Gå til innhold

oslofjorden


vake

Anbefalte innlegg

jaja så er det slik at selv om man har type 10 innlegg et sted så er man "fersk".... faktum er at jeg har fint et snitt på 4 dager i uken, hele året etter de fleste arter man kan fiske etter med flue og det har jeg hatt i femten år++ og jeg har vært forhandler av det meste utstyret folk her inne bruker...har holdt bindekurs, holdt kaste kurs etc etc... spør man om noe så får man ikke svar om man ikke er med i "klikkene" men sitter det en løk og tenker bizarre baner om andre menn så skal man svare..... syntes sånt er litt tull.. men slik er det vel når men passerer 500 innlegg så kan man vel tillate seg å være "ovenpå".. bra jobba igrunn

Min erfaring er at jeg alltid har fått svar på mine spørsmål- og at Knut alltid er litt ovenpå...Ihvertfall den ene gangen jeg har møtt gutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja så er det slik at selv om man har type 10 innlegg et sted så er man "fersk".... faktum er at jeg har fint et snitt på 4 dager i uken, hele året etter de fleste arter man kan fiske etter med flue og det har jeg hatt i femten år++ og jeg har vært forhandler av det meste utstyret folk her inne bruker...har holdt bindekurs, holdt kaste kurs etc etc... spør man om noe så får man ikke svar om man ikke er med i "klikkene" men sitter det en løk og tenker bizarre baner om andre menn så skal man svare..... syntes sånt er litt tull.. men slik er det vel når men passerer 500 innlegg så kan man vel tillate seg å være "ovenpå".. bra jobba igrunn

Min erfaring er at jeg alltid har fått svar på mine spørsmål- og at Knut alltid er litt ovenpå...Ihvertfall den ene gangen jeg har møtt gutten.

Nei nå får vi slutte!

Sist jeg sjekka var ikke dette forumet til Camille eller Norsk Ukeblad, vi er mannfolk som diskuterer latexbukser og karbonstenger mens vi nesten sklir av stolen foran pc'en! At man kan gjøre litt narr av hverandre pga av noen uheldige formulleringer må være greit. Hvis man ikke tåler den takhøyden får man nesten oppsøke forummene jeg nevner over.

Nok om det!

Now back to flyfishing girls!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig- men de som har møtt Knut skjønte nok at det ikke var helt alvorlig ment.

;):D;D

Han er litt høy på pæra, bokstavelig talt. Men det er jo ikke rart. Mannen er nesten 2 meter på strømpelessen  ;D

Knut er en fin fyr. Litt feminin og et utseende skapt for radio, men utover det har jeg bare lovord å si om den karen!  :D;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig- men de som har møtt Knut skjønte nok at det ikke var helt alvorlig ment.

;):D;D

Han er litt høy på pæra, bokstavelig talt. Men det er jo ikke rart. Mannen er nesten 2 meter på strømpelessen  ;D

Knut er en fin fyr. Litt feminin og et utseende skapt for radio, men utover det har jeg bare lovord å si om den karen!  :D;D

Hei hei, ikke gi han så mange komplimenter nå, kan risikere å sitte i bil med han 3 timer på lørdag, du veit hvordan han blir med så mange lovord ;D ;D

Tony; Kunne ikke beskrevet forumet bedre selv! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig dag i Oslofjorden i dag. Maaaasse torsk på grunna ga et artig fiske. Torsken går jo på grunna for å spise krabbe på denne tiden, så det er ikke alle som er like interessert i spise kunstige fluer. men det ble da middag på både Knut, Ruben og meg. fisker på 2 - 4 kg . Artig fiske på torsken om dagen, når mann kan gå og spotte digre torskefanter på grunna blir det brått litt mer spennende og drive på. :)

Sjøørretten var ikke like på hugget. så flere fisker som krusa inne på grunna i det klare vannet Knut og jeg fikk hver vår liten tass. Ruben mista et par stykker.  Hadde en del følgefisker også. Fiske går ekstremt grunt på enkelte plasser om dagen. Ruben skremte ut 7 -8 fisker  :o på samme plassen som Robban fikk 3 fisker på 3 kast forrige helg. men blikkstille overflate var vel det som gjorde forskjellen fra forrige helg.

Ny tur i morgen hvis formen er brukbar. Lutefisklag hos en god kompis, kan jo fort legge en demper på morrabette ;D

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fristende ut Gisle!

Blir tur på meg i morgen, regner med det blir i askerområdet om noen vil henge med.

Marius

Ble ikke den turen jeg hadde håpet grunnet litt overdreven inntak av akevitt på gårdsdagens julebord men karret meg ned i Holtekilen for å lufte kastearmen litt og der krydde det av feit Torsk som beitet inne på grunna. Ganske kult fiske, 2-3 meter kast og se fisken komme etter flua. Ble bare en på land på den lille halvtimen jeg orket å være ute. Den veide 2,7 kilo og gav en fin fight...

Grei tur ifht formen :-X :-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme story her... gytefisk  :P var ute i Belly og det var mye jagende fisk på store simer på morgenen; var for stor bevegelse på stimene til å få noe effektivt fiske på de.

Testet ut nytt snøre for belly/pontong fiske - ett SA Streamer Express Cleartip 250grains; en drøm å kaste med fra belly - og gudene skal vite at det er langtkastende! Ingen problemer med å få med litt backing ut av stangringene med dette snøret... men om det er et godt fiskesnøre er litt tidlig å bedømme.

Følte jeg fikk litt dårlig kontakt med fisken da jeg var inne på skyteklumpen, grunnet diameter og stivhet i snøret - men alt for tidlig å bedømme det enda etter en tur  :)

post-2841-13949883850572_thumb.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en liten tur i dag med Knut S i indre Oslofjorden nærmere bestemt Lysaker/Fornebu. Kom ut i 9 tiden, kaldt og guffent. Noe liv i oveflaten da, viste seg å være Lyr, en i håven på litt over 2 kg.

Vi bevegde oss mot Telenor men her var det helt dødt og sykt kaldt. Knut stakkar hadde bare spist et halvt rundstykke til frokost så han ble veldig kvalm og måtte stoppe for en matbit før han kunne fortsette. Men han satt med "hånda i kakeboksen" fikk jeg en SØ på 1 kg blank. Skal også sies at Knut hadde en fin fin bergylte etter ;D ;D

Bra tur men er virkelig vinter nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Marius. Synd du ikke får blitt med i morgen, men moro med kilosfisk. Den varmet i kulda regner jeg med  ;D

Skal love deg den varma godt i kulda!

Ja, var keen på tur i morgen men må være på Gardermoen klokka 2 så blir for liten tid. Er klar neste helg!

Regner med jeg får mms når storfangsten ligger i håven ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dårlig å få kilos idag Marius :D ikke dårlig å dra på tur i hele tatt,spør du meg...

Hehe, ren dyktighet skaffet meg denna ;D ;D Deilig å ha litt flaks en gang imellom! Lenge siden jeg fikk SØ sist så den smakte godt! Været var helt håpløst men for kjipt a lå seg stoppe av det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig tur Marius, synd du måtte hjem å lufte kona! Ellers så var det mye liv etter du dro, med skikkelige sprutvak og hopp. Men i dag klarte jeg ikke å knekke koden, og hadde kun et eneste lugg på en orange reke. Christian mistet en fisk som så rimelig svær ut. Femmerstanga hans sto i en sinnsvak bue, så det var nok en fin størrelse på den rakkern. Men den ville desverre ikke sitte på helt inn. Jeg vet hvordan det føles ;D

Kaldt som juling i dag! Neste helg er det spådd mellom 12 og 14 blå, så da finner du ikke meg i vadere langs Fornebu.

Edit: Fikk du fisk i det hele tatt i dag Marius? Jeg så ingen ting. Men du tok vel bilde av den, ikke sant?  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye vær i dag gitt :o men det hindrer selvsagt ikke en ihuga fluefisker i å stikke ut og svinge stanga. ;D Ytre Oslofjord sto på planen, med kraftig nordavind gjelder det å komme seg i le ;D Turen frem til bukta som ligger en drøy halvtimes gange fra hovedveien, var av type glatt + is i stien med noen cm. med snø :o, gjorde turen til en utfordring.

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

Vel fremme gikk det ikke lenge før den første Sjøørreten beit på. sto og prata med Ruben om hvor bra fisket kan være i snøvær da det beit på en liten tass ;D  Ruben hadde så flere fisker etter men ingen tok ordentlig. Jeg hadde også en følgefiske. Så ble det helt dødt..... noe minutter etter kom årsaken  til dette svømmende.... Sel....

[attachimg=4]

Vi skiftet lokasjon til andre siden av bukta. der fikk jeg en flott ørret på litt over kiloen. tok reka akkuratt i overgangen mellom sandbunn og et område med tang. klassisk. Så et par sprutvak ute i bukta men ikke noe jaging på kastehold. rett før det mørknet hadde jeg på nytt et par fisker etter, men ingen av dem satt.

[attachimg=6]

Blir nok en tur i morgen også ;D

Gisle

post-2382-13949883965001_thumb.jpg

post-2382-13949883965639_thumb.jpg

post-2382-1394988396614_thumb.jpg

post-2382-1394988396644_thumb.jpg

post-2382-139498839669_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin stemning der, Gisle. Savner det litt. Eller, egentlig ikke akkurat naa...  ;D

Jeg har ogsaa hatt knallfiske etter sjoeoerret i snoevaer. Og saa er det skikkelig koselig inne i varmt og behagelig vadeutstyr i saant vaer.

he he... uansett hvor trivlig det er ved fjorden om dagen, så er jeg vel ikke i tvil hvor jeg ville ha svingt stanga hvis jeg fikk velge fritt ;D Men de store forskjellene på fisket nede hos deg, og dager ved forden som dette, er det som gjør fluefisket kult. kontrastene er relativt store for å si det slikt....  

Men det er unektlig en deilig følelse når man tar seg selv i nakken og reiser ut i drittforhold og fanger fisk. :) Alle naturens luner og årstider har sin sjarm, gjelder bare og komme seg ut av sofaen.

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...