Gå til innhold

Totenprodukter !


-Lars-

Anbefalte innlegg

  • Svar 881
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ja, her begynner det å ligne noe.

 

Hvor i landet er dette ?

Dette er på tjukkeste toten  ;D

Hadde et lite håp om vak, men den gang ei  :-\

Er vel litt for kaldt i vannet enda kanskje, for det var mer enn nok insekter til at den burde forsyne seg, og det er ikke mangel på fisk her.

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skimter et fluesnøre i periferien... Du klarte ikke å dy deg  :)

He-he . . . Ikke bare klarte jeg ikke å dy meg, etter å ha dobbeltsjekket at ingen så meg, kastet jeg siste rest av hemninger og knyttet på en blytung Copper John også  :-[

Nymfefiske på stille vann syntes jeg er spennende omtrent i to minutter, så jeg skal ikke påstå jeg fisket helhjertet.

Men etter å ha lest en artikkel i forrige Alt om Fiske om fiske med nappindikatorer, har jeg nå bestemt meg for å lage noen slike til neste tur.

Q-tips og tannpirkere kan brukes til mer fornuftige ting enn å rense ører og tenner, viser det seg  ;D

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skimter et fluesnøre i periferien... Du klarte ikke å dy deg  :)

He-he . . . Ikke bare klarte jeg ikke å dy meg, etter å ha dobbeltsjekket at ingen så meg, kastet jeg siste rest av hemninger og knyttet på en blytung Copper John også  :-[

 

Lars

 

Copper John :)

Det er forskjell på ei fjærmygg og et plog-anker....  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skimter et fluesnøre i periferien... Du klarte ikke å dy deg  :)

He-he . . . Ikke bare klarte jeg ikke å dy meg, etter å ha dobbeltsjekket at ingen så meg, kastet jeg siste rest av hemninger og knyttet på en blytung Copper John også  :-[

 

Lars

 

Copper John :)

Det er forskjell på ei fjærmygg og et plog-anker....  :)

 

Helt klart . . . Copper John er slemmeste gutten i nymfe-klassa  :o

Tror ikke det finnes den nappindikatoren som holder seg flytende med en slik i enden av fortommen  ;D

Til mitt forsvar skal det sies at jeg prøvde mye rart før jeg åpnet "fortynget nymfe-boksen", da.

Buzzere, ikke minst . . .

La forresten merke til at den skumle, lille nymfeboksen min faktisk veier mer enn alle de andre flueboksene mine tilsammen  ;D

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt forsøk onsdag denne uka, og da var det isfritt, vakfest og stormende jubel  :D

 

[attach=1]

 

Litt tragisk er det at dette er snittstørrelsen i dette vannet, men rett etter isen har gått legger man ikke lista så høyt  :)

 

[attach=2]

 

Neida, fisken er ikke sååå liten, det er stanga som er enormt stor  :o

 

[attach=3]

 

Ørreten var ihvertfall i vakmodus denne dagen, og tok mygg som om hver av dem var den siste.

Denne imitasjonen var bankers : http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=9174.msg147275#msg147275

Fikk også testet badetemperaturen på denne turen, da jeg tok sjansen på å balansere på et par råtne stokker som var lagt ut som bro mellom to øyer.

Kan herved bekrefte at bading på toten før 17. mai ikke er å anbefale, om man ikke er isbader  ;D

 

Lars

post-448-13949864536646_thumb.jpg

post-448-13949864537021_thumb.jpg

post-448-13949864537503_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, kjenner meg godt igjen i vannet på bildene dine, Lars  ;D Dette pleide jo å være "vår-start-vannet" mitt også.

MEN...vi ses på søndag vil jeg tro da det starter for alvor. Vi er vel i samme elv da  ;D

 

Akkurat fra den plassen du står på bildet, så er buzzere 10-20 cm under overflaten en schlager, ja  :)

 

 

 

Sjekket forholdene på noen lokale vann i dag.

Ikke helt isfritt enda, men nå skjer endringer fra dag til dag.

Ei uke til nå, så er det full rulle . . .  :D

 

[attach=1]

 

[attach=2]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, kjenner meg godt igjen i vannet på bildene dine, Lars  ;D Dette pleide jo å være "vår-start-vannet" mitt også.

MEN...vi ses på søndag vil jeg tro da det starter for alvor. Vi er vel i samme elv da  ;D

 

Akkurat fra den plassen du står på bildet, så er buzzere 10-20 cm under overflaten en schlager, ja  :)

 

 

 

Sjekket forholdene på noen lokale vann i dag.

Ikke helt isfritt enda, men nå skjer endringer fra dag til dag.

Ei uke til nå, så er det full rulle . . .  :D

 

[attach=1]

 

[attach=2]

Sinker ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D Jepp, Ruffen,

og som imitasjonsfisker går jeg ut i fra at du også fisker med det fisken vil ha - og ikke bare leter opp de fiskene som vil ha det vi for dagen har bestemt at vi vil ha på fortommen  ;D

Det er jo hele essensen, ikke sant?  ;D

 

 

hele

 

 

essensen

 

 

 

;D

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D Jepp, Ruffen,

og som imitasjonsfisker går jeg ut i fra at du også fisker med det fisken vil ha - og ikke bare leter opp de fiskene som vil ha det vi for dagen har bestemt at vi vil ha på fortommen  ;D

Det er jo hele essensen, ikke sant?  ;D

 

 

hele

 

 

essensen

 

 

 

;D

 

 

 

Ikke prøv deg ;D Det er myggfiske som er sjef her i sør fra begynnelsen av april :) De store artene klekker først ;):)

Og de tar som regel tørt før de går over på pupper i skumringen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, kjenner meg godt igjen i vannet på bildene dine, Lars  ;D Dette pleide jo å være "vår-start-vannet" mitt også.

MEN...vi ses på søndag vil jeg tro da det starter for alvor. Vi er vel i samme elv da  ;D

 

Akkurat fra den plassen du står på bildet, så er buzzere 10-20 cm under overflaten en schlager, ja  :)

Ja, det er et av de første vanna rundt her som byr på vak om våren.

Trivelig å være der, men det hadde ikke gjort noe om snittet var litt høyere, da.

Vi sees nok kanskje i "Slough Creek" på søndag, ja  :D

Sto å så på ei purke av en ørret (mellom 2-3kg) som nymfet for harde livet der i dag  :o

Utrolig fascinerende å se på, og nå er det kun snakk om timer før den kommer til å ta feil av ekte og falsk vare  :)

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sees nok kanskje i "Slough Creek" på søndag, ja  :D

Sto å så på ei purke av en ørret (mellom 2-3kg) som nymfet for harde livet der i dag  :o

Utrolig fascinerende å se på, og nå er det kun snakk om timer før den kommer til å ta feil av ekte og falsk vare  :)

Lars

 

Faen så sugen jeg ble nå, elva vår leverer igjen, Lars   8)

Men da vet jeg, at kommer jeg ruslende på deg - og du står og spotter en drømmeørret, så blir det jeg som tar bilder og du som kaster på'n :-)

For å ikke være urettferdige så kan vi vel si så mye om at det dreier seg om Vælelva. En del nordover Mjøsa for Gjøvik.  ;D

Som du sa engang, he he: "Vælelva forever"  ;D

 

 

EDIT: Jeg og Ola er der fra åpningen, så da tar vi en kaffe hvis vi møtes, Lars!

Det hadde vært trivelig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært hyggelig, ja  :)

Ser ikke bort ifra at det blir folksomt i elva på søndag, men det er mer å fiske på enn mange tror.

Elva ser atskillig bedre ut nå enn på samme tid i fjor, og jeg har observert de første baetisene.

Livet er herlig  :D

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døgnfluger i elv på gang?? :)

 

Blei litt "svartsjuk" no ja. :-[ I mine trakter ligg det nysno i dag. Bør vurdere å  flytte kanskje??

Jada, hunnselva er kanskje den elva på østlandet hvor rhodani-klekkingene er tidligst ute.

Ved sesongåpning 10.mai er som regel rhodanien godt i gang her  :)

Årets første døgnfluer er alltid et magisk syn  :D

 

Lars

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et par bilder jeg tok av elva i dag  :)

Så noen rhodanier ca. klokka ett, men det var hard sol og vind, så ingen ideelle forhold.

Men elva er passe stor - og klart vann er det  ;D

 

Jeg sneik i fiskekortboka, og det var visst en som hadde kjøpt kort alt den 8.mai, Lars  ;D

 

[attachimg=1]

 

 

[attachimg=2]

 

post-3159-1394986458345_thumb.jpg

post-3159-13949864584083_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...