Gå til innhold

Totenprodukter !


-Lars-

Anbefalte innlegg

Invitasjon til høstens første dugnad i Hunnselva.

Onsdag 31.08.2011, kl. 17:00 -oppmøte ved Rema 1000 i Raufoss

Vi starter opp arbeidet med å rydde en fiskesti fra Rema 1000 til Roksvoll.

Håper så mange som mulig har lyst og mulighet til å være med på denne dugnaden

Roy-Ole - dette er jo siste fiskedagen etter ørret i flere elver, så finn en annen dag a  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 881
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Vi har siden tidlig i høst jobbet med å lage fiskesti langs hunnselvas vestside nedover mot raufoss.

Dette er en fin strekning av elva, hvor det tidligere knapt har vært mulig å brøyte seg frem langs land.

Denne delen av elva er det få fiskere som har brukt tid på tidligere, men nå kan man ihvertfall ikke skylde på at man ikke kommer frem.

Siden vinteren lar vente på seg kan vi fortsatt jobbe med fiskesti, og opprydning i og langs elva når vi skriver 4.des  :)

Noen bilder fra dagens dugnad :

6454600127_96f20b96d7.jpg

6454606027_f894aace9c.jpg

6454618435_f0a85bc65f_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vi fjærner vanligvis ikke stubber og annet treverk fra elva. Denne stubben ble fjærnet da det er veldig mye annet trevike i elva på denne strekningen. Denne stubben sammlet veldig mye søppel og skrot.

Mvh

Per Erik Svenskerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vi fjærner vanligvis ikke stubber og annet treverk fra elva. Denne stubben ble fjærnet da det er veldig mye annet trevike i elva på denne strekningen. Denne stubben sammlet veldig mye søppel og skrot.

Mvh

Per Erik Svenskerud

Regner med at dere har stålkontroll på dette Per Erik. Bare en lite inspill  :)

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vi fjærner vanligvis ikke stubber og annet treverk fra elva. Denne stubben ble fjærnet da det er veldig mye annet trevike i elva på denne strekningen. Denne stubben sammlet veldig mye søppel og skrot.

Mvh

Per Erik Svenskerud

Regner med at dere har stålkontroll på dette Per Erik. Bare en lite inspill  :)

Gisle

Vi er på nett da, Gisle  :) Husker jeg og Per Erik snakket om viktigheten av litt tant og fjas i form av slike ting som lå ut i elva. Det er ikke bra å fjerne ting ukritisk. Det er viktig med slike ting av tre grunner:

Både i form av 1) ekstra biomasse og i form av 2) skjul og 3) strømbrytere. Så det er absolutt ikke noe dumt innspill, Gisle. Tvert i mot, og det vet jeg du er fullstendig klar over også da, Gisle  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vi fjærner vanligvis ikke stubber og annet treverk fra elva. Denne stubben ble fjærnet da det er veldig mye annet trevike i elva på denne strekningen. Denne stubben sammlet veldig mye søppel og skrot.

Mvh

Per Erik Svenskerud

Regner med at dere har stålkontroll på dette Per Erik. Bare en lite inspill  :)

Gisle

Vi er på nett da, Gisle  :) Husker jeg og Per Erik snakket om viktigheten av litt tant og fjas i form av slike ting som lå ut i elva. Det er ikke bra å fjerne ting ukritisk. Det er viktig med slike ting av tre grunner:

Både i form av 1) ekstra biomasse og i form av 2) skjul og 3) strømbrytere. Så det er absolutt ikke noe dumt innspill, Gisle. Tvert i mot, og det vet jeg du er fullstendig klar over også da, Gisle  :)

Det er utrolig hvilket insektliv man finner i råttent treverk som ligger på elvebunnen, så slikt er viktig å beholde.

Verre er det med treverk som stikker opp over overflaten, for dette fungerer best som skrotsamler, og det er ikke lite som pakker seg på slike steder, feks etter en flom.

Mennesket har desverre ikke kommet lenger i utviklingen enda enn at de fortsatt ser på rennende vann som en genial måte å bli kvitt søppelet sitt, og det er rett og slett flaut å se hvor mye skrot folk kaster fra seg i naturen  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vi fjærner vanligvis ikke stubber og annet treverk fra elva. Denne stubben ble fjærnet da det er veldig mye annet trevike i elva på denne strekningen. Denne stubben sammlet veldig mye søppel og skrot.

Mvh

Per Erik Svenskerud

Regner med at dere har stålkontroll på dette Per Erik. Bare en lite inspill  :)

Gisle

Vi er på nett da, Gisle  :) Husker jeg og Per Erik snakket om viktigheten av litt tant og fjas i form av slike ting som lå ut i elva. Det er ikke bra å fjerne ting ukritisk. Det er viktig med slike ting av tre grunner:

Både i form av 1) ekstra biomasse og i form av 2) skjul og 3) strømbrytere. Så det er absolutt ikke noe dumt innspill, Gisle. Tvert i mot, og det vet jeg du er fullstendig klar over også da, Gisle  :)

Det er utrolig hvilket insektliv man finner i råttent treverk som ligger på elvebunnen, så slikt er viktig å beholde.

Verre er det med treverk som stikker opp over overflaten, for dette fungerer best som skrotsamler, og det er ikke lite som pakker seg på slike steder, feks etter en flom.

Mennesket har desverre ikke kommet lenger i utviklingen enda enn at de fortsatt ser på rennende vann som en genial måte å bli kvitt søppelet sitt, og det er rett og slett flaut å se hvor mye skrot folk kaster fra seg i naturen  :-\

Bare trist at folk kaster søppel i naturen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg har bare sett "våren i møkkaelva" tidligere. Lo så jeg grein av resten der nå!! Lars - her var det mange sitater det kan bli klassikere av  ;D ;D

Kjempebra gutta!! Lars burde ikke vært bortgjemt oppi Raufoss han vøtt. Han burde vært stjerne på tv han. Kanskje t.o.m på rikskanalen  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scenene har dere sett før - nå sammensatt i en kavalkade gjennom hele 2011 sesongen. Toteprodukterkara er klare for en ny sesong   ???

For noen tvilsomme fiskekompiser du har, Roy Ole  ???

Han Lars-fyren klarer seg fint, men de andre her burde vel strengt tatt vært medisinert før de slapp ut blant folk og fisk  :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...