Gå til innhold

Pyreneene - infotråd


.JB

Anbefalte innlegg

Lager en egen tråd om Pyreneene, da jeg går med en liten plan om å reise dit neste vår - akkurat hvor har jeg ikke bestemt. Del gjerne erfaringer fra reiser dit i denne tråden, legg ut linker til operatører og nettsider. Dersom det er noen som arrangerer turer dit her på forumet, så er jeg mottakelig for info.  :) 

 

Starter med å legge ut en liten filmsnutt fra en fransk nettside:

http://www.peche-pyrenees.com/en/fishing-guide/gaves-des-pyrenees-the-dvd.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen som vet hvordan man skaffer seg fiskekort og hva prisnivået er for tida i de forskjellige elvene.....?

 

Ifølge en artikkel i International Flyfishers Guide 2009 (se link under) kan man kjøpte et turistkort som gjelder for 15 dager til 60 euro - altså høyst overkommelig. Dette kortet gjelder for et stort område i Pyreneene på fransk side.

 

http://www.peche-pyrenees.com/en/wp-content/uploads/international-fly-fishers-guide.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var virkelig vakkert JB. Vandre rundt der med en liten sekk på ryggen med ferske baguetter, litt god fransk ost og ei flaske med noe rødt og smakfullt. Finne seg en skygge under et tre, speide utover elva og bare nyte maten og livet mens fisken vaker forsiktig. :) :)

Det fant jeg ut nå at det skal jeg gjøre!!!!!

 

Ps: Skulle være fint å ta med kona og her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var virkelig vakkert JB. Vandre rundt der med en liten sekk på ryggen med ferske baguetter, litt god fransk ost og ei flaske med noe rødt og smakfullt. Finne seg en skygge under et tre, speide utover elva og bare nyte maten og livet mens fisken vaker forsiktig. :) :)

Det fant jeg ut nå at det skal jeg gjøre!!!!!

 

Ps: Skulle være fint å ta med kona og her :)

 

Nettopp. Ser for meg en tur på fem dager, med mat- og vinkurs på kona, samt gode og lange middager som avslutning på interessante dager for oss begge. Ikke billig, men heller fem dager med godt og innholdsrikt program for begge enn fjorten dager i Thailand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var virkelig vakkert JB. Vandre rundt der med en liten sekk på ryggen med ferske baguetter, litt god fransk ost og ei flaske med noe rødt og smakfullt. Finne seg en skygge under et tre, speide utover elva og bare nyte maten og livet mens fisken vaker forsiktig. :) :)

Det fant jeg ut nå at det skal jeg gjøre!!!!!

 

Ps: Skulle være fint å ta med kona og her :)

 

Nettopp. Ser for meg en tur på fem dager, med mat- og vinkurs på kona, samt gode og lange middager som avslutning på interessante dager for oss begge. Ikke billig, men heller fem dager med godt og innholdsrikt program for begge enn fjorten dager i Thailand. 

Helt enig :) Nå hører det med til historien at god mat og god vin i godt selskap er noe av det jeg setter mest pris på her i livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Ikke sikkert det er så dumt å titte litt over på spansk side heller JB.  ;)

 

Ellers vet jeg jo litt om hvordan du får det og ønsker deg god tur og vet at du kommer til å synes at et halvt år hadde vært mer passe lengde på turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første Vm var lagt til disse fjellskrentene ;D i 2003.Spania

Vakreste steder jeg har vært. Fantastisk!!!

 

For ikke å snakke om å oppleve den "virkelig" spanske gjestfrihet og totalt fitatt for dårlig engelsk...her måtte man kunne spansk...hvilket jeg ikke kunne, men forstod likevel noen gloser (blandt annet at vi var 6 stk nordmenn som ikke hadde fnugg av riktige fluer i boksene våre)ifølge den meget dårlige guiden vi hadde kjøpt i forkant av mesterskapet >:(

 

Det viste seg i ettertid å være helt feil. Vi hadde rikelig. døgnfluer som her hjemme....men obs obs, fisken er ikke veldig lettlurt i krystallklare elver og solrike dager ;)

 

Jeg fikk i grunnen litt kriblinger, og voldsom trang til å tenke mer på opplevelsen...kanksje til og med oppsøke steder i nærheten en gang i fremtiden. God vin har de jo også, og nydelig mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...