Gå til innhold

Tørrfluepuristen


Ruffen

Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Terje Refsahl

Etter det jeg har forstått så er snart vår fremste av Halfords disipler i sluttfasen av masteroppgaven sin.

Ønsker deg lykke til :) Håper det går riktig så bra :)

(Noe sier meg at det vil gjøre det)

 

Takker for det ruffen....... skulle ønske jeg var like sikker......svetteperlene blir bare større og større :D

Og for hver dag jeg sitter med denne oppgaven så faller Danny Glovers legendariske uttalelse i "Lethal Weapon" (dødelig våpen) filmene ned i hodet på meg:

 

I`M TO OLD FOR THIS SHIT"........... ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Takker så mye alle sammen. Jeg skal gjøre mitt beste og mer kan man vel ikke få gjort :D

 

Arve Andrè:

Jeg tar en mastergrad i spesialpedagogikk :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg tar en mastergrad i spesialpedagogikk

Skal du undervise i tørrfluepuritisme Terje...? :D

 

Det glemte jeg å si Tore, jeg valge fordypning i "hvordan tørrfluepurisme motvirker atferdsproblemer" ;D ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Annser du tcekkisk og vanlig nymfefiske for atferdsproblemer ???  ;D

 

Nei ikke bare atferdsproblemer men STORE ATFERDSPROBLEMER ;D ;D

 

Tore:

Nei det er sånn jeg sier det, iallefall var det det han proffessoren ved Blinderen sa når vi skulle velge fordypning :D

 

Terje!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Lykke til nok en gang Terje :)Jeg imponert over at en "gammel mann"  ;D som deg kaster seg over studier i din alder. (kun posetvit ment)

Jeg misunner deg, må innrømme det.

 

Må innrømme at jeg er litt imponert sjæl og JA...... jeg føler meg som en gammel mann når jeg går inn døra på Blinder`n :D :D

.... og som jeg har sagt tidligere så har jeg lurt på om jeg ikke er " to old for this shit" ;D

 

... men er det ikke noe som heter "Gammel mann gjør så godt han kan".... eller noe sånt :D :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

 

Jeg tar en mastergrad i spesialpedagogikk :)

 

Terje!

 

Tror jeg må ta en prat med deg så jeg skjønner bedre hvordan jeg skal få lært storkasterne her litt "småkasting"... :)

Lykke til!

Ut fra din skrivingen her blir du garantert en dyktig mann i faget. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje!

Kansje rhitalin virker mot nymphefiske også?

Ellers regner jeg med at du leser om webster strattonteorier i din mastergrad. Husk da er det viktig å overse styggedommer som å fiske under vannfilmen. Vente på riktig tidspunkt og gi belønning når ting gjøres riktig over filmen. Passende belønning skulle jeg mene en kilosaure kan være? ;D

 

Gi ungene ei fluestang og lær de at meningsfull fisk er best i live. Da får de et flottverdifullt liv - masse gode venner - "passende" fester og damer i fleng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Terje!

Kansje rhitalin virker mot nymphefiske også?

Ellers regner jeg med at du leser om webster strattonteorier i din mastergrad. Husk da er det viktig å overse styggedommer som å fiske under vannfilmen. Vente på riktig tidspunkt og gi belønning når ting gjøres riktig over filmen. Passende belønning skulle jeg mene en kilosaure kan være? ;D

 

Gi ungene ei fluestang og lær de at meningsfull fisk er best i live. Da får de et flottverdifullt liv - masse gode venner - "passende" fester og damer i fleng.

 

Webster Stratton har fått en liten plass under sosial kompetanse i teoridelen av oppgaven :D....... men jeg kan ikke si at jeg har lært noe av det hun sier slik

at jeg skal overse styggdommen å fiske under vann :D...... noen ting er umulig å overse, Oddbjørn ;D

 

Erland:

Takker så mye :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordypning, er ikke det et litt negativt ladet ord for deg da Terje??  ;D ;D. Blir du ikke avledet til å tenke på (for deg) "stygge" ting som nymfe, våtflue og streamer av det ordet? Så blir du negativ i tankegangen og begynner å irritere deg på småting rundt deg. Det blir vanskelig å konsentrere seg og etterhvert blir alle rundt deg idioter og bråkemakere. Etterhvert så havner hele masteroppgaven på dypet.. å nei å nei å nei...

Nei, drit i professoren og fordypning og hold  deg til det lette overfldiske du Terje. Tror ikke det er bra hverken for  deg eller masteroppgaven ;D ;D

 

eller...

 

alternativt  ta skrittet helt ut  :D :D Aksepter at det finnes liv under overflaten, i dypet,  under permen og på side 345 i boka. Aksepter at det også er spennende. Aksepter at det ikke betyr at du forlater overflata, men kommer i tillegg til. Aksepter at vi trenger fordypning både i klasserom, elver og vann for å øke kunnskapen om helheten  ;D ;D ;D

 

sorry Terje, måtte bare....

 

Nå er jeg spent om en masteroppgave i pedagogikk faktisk kan bidra til å endre gammelmannsholdninger innenfor fluefiske. Det kunne være en interessang masteroppgave i seg selv  :rolleyes: ::)

 

Lukke te!!!

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Fordypning, er ikke det et litt negativt ladet ord for deg da Terje??  ;D ;D. Blir du ikke avledet til å tenke på (for deg) "stygge" ting som nymfe, våtflue og streamer av det ordet? Så blir du negativ i tankegangen og begynner å irritere deg på småting rundt deg. Det blir vanskelig å konsentrere seg og etterhvert blir alle rundt deg idioter og bråkemakere. Etterhvert så havner hele masteroppgaven på dypet.. å nei å nei å nei...

Nei, drit i professoren og fordypning og hold  deg til det lette overfldiske du Terje. Tror ikke det er bra hverken for  deg eller masteroppgaven ;D ;D

 

eller...

 

alternativt  ta skrittet helt ut  :D :D Aksepter at det finnes liv under overflaten, i dypet,  under permen og på side 345 i boka. Aksepter at det også er spennende. Aksepter at det ikke betyr at du forlater overflata, men kommer i tillegg til. Aksepter at vi trenger fordypning både i klasserom, elver og vann for å øke kunnskapen om helheten  ;D ;D ;D

 

sorry Terje, måtte bare....

 

Nå er jeg spent om en masteroppgave i pedagogikk faktisk kan bidra til å endre gammelmannsholdninger innenfor fluefiske. Det kunne være en interessang masteroppgave i seg selv  :rolleyes: ::)

 

Lukke te!!!

 

bjorni

 

Yes sir, der har du det bjorni. Snakker om å få brikkene til å falle på plass :D...... jeg visste det var noe med den fordypningsgreia som har bidratt til å skape

store problemer og mangt et fortvilt øyeblikk..... men jeg kunne bare ikke få satt finger`n på det..... før nå :D...... nå fallt alt på plass og det står helt klart for meg

hvorfor fordypning har ridd meg som en mare :D

Nå trenger jeg ikke bruke mer energi på det, nå vet jeg svaret ;D

 

Jeg vil nå i sluttspurten av oppgaven gi blanke f... i fordypning. Det andre alternativet med å ta skrittet fullt ut og akseptere at det finnes liv under

overflaten er helt uaktuellt og nesten meningsløst så derfor blir det å kun å fokusere på det lett overfladiske eller se mot toppen på en måte :D. Under siste veiledning gikk det opp for meg at jeg har vært for dyp og tenkt for komplisert så derfor vil jeg nå søke å finne enklere men effektive løsninger på toppen eller på overflaten under mottoet:

DET ENKLESTE ER OFTE DET BESTE :D......... nå er det slutt på å kaste bort tid på å tenke i dybden men heller gå for enkle og effektive måter å løse problemer på........ ikke noe vits å dykke ned på side 498 når svarene står allerede på side 2 eller ligger og dupper i overflaten :D.................... her gjelder det rett og slett å "HOLDE HODET OVER VANNET" så man ikke drukner, for litt sånn lett omskrevet fra en viss U-båt kaptein: "MAN KAN JO IKKE SE SÅ MYE UNDER VANN"

 

Takker bjorni for at du hjalp meg med å se lyset.... og lyset er jo på overflaten og ikke i det mørke dypet :D :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...