Gå til innhold

Totenprodukter !


-Lars-

Anbefalte innlegg

  • Svar 881
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

slough creec leverte i dag og ;) ;)

Det Infinity-Dag prøver å si her er at han ikke var snauere enn å lande to fine ørreter på rappen i elva i kveld.

Fiskene manglet bare snaut 8-9000gr på å veie 10kg  ;)

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,6kg, tatt på palmermygg str 16  :D  :D  :D

Ny pers på brunørret for min del  :)

 

[attachimg=1]

 

 

 

Oioioi!!

Har ikke sett denne før nå... Knallfisk!

Gratulerer med dagen Lars!!!

Takker så mye  :)

Kommer til å leve lenge på denne opplevelsen, kjenner jeg.

Målet nå er å komme meg opp til dine trakter å få ei røye på tilsvarende størrelse.

Da hadde sesongen vært komplett for min del . . .

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som skjer med toten om dagen?  :o  Tror jaggu jeg må besøke slekta på Kolbu til uka, evt bare kjøre rett forbi.  8)

 

Grattis med sykt pen fisk Lars!

Takk for det, Øyvind  ;)

Vet ikke om det har tatt seg opp så voldsomt med ørret her i forhold til tidligere, men det er noen vannvittig dyktige fluefiskere her  ;D

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk & Takk,  ;D

I dag har det vist seg at det finnes dyktige fluefiskere fra gæerne sia ta mjøsa også  ;D

Ser ikke bort ifra at det vil komme flere bilder av fin fisk her med det første . . .  ;)

 

Lars

 

Hæpp!

 

I dag var stridsøksene lagt ned og diskusjonen om hva som er rett sia ta Mjøsa var itte tema. Etter noen pm'er med Lars gjennom vinteren var det på tide og avlegge et besøk på tjukkeste Toten :).

 

Det lå ann til å bli en kjempeaften med tanke på Rohdani, drittvær og kaldt. Og joda de små seilen var til stede. Jeg tok til meg all den kunnskapen som Lars hadde om elva der vi tusla oppover.

 

Første stopp og det gikk ikke lenge før en fin snute brøyt vannskorpa, vi ble bare sittende og nyte synet av vakene. Den var steady og strategien ble lagt, og etter noen kast så satt den første.

 

[attachimg=1]

 

[attachimg=2]

 

Turen var i bunn og grunn redda for min del.

 

Vi traska videre, og etter en stund så vaka det igjen. Jeg spillte ballen over til Lars og sa at han fikk fiske på den, men Lars var fast bestemt på at det var jeg som skulle fiske siden jeg var gjest. Hva skal man si til slik gjestfrihet? Jeg satte bare så utrolig pris på det, og en stund så hadde jeg faktisk lyst til å flytte over tel Toten :D Jeg prøvde meg på å si at jeg var fornøyd med den første jeg fikk, men Lars stod på sitt.

 

Resultatet ble:

[attachimg=3]

 

[attachimg=4]

 

Så mitt møte med Slough Creek kan ikke bli noe annet enn posetivt ;D.

 

Så takk igjen Lars for at du tok deg tid til å guide meg, og jeg føler at fluene du fikk som betalig for opplevelsen du ga meg ikke er nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg syntes dette var minst like moro som deg Jan Erik, så det er ingen fare  :D

Tydelig å se at du har vært ute med fluestanga en gang eller to før, også.

Vi var jo heldige med forholdene i dag, og det er aldri noen bakdel . . .

Takker så mye for fluene, som så avgjort viste seg å holde mål  ;)

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer begge. Detta var jo helt rått eller er det kanskje en såkalt Totenschläger  ;) Må nok slutte å bare kjøre forbi Toten nå! 

Slough Creek ja, akkurat!  :rolleyes: Møtte dere på en Bjørn også, som hadde fått en torn i poten, som dere hjalp og ble venner med slik at dere fikk sitte på bjørneryggen tilbake til bilen igjen ;D

 

Per M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte dere på en Bjørn også, som hadde fått en torn i poten, som dere hjalp og ble venner med slik at dere fikk sitte på bjørneryggen tilbake til bilen igjen ;D

 

Per M

Hmmm, vi møtte faktisk en isbjørn med en markfisker i poten  ;D

Denne bjørnen har fått sommer-jobb med å holde fluesonen ren for mataukfiskere, samt å holde de som måtte ønske det med fluebindemateriale.

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Takk & Takk,  ;D

I dag har det vist seg at det finnes dyktige fluefiskere fra gæerne sia ta mjøsa også  ;D

Ser ikke bort ifra at det vil komme flere bilder av fin fisk her med det første . . .  ;)

 

Lars

 

Hæpp!

 

I dag var stridsøksene lagt ned og diskusjonen om hva som er rett sia ta Mjøsa var itte tema. Etter noen pm'er med Lars gjennom vinteren var det på tide og avlegge et besøk på tjukkeste Toten :).

 

Det lå ann til å bli en kjempeaften med tanke på Rohdani, drittvær og kaldt. Og joda de små seilen var til stede. Jeg tok til meg all den kunnskapen som Lars hadde om elva der vi tusla oppover.

 

Første stopp og det gikk ikke lenge før en fin snute brøyt vannskorpa, vi ble bare sittende og nyte synet av vakene. Den var steady og strategien ble lagt, og etter noen kast så satt den første.

 

[attachimg=1]

 

[attachimg=2]

 

Turen var i bunn og grunn redda for min del.

 

Vi traska videre, og etter en stund så vaka det igjen. Jeg spillte ballen over til Lars og sa at han fikk fiske på den, men Lars var fast bestemt på at det var jeg som skulle fiske siden jeg var gjest. Hva skal man si til slik gjestfrihet? Jeg satte bare så utrolig pris på det, og en stund så hadde jeg faktisk lyst til å flytte over tel Toten :D Jeg prøvde meg på å si at jeg var fornøyd med den første jeg fikk, men Lars stod på sitt.

 

Resultatet ble:

[attachimg=3]

 

[attachimg=4]

 

Så mitt møte med Slough Creek kan ikke bli noe annet enn posetivt ;D.

 

Så takk igjen Lars for at du tok deg tid til å guide meg, og jeg føler at fluene du fikk som betalig for opplevelsen du ga meg ikke er nok.

Kjempeflott Jan Erik :)

Jeg og vil være med!! Hadde jeg bare stilt meg slik at noen hadde gidda å drassa på meg :rolleyes:

Må nok tenke på det det neste året som kommer, og oppføre meg fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger. Har fremdeles gåsehud etter den største som rulla over flua.

 

Lars; skvatt godt da isbjørnen dukka opp, men den var jo snill ;D;)

Jada, det er bare å gi den en kjeks og klø den litt bak øra, så har man en venn for livet  ;D

Nå er det klekke-tid, så jeg hopper rett i vadebuksa igjen . . .

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger. Har fremdeles gåsehud etter den største som rulla over flua.

 

Lars; skvatt godt da isbjørnen dukka opp, men den var jo snill ;D;)

Jada, det er bare å gi den en kjeks og klø den litt bak øra, så har man en venn for livet  ;D

Nå er det klekke-tid, så jeg hopper rett i vadebuksa igjen . . .

 

Lars

 

Hehe ;D

 

Lykke til Lars, skulle gjerne fulgt med deg i dag'å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...