de 3 kasta og 3 fisker. Ikke vanskelig å få fisk når guiden peker og sier kast der ;D Takker for det.

takker for superfin tur.

Hilsen Robban og Marius

Det var skikkelig trivlig ute på goplassen i dag. :) Morro at det er liv når man får fint besøk fra innlandet ;D sjelden det er så mye fisk der ute. Neste gang får du være "fus" på grunna Marius ;D

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gisle, robban & co, så ut som dere har hatt en forrykende flott dag i fjorden 8)

masse fisk, høyt vann, deilig vær og bra selskap. blir jo ikke stort bedre enn det :)

herlig rapport også! håper på og kunne bidra med noe av samme kaliber imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny herlig dag ved Oslofjorden, dog, plassen som leverte varene er vel neste og betrakte som en blandings av Drammensfjorden og Oslofjorden ;)

Dagen startet litt tregt, mine medsammenvorne måtte trekkes ut av senga i dag ;D Planen var og ta reprise av gårsdagen og ta kanoen ut på et par holmer i Oslofjorden for og fange et par digre beist av noen ørreter. Vel fremme var det lett og se at modern natur hadde andre planer. Nattens kuldegrader hadde lagt et kaldt og frossent belegg over de aktuelle fiskeplassene :o :o :o

[attachimg=2]

Da var det bare og sette kursen til saltere vann. der var ingen is, bare sol og glede. ;D når det i tilegg er fiske som jager, og ørreter som biter på flua mi, så er dagen perfekt

[attachimg=1]

post-2382-13949883737213_thumb.jpg

post-2382-13949883737646_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si litt til Gisle:

1. Fy flate for noen flotte bilder du tar gisle!  :o

2. Tusen tusen takk for en kjempefin tur på fjorden på lørdag. Kan ikke si at jeg har hatt finere sjøørrettur noensinne uansett fangst. Det var bare rett og slett en perfekt dag :)

Setter også pris på all guidinga du gjorde for oss Gisle. Har skjønt at lokalkunnskap i fjorden er vel så viktig som hva man fisker med og hvordan man fisker, og det lærte jeg av deg på lørdag. Takk skarru ha  :) Hils også alle de andre supertrivelige fiskerne vi var så heldig å få være sammen med på denne dagen.

We`ll be back  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cdcrekka

jaja så er det slik at selv om man har type 10 innlegg et sted så er man "fersk".... faktum er at jeg har fint et snitt på 4 dager i uken, hele året etter de fleste arter man kan fiske etter med flue og det har jeg hatt i femten år++ og jeg har vært forhandler av det meste utstyret folk her inne bruker...har holdt bindekurs, holdt kaste kurs etc etc... spør man om noe så får man ikke svar om man ikke er med i "klikkene" men sitter det en løk og tenker bizarre baner om andre menn så skal man svare..... syntes sånt er litt tull.. men slik er det vel når men passerer 500 innlegg så kan man vel tillate seg å være "ovenpå".. bra jobba igrunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja så er det slik at selv om man har type 10 innlegg et sted så er man "fersk".... faktum er at jeg har fint et snitt på 4 dager i uken, hele året etter de fleste arter man kan fiske etter med flue og det har jeg hatt i femten år++ og jeg har vært forhandler av det meste utstyret folk her inne bruker...har holdt bindekurs, holdt kaste kurs etc etc... spør man om noe så får man ikke svar om man ikke er med i "klikkene" men sitter det en løk og tenker bizarre baner om andre menn så skal man svare..... syntes sånt er litt tull.. men slik er det vel når men passerer 500 innlegg så kan man vel tillate seg å være "ovenpå".. bra jobba igrunn

Dette tror jeg ikke du bør bruke så mye tid på, må innrømme at jeg gliste litt når jeg leste innlegget ditt uten at det var bizarre tanker i hue mitt. Var nok heller guttungen som titta frem. Vi bør vel heller berømme Knut sine magiske evner til å kommentere slike festligheter ;D ;D Neste gang kan det være din tur til å kommentere en "god" kommentar ;)

Du kan feks spørre Knut hvorfor han fisker med rustne kroker etter grov ørret? ??? ???

Sorry Knut, kunne ikke dy meg :-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, Marius! Det er et tilbakelagt kapittel :)

Ccdrekka: Hvis jeg fornærmet deg, så beklager jeg det. Men som flere her inne påpekter, så skal du ikke ta ting personlig, men heller med en klype salt. Som du sikkert kommer til å skjønne etterhvert, så er det ikke bare blodseriøse innlegg her inne på ffs, men en lett og ledig humor blant en stor del av de som vanker på forumet. Men en ting har du rett i, 500 innlegg er den magiske grensen for å komme inne i de forskjellige "klikkene". Så det er bare å fyre løs (denne setningen må du ta med en klype salt, og/eller les; ironi) :P

Og du henviser til at jeg er en løk. Det stemmer forsåvidt ikke, da dette er et tilbakelagt kapittel. Var vel mest løk i tenårene. Men har sakte men sikkert gått mer over til asparges etter fylte tyve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja så er det slik at selv om man har type 10 innlegg et sted så er man "fersk".... faktum er at jeg har fint et snitt på 4 dager i uken, hele året etter de fleste arter man kan fiske etter med flue og det har jeg hatt i femten år++ og jeg har vært forhandler av det meste utstyret folk her inne bruker...har holdt bindekurs, holdt kaste kurs etc etc... spør man om noe så får man ikke svar om man ikke er med i "klikkene" men sitter det en løk og tenker bizarre baner om andre menn så skal man svare..... syntes sånt er litt tull.. men slik er det vel når men passerer 500 innlegg så kan man vel tillate seg å være "ovenpå".. bra jobba igrunn

hehe, er du serriøs? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja så er det slik at selv om man har type 10 innlegg et sted så er man "fersk".... faktum er at jeg har fint et snitt på 4 dager i uken, hele året etter de fleste arter man kan fiske etter med flue og det har jeg hatt i femten år++ og jeg har vært forhandler av det meste utstyret folk her inne bruker...har holdt bindekurs, holdt kaste kurs etc etc... spør man om noe så får man ikke svar om man ikke er med i "klikkene" men sitter det en løk og tenker bizarre baner om andre menn så skal man svare..... syntes sånt er litt tull.. men slik er det vel når men passerer 500 innlegg så kan man vel tillate seg å være "ovenpå".. bra jobba igrunn

Her inne så mener alle mye det samme, men ingen er helt enige uansett :P

Ofte ytres meninger bare for å kverulere, og man må bare heve seg over.

Så mitt råd er, ikke men så mye med mindre du er klar for å høre at alt du mener og vet er feil..

Litt forumet i ett nøtteskall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...