Gå til innhold

Sage garanti


Hermann

Anbefalte innlegg

Har ei Sage RPL+ 9fot #5 som jeg har brukket tuppen på. Bruker den sjelden, for stiv og rask for min smak, men jeg har jo livstidsgaranti på den. Problemet mitt er at butikken hvor jeg kjøpte den er opphørt så nå vet jeg ikke helt hvor jeg skal levere den. Må jeg evt. sende den til Sage i usa eller er det noen i Norge som kan ta seg av en slik garantisak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, kjøpt ny i Norge av undertegnede på den sportsforretningen så lå i Domus bygningen på Elverum. Det er en ny sportsforretning der nå og de selger også Sage men hjelpe meg med videresending av stanga ville de ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg knakk toppen på ei Sage Fli i fjor sommer. Den var kjøpt på Nordisk, men siden jeg nå bor på Jessheim tok jeg turen innom Villmarksbutikken. Ikke noe problem å få hjelp der, de sendte stanga til Tyskland og fikk byttet toppen. Tok vel 2-3 uker. Du må betale porto, ca 400 kr mener jeg det ble.

 

RuneW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som Jørn sier: Rudi Heger eller Nordisk fikser helt sikkert det.

Du får nok kanskje ikke igjen en RPL+ , men kanskje noe tilsvarende av dagens, men hør med Svein og gutta. De ordner helt sikkert opp  :)

 

Han får nok en ny tupp til stanga si skal du se  ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg har sendt to stenger direkte til sage usa. Fikk stanga levert på døra etter 3 uker. Ingen spørsmål om kvittering eller lignende. Sist gang fikk jeg ny tupp. Da sendte jeg kun 10 cm av holken på den delen av stanga som knekt. Kostet meg svært lite i porto å sende denne i brev til sage. Betalte ca 50 dollar i porto for å få stanga i retur.

 

Skriv en mail til sage usa før du ev. sender.

 

Var svært fornøyd med service. De har tupper til alle tidligere sage modeller!

 

tore

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, kjøpt ny i Norge av undertegnede på den sportsforretningen så lå i Domus bygningen på Elverum. Det er en ny sportsforretning der nå og de selger også Sage men hjelpe meg med videresending av stanga ville de ikke.

Her snakker man skikkelig dårlig kundeservice... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har ei Sage RPL+ 9fot #5 som jeg har brukket tuppen på. Bruker den sjelden, for stiv og rask for min smak, men jeg har jo livstidsgaranti på den. Problemet mitt er at butikken hvor jeg kjøpte den er opphørt så nå vet jeg ikke helt hvor jeg skal levere den. Må jeg evt. sende den til Sage i usa eller er det noen i Norge som kan ta seg av en slik garantisak?

 

Jeg hadde samme stang med knekt tupp. Leverte den på Nordiske og gutta fikset ny toppdel.(stanga var kjøpt ny i sverige, og jeg fant ikke igjend garantikortet). Jeg måtte betale frakt+ekspedisjons kostnadene. Tror det kom på 600-700kr.

 

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig, men har hørt dette av mange forskjellige kilder.. Sikkert bare rykter.....

Hvilke kilder? Du er nok bare litt naiv.. tror det har blitt litt mer hysteri om dette var sant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger til: En konkurs er offentllig info, så det hadde garantert vært på alle verdens fluefiske fora i løpet av et par timer.

 

Og, hvis det gjelder SAGE så vil det også inkludere Rio, Redington og C&F Design. De eies av samme firma. Det ville være trist for fluefiskere verden over å miste disse produktene.  :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...