Gå til innhold

Totenprodukter !


-Lars-

Anbefalte innlegg

  • Svar 881
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Fin rapport og flotte bilder, Lars! Ser du ofrer litt av "taket" med å holde kamera ved siden av stanga, det setter jeg pris på. Herlig at du deler disse klippene med oss andre som stadig plages med isbelagte aurepytter, er seriøst utålmodig på tørrfluefiske nå. Moro å se litt live flyt-action i klar elv og grattis med kroking av aure med rette fargen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin rapport og flotte bilder, Lars! Ser du ofrer litt av "taket" med å holde kamera ved siden av stanga, det setter jeg pris på. Herlig at du deler disse klippene med oss andre som stadig plages med isbelagte aurepytter, er seriøst utålmodig på tørrfluefiske nå. Moro å se litt live flyt-action i klar elv og grattis med kroking av aure med rette fargen! ;)

Takk for det, waffer'n . . .  :)

Bor du langt nord du, eller ? Trodde det hadde åpnet seg fiskemuligheter på brun-ørret de fleste steder sør for troms nå  :D

Her på østlandet har vi hatt helt drøyt bra vær over lengre tid nå, og da våkner både insekter og fisk til liv.

Fint å ha ei elv som er åpen for fiske såpass nære også da, ellers ville det blitt plenfiske for meg også.

Kameraet er montert på siden av hodet i stropp, og aberet med det er at man har mer fokus på å ikke bli sett av andre mennesker enn på flua si  ;D Det ser jo ikke bra ut i det hele tatt, om jeg må si det selv . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, både nitelva og glomma er åpen her ved Lillestrøm, men fargen på vannet er lik gjørme og markavannene ligger høyere oppe. Stadig is innover i romeriksåsen, nordmarka, østmarka og ol. Standard på denne tia ta året å bli utålmodig, men med varmen som er om dagen går isen kjapt. :)

Blir vel å denge reke i fjorden noen dager tell, før mygghælvete trår igang oppi sia her. :)

Har du fiska noe i eina-fjorden? Er det kun gjedde og abbor som gjelder her? Jobber med noen totninger om dagene som inviterer til sterk rom, fiske og brent gummi te sommern.;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fiska noe i eina-fjorden? Er det kun gjedde og abbor som gjelder her? Jobber med noen totninger om dagene som inviterer til sterk rom, fiske og brent gummi te sommern.;D

Er mange år siden jeg fisket på einafjorden nå . . . Pilket mye på isen der før, da det var fin røye der.

Røya forsvant i takt med at gjedde og sik formerte seg, desverre.

Finnes ørret der også, men det er langt mellom dem.

Er nok gjedda som er mest populær å fiske i eina nå, og det går noen voksne eksemplarer der, selvfølgelig.

Skjelbreia, som ligger et steinkast unna, har både fin ørret og vulgata, men det spørs jo når du evt har tenkt å ta turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger  :)

Tørrfluefiske i mars har utvilsomt sin egen sjarm, og det ble neimen ikke veldig langt opphold mellom siste fluefangede fisk i høst til første i år.

Denne vinteren har vært snill  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende hva du får til, Lars. Nå sitter trolig resten av totenmafiaen å surmuler på all den kunnskap og kløkt du har ang. ørretfiske :)

Selv skal jeg straks ut å fiske harr. Finnes ikke noe morsommere enn det - med nymfe selvsagt..

Ja, jeg er vannvittig flink  ;D

Begna-ørreten er kjent for å være spesiellt vanskelig å komme på talefot med også, så det er liten vits i å reise hit med forhåpninger, om man ikke er blant de beste  :rolleyes:

Du skal plage harren, ja ? Lykke til, og skulle det være noe du lurer på så har du telefonnummeret mitt  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Klarer nesten ikke å vente til mer godsaker på folm fra denne kanten her :)

Jeg har allerede pepra filmeren med spørsmål på PM, for å lære et triks eller to.

Har fått mye hjelp, men det er en lang vei å gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hele seansen toppes av stor film-kunst  ;D

Det som er genialt med disse kameraene er at man kun har to knapper å forholde seg til ; av/på og rec knappen, og det passer meg perfekt.

Ikke får man sett hva man har filmet før man kobler det til en pc heller, så man må bare håpe det beste.

Litt synd det ikke er zoom på vidunderet, for når jeg drar på litt med kastinga forsvinner alt i horisonten  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten snutt av den som glapp i helga :)

Takk til Roy Ole for klipp og lim, og sist men ikke minst for at han ga bort Stroft ;D

Hehehe....siste gang jeg skal dele nyinnkjøpt fortom til noen - det er helt sikkert. Sitter her nå og skjelver og tørr ikke gå utenfor heimen i fare for voldelige overfall.

Er nok ingen fare, je er itte langsint je :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten snutt av den som glapp i helga :)

Takk til Roy Ole for klipp og lim, og sist men ikke minst for at han ga bort Stroft ;D

Nei & nei, dette var vonde minner, Jan Erik. Blir fort slik når man ikke forhører seg med meg før man monterer flue på den greia som stikker ut fra fluesnøret  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten snutt av den som glapp i helga :)

Takk til Roy Ole for klipp og lim, og sist men ikke minst for at han ga bort Stroft ;D

Nei & nei, dette var vonde minner, Jan Erik. Blir fort slik når man ikke forhører seg med meg før man monterer flue på den greia som stikker ut fra fluesnøret  ;D

Ja angrer litt på at jeg ikke hørte på deg da du mumla noe med å knyte flua rett på fluesnøret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja JanE du skulle hørt på Lars. Dette snakket vi jo om heeeeeele den 46 timers turen opp til denne elva. Se på meg - jeg har ikke fått en fisk jeg etter at jeg begynte med det Lars foreslo. Heeelt genialt jo.........

Er jo godt og slippe all fiskeslo på henda. Lars er jo omtenksom og hygenisk så det må vi være takknemmelig for ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...