Gå til innhold

TMC 212Y


Random

Anbefalte innlegg

Har bundet endel på denne i vinter. Utrolig flott krok og bakkroppen henger perfekt under vannskorpen når man binder klekkere på denne.

 

Største jeg har fått på den i år var 1,35 kg. Det var en sprek fisk som tok på et nokså tungt brekk. Kroken hadde antydning til å være litt utbøyd etter at fisken ble landet. Men den havnet nå i hoven så kroken gjorde jobben. Kommer til å fortsette å bruke kroken, men ser jeg en ørret på 2 kg vake så havner det nok en flue bundet på sterkere krok på fortommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kroken hadde antydning til å være litt utbøyd etter at fisken ble landet. Men den havnet nå i hoven så kroken gjorde jobben. Kommer til å fortsette å bruke kroken, men ser jeg en ørret på 2 kg vake så havner det nok en flue bundet på sterkere krok på fortommen.

 

 

Jeg ble egentlig litt overrasket hvor mye kroken hadde bøyd seg ut. Er veldig enig med Oddbjørn her. Hadde ikke brukt den kroken på større fisk enn 1,5 Kg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker denne til klekkere, utrolig flott krok. Om den er sterk nok kan sikkert diskuteres. Jeg har fått ganske mange fisk fra 1-1,5kg med den kroken i år og det har gått bra. Er skjeldent plaget med større fisk en dette for min del ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kroken hadde antydning til å være litt utbøyd etter at fisken ble landet. Men den havnet nå i hoven så kroken gjorde jobben. Kommer til å fortsette å bruke kroken, men ser jeg en ørret på 2 kg vake så havner det nok en flue bundet på sterkere krok på fortommen.

 

 

Jeg ble egentlig litt overrasket hvor mye kroken hadde bøyd seg ut. Er veldig enig med Oddbjørn her. Hadde ikke brukt den kroken på større fisk enn 1,5 Kg

 

 

Den er jo veldig åpen i utgangspunktet da. Når jeg sjekket med en ubrukt krok så var det ca 1 mm den hadde bøyd seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kanskje litt dum av meg som tar en OT her, men jeg mener nå at kroken retter seg ved belastning. Hvis den bøyer seg, da blir vel krokgapet mindre, ikke større?

 

Magne Fjellstad

 

Rett skal være rett! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...