Gå til innhold

Takk for masse inspirasjon!


.JB

Anbefalte innlegg

Synes det er på tide å gi litt ros til mange fantastisk gode fluebindere her på forumet. Sjefen sjøl, Rune, er jo en konge i faget, men du verden så mange andre det er i tillegg til ham. Har ikke lyst til å nevne så navn da jeg kan komme til å glemme noen! I tillegg til å være gode fluebindere så tar de sylskarpe bilder og lager flott step-by-step-montasjer. Gjennom en hel vinter har jeg hentet inspirasjon til en rekke fluer, og flere ganger har jeg måttet dra innom fluefiskesjappa på vei hjem fra jobb da jeg selvfølgelig mangler ett av materialene. Så nå har jeg gjennom en lang vinter både kost meg med mange flotte bilder og oppskrifter, og har som de aller fleste flere fluer enn noensinne. Tusen takk for alle flotte bidrag i mange kategorier!  :)

 

PS! Hvis alle nyvinningene likevel ikke skulle vise seg å funke når jeg står i elven i juni, så setter jeg på min enkle favorittflue - en oliven cdc comparadun str 15. Det er utrolig hva troen på en flue gjør også... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne å hentet inspirasjon og ideer fra disse trådene i vinter jeg også, og for min del er disse inspirasjonstrådene kanskje det mest atraktive med hele forumet.

Moro å se utviklingen som enkelte har vist her, fra nybegynnere til dyktige fluebindere på imponerende kort tid.

Tror det eneste kravet for å bli en god fluebinder er at man syntes det er gøy å drive med.

 

Lars

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Veldig enig her JB. I Starten på vintersesonge skal jeg innrømme at jeg var litt negativ til hele greia da det var veldig lite på bindefronten. Da beroliget folk meg med at binderne var sikkert litt leie etter en lang sesong, og at dette kom til å ta seg opp igjen. De hadde rett :)

Har hentet MYE inspirasjon fra bindesidene her, om ikke all inspirasjon.

Forumet ellers også er med på å inspirere mye. Flott forum, og håper de som legger ut beskrivelser og bilder fortsetter med dette. Vi andre digger de :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vil også være blant de første som støtter det: For en fluefisker så er det ikke noe forum som matcher fluefiskesiden faktisk. 

Her er det fullt av trivelige folk, og fluefiskere/bindere med mye kunnskap og inspirasjon, og gode historier og anekdoter - og midt i det har vi primus motor Stokkebekk!  :)

 

Jeg morer meg også veldig mye over innlegg som du JB bidrar med. Veldig bra  :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det som blir sagt her. Utrolig spennvidde over de fleste tema og det gjør det meget innholdsrikt. I fra ------ med sine gjeddefluer og sitt gjeddefiske til ------ sine mygg og myggfiske. Ingen vits å nevne navn da det er så mange dyktige og innspirerende personer.

JB sine kåserier og betraktninger gir det hele et kjempeløft. Tror det er flere enn bare meg som har blitt i bedre humør etter å ha lest mange av hans innlegg. Blir nok ikke kvitt meg før jeg blir kastet ut nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er rart med det. Her har jeg vært medlem av både svenske og andre utenlandske fluefiskesider i årevis også er denne den absolutt beste. Rart jeg ikke fant den før nå i år. Så jeg hiver meg på jeg og en stor takk til alle som bidrar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ombestemmer meg. Noen navn fortjener rett og slett å bli nevnt (disse kommer i tillegg til Rune, Andre B og Staffan) som vi vet har bidratt mye på hver sine måter. La meg derfor trekke frem fem i urangert rekkefølge:

 

Tørrfluepuristen/Terje Refsahl. Nydelige døgnfluer, vårfluer og klekkere. 

Lars Mathisen. Fluebinding fra det høye nord. Varierte fluer til forskjellige former for fiske etter ørret, røye og sjøørret.

Lasse18. Kometen, som tross ung alder binder vakre og detaljerte fluer.

Williams Favourite. Mistenker ham for å være pirkete av natur. Her slurves det ikke.

Trygve Bjerk. Flotte fluer - ser gjerne flere!

 

Inspirasjon dreier seg for min del vel så mye som motivasjon som ideer til mønster. Er nemlig ikke så ekperimentell med mønster, da det kan skape unødig tvil i fiskesituasjonen hvis boksen er stappet med altfor mange nyskapninger. ;) Men uansett: Inspirasjon, ideer og råd har jeg fått og dette i kombinasjon med noen nyttige tips i boken til Pål Hedenstad (Fluebinderens plattform) så har fluebindingen min tatt noen skritt fremover denne vinteren også. Takk igjen! 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ombestemmer meg. Noen navn fortjener rett og slett å bli nevnt (disse kommer i tillegg til Rune, Andre B og Staffan) som vi vet har bidratt mye på hver sine måter. La meg derfor trekke frem fem i urangert rekkefølge:

 

Tørrfluepuristen/Terje Refsahl. Nydelige døgnfluer, vårfluer og klekkere.   

Lars Mathisen. Fluebinding fra det høye nord. Varierte fluer til forskjellige former for fiske etter ørret, røye og sjøørret.

Lasse18. Kometen, som tross ung alder binder vakre og detaljerte fluer.

Williams Favourite. Mistenker ham for å være pirkete av natur. Her slurves det ikke.

Trygve Bjerk. Flotte fluer - ser gjerne flere!

 

Inspirasjon dreier seg for min del vel så mye som motivasjon som ideer til mønster. Er nemlig ikke så ekperimentell med mønster, da det kan skape unødig tvil i fiskesituasjonen hvis boksen er stappet med altfor mange nyskapninger. ;) Men uansett: Inspirasjon, ideer og råd har jeg fått og dette i kombinasjon med noen nyttige tips i boken til Pål Hedenstad (Fluebinderens plattform) så har fluebindingen min tatt noen skritt fremover denne vinteren også. Takk igjen! 

 

 

 

 

Dette kunne ikke vært sagt bedre JB. Alle disse du her har nevnt fortjener et tre ganger tre HURRA- HURRA-HURRA-HURRA-HURRA-HURRA-HURRA-HURRA-HURRA, etter som det snart er 17. mai.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...