Gå til innhold

Totenprodukter !


-Lars-

Anbefalte innlegg

  • Svar 881
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Det er viktig å fukte fortommen før man strekker den, det var noe av det første bestefar lærte meg !

Helt klart Lars :) Men når du dro over hele snøret fordi du itte hadde med deg linedressing ja da lurte je litt.....men da du strakk kastene opp mot 180 m var je itte i tvil lengre om at den mannen sitter inne med mye kompetanse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å fukte fortommen før man strekker den, det var noe av det første bestefar lærte meg !

Du mener vel tukte fortommen?

...ser også at det nok har forvillet seg inn en skriveleif for Lars sin del her Frode, for det er "tukte" fortommen han mente. Du skulle sett han stod og svor over fluestanga si i dag - han begynte med at han ikke ville montere snelle hvis den ikke gjorde som han sa, og snøre skulle den hvertfall ikke få gjennom ringene hvis den ikke lovte å innrette seg......

....men når den ene som vakte, på andre siden av elva - som Jan E sa sånn ca. 180m unna - så landet #18 myggen nøyaktig der den skulle  :o   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å fukte fortommen før man strekker den, det var noe av det første bestefar lærte meg !

Du mener vel tukte fortommen?

Ja, de fleste ville nok konkludert med det etter å ha sett mine kunstner med fluestanga i dag  ;D

Legger ved et bilde som fremfor alt viser hvilken godlynt stemning det var i valdres i dag :

7009336737_8caa2eb3d8_c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he for en gjeng ;D

Det syntes tydeligvis valdrisene, også . . . Hver gang vi ankommer dalen samler de seg i grupper og peker og tar bilder, mens de ler og klasker seg på felleskjøpet-dressen  ;D

Roy Ole tror de sikter til den nye bilen hans, men jeg mistenker at de syntes vi er noen snålinger, hele gjengen  :o  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er sååå synd det ikke er lyd på slike bilder. For her tar jeg jo etter Lars, han svor og tuktet stanga si - jeg prøvde etter beste evne å gjøre det samme mot elva. Men hva fikk jeg igjen for det - abls. NADA....... hmm - nei her Lars, må du nok ta en dypere innføring i hvordan man setter elementer i de riktige stemninger

PS - var det ikke bilen      :o :o :o :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er sååå synd det ikke er lyd på slike bilder. For her tar jeg jo etter Lars, han svor og tuktet stanga si - jeg prøvde etter beste evne å gjøre det samme mot elva. Men hva fikk jeg igjen for det - abls. NADA....... hmm - nei her Lars, må du nok ta en dypere innføring i hvordan man setter elementer i de riktige stemninger

PS - var det ikke bilen      :o :o :o :o

De man elsker tukter man . . . Da hjelper det å ha litt pondus og naturlig autoritet. Nytter ikke stå der som et ekorn med mageproblemer og tro at man skal påvirke tingenes tilstand  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok med meg bestevennene mine Helios og BIIx på myggfiske igjen i dag, da forholdene tilsa at det ikke var snakk om å sitte hjemme. Kjærringa truet desuten med raking av plen og vasking av vinduer, så jeg pakket og dro i en viss fart.

Vel fremme ved elva er forholdene ubegripelig bra, og jeg teller 3-4 vak før jeg i det hele tatt rekker å rigge bestevennene mine.

En fisk vaker gjentatte ganger i samme område, så jeg peiler meg inn på denne først.

Det blir litt venting på neste vak, da jeg sender sjokkbølger over hodet på den med vadinga mi, men 15-20 minutter må man finne seg i å vente når vi snakker tørrfluefiske i mars.

Neste vak er 45-90 meter ute, men jeg peiser på det Helios'en orker  ;D Først et flyt med dead-drift . . . på neste kast gir jeg cdc-myggen litt bevegelse der fisken viste seg sist.

Da blir det respons, men når tilslagskongen er raskere enn sin egen skygge, så rekker aldri ørreten å skjønne hva den egentlig vaket på :

 ;D

Etter denne flausen vaker det fortsatt sporadisk her og der, men fiskene beiter på halvmeter dypt vann, og er nevrotiske så det holder.

Ingen slår meg i tålmodighet når jeg er alene på tur, og til slutt fikk jeg da belønning for strevet  :)

Utrolig fin dag ved elva i dag  :D

6868499646_79dd613c2a_c.jpg

7014563725_2f5545f733_c.jpg

6868445784_114a872484_c.jpg

7014571031_dcaf791fbe_z.jpg

7014560263_c96f7bb8f5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre  :)

Skvatt litt da jeg så video-opptaket selv, for jeg kunne ikke huske å ha sagt et ord  ;D

Kommer vel på instinkt da, tenker jeg . . .

Du sa jo bare et ord da ;D

He-he . . . Ja, det var vel ikke så mye annet å si  :)

Var du ute i dag også, Frode ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre  :)

Skvatt litt da jeg så video-opptaket selv, for jeg kunne ikke huske å ha sagt et ord  ;D

Kommer vel på instinkt da, tenker jeg . . .

Du sa jo bare et ord da ;D

He-he . . . Ja, det var vel ikke så mye annet å si  :)

Var du ute i dag også, Frode ?

Nei det skar seg. Og med det været :'( I mitt neste liv skal jeg ikke ha familie. Jeg skal ikke kjenne noen engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...