Gå til innhold

Tørrfluepuristen


Ruffen

Anbefalte innlegg

Det enkleste er ofte det beste. Der er vi nok enige Terje  :D :D. Og du verden for et imponerende svar kl. 07.03 på en lørdags morgen!!! Du parerer som den beste forsvarsadvokat  :) :). Det er nesten så en fristes til litt purisme  ;D ;D. Enda bedre er det at barna får en skarpskodd og sindig pedagog. Den masteroppgaven kan ikke bli annet enn bra!

 

:) :)

bjorni

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hei, og lykke til, Terje  :)

Apropos pedagogikk, så finnes det jo noe direkte overførbart til en fluefiskers tilnærming til elva, og hans økende eller minskende frekvens i å fiske med tørrflue  ;D De fire elementer som øker eller minsker frekvensen av ønsket og uønsket adferd

 

'Negativ straff' (fravær av et onde - når ørreten begynner å vake igjen = øker frekvensen for mer tørrfluefiske )

'Positiv straff' (tilføring av et onde - når man har satt på tørrflua, og fisken slutter å vake = minsker frekvensen for tørrfluefiske)

'Negativ belønning' (fravær av belønning - når man kaster på en vakende fisk og fisken ikke tar = minsker frekvensen for tørrfluefiske)

'Positiv belønning' (tilføring av belønning - når man kaster på en vakende fisk og den tar flua = øker frekvensen for tørrfluefiske)

 

Så 'negativ straff' og 'positiv belønning' er det som gjelder å fokusere på som forsterkere  ;D

Ha en fortsatt god dag  :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hei Terje.

 

Takk for praten idag :) Meget hyggelig å møte en som var akkurat sånn jeg forestilte meg :) Lykke til.

 

Takk så mye Robban, tenkte akkurat det samme om deg :D..... og takk for lykkeønskningene. Jeg trenger dem nå i innspurten :D

Så forresten ut som det var rimelig livat rundt deg utover dagen i dag ;D

 

Hoje:

Takker så mye min gode venn :D

 

Andrè:

Jeg skal ta de fire elementene til etteretning og se om da kan passe inn oppgaven ett eller annet sted :D

Takker så mye for lykkeønskningene :D

 

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ønsker deg lykke til Terje :D

Det var hyggelig å prates i dag, ble det cane på deg forresten?

Tusen takk for det garnet jeg fikk av deg, skal se om jeg ikke får bundet litt fluer med det snart :D

 

Takk for det Snorre.

Veldig hyggelig å se deg igjen. Canestanga ble bestillt for noen uker siden så i dag var det bare kasting for å få frem godfølelsen til den er ferdig :D

 

Håper du finner noen bruksområder for garnet :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Terje... du hører hjemme i barnehagen. Ikke tro en masteroppgave vil endre på det faktum... ;D

 

Nei lykke til med master`n. Sjøl sitter jeg å koser meg med en vitenskapelig rapport.. kjenner greia.. kjør på :D

Desto deiligere når sommer`n kommer!

 

Slik snakker en av mine gamle barnehagebarn :D..... som er et levende bevis på at det ble folk av unga jeg har jobba med ;D

 

Takker så mye Ole Marius :D..... og lykke til sjæl.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei, og lykke til, Terje  :)

Apropos pedagogikk, så finnes det jo noe direkte overførbart til en fluefiskers tilnærming til elva, og hans økende eller minskende frekvens i å fiske med tørrflue  ;D De fire elementer som øker eller minsker frekvensen av ønsket og uønsket adferd

 

'Negativ straff' (fravær av et onde - når ørreten begynner å vake igjen = øker frekvensen for mer tørrfluefiske )

'Positiv straff' (tilføring av et onde - når man har satt på tørrflua, og fisken slutter å vake = minsker frekvensen for tørrfluefiske)

'Negativ belønning' (fravær av belønning - når man kaster på en vakende fisk og fisken ikke tar = minsker frekvensen for tørrfluefiske)

'Positiv belønning' (tilføring av belønning - når man kaster på en vakende fisk og den tar flua = øker frekvensen for tørrfluefiske)

 

Så 'negativ straff' og 'positiv belønning' er det som gjelder å fokusere på som forsterkere  ;D

Ha en fortsatt god dag  :)

 

 

 

Først, som seg hør og bør: Gratulerer til masteren!

 

André, du som er både pedagog og hundemann kjenner sikkert konseptet med "Variabel forsterkning", også! Det finnes vel ikke noe bedre eksempel enn fluefiske på hvor effektivt det er at den positive forsterkningen/belønningen bare kommer av og til... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Takker så mye folkens, setter stor pris på alle gode lykkeønskninger og hyggelige tilbakemeldinger :D

Gammel mann viste at han kunne gjøre det godt på skolen :D.... er litt stolt av det :D

 

Thomas:

Det blir student ferie neste sommer også......har fått meg jobb som spesialpedagog i skolen ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...