Gå til innhold

Polariod briller, igjen.


Jan_Haukaas

Anbefalte innlegg

Har noen av dere erfaring med polaroid briller med fotokromatisk optikk ?

 

Knekker, skraper opp, ødelegger og mister minst et par iløpet av sesongen.

Jeg skal nå kjøpe meg et par som tåler litt, av litt bedre kvalitet. Vurdere sterkt da å kjøpe fotokromatiske.

 

Kom med deres erfaringer! Jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Du finner en del gode tilbud her, har vel det meste av solbriller virker det som. Bra priser også :)

 

Selv kjøpte jeg Bolle Kickback, kostet godt under tusenlappen ink alt og funker meget bra. Er komfortable å ha på seg og virker solide, kan ikke gjøre annet enn å anbefale de

 

http://www.sunglassesgiant.com/ - http://www.sunglassesgiant.com/bokisu1.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jan.

 

Har et par fra Action optics, Passage Tlt Polarized Tortoise, disse ble egentlig innkjøpt for trope, men aldri hatt bedre briller uansett fiske her hjemme heller.

Dette er mine dagligdagse briller til alt. Funker veldig bra ved kjøring inn i tunneler åsså, hvis tunnelen ikke er svart som fy, feks stryn :)

 

Dyre som fy er de , men jeg våker over de 24 i døgnet, jeg har ihverfall spart mye på å kjøpe noe jeg prøver å ta vare på, mye pga prisen. Anbefalles :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jan.

 

Har et par fra Action optics, Passage Tlt Polarized Tortoise, disse ble egentlig innkjøpt for trope, men aldri hatt bedre briller uansett fiske her hjemme heller.

Dette er mine dagligdagse briller til alt. Funker veldig bra ved kjøring inn i tunneler åsså, hvis tunnelen ikke er svart som fy, feks stryn :)

 

Dyre som fy er de , men jeg våker over de 24 i døgnet, jeg har ihverfall spart mye på å kjøpe noe jeg prøver å ta vare på, mye pga prisen. Anbefalles :D

 

;D Våker og våker  :rolleyes: Brillene dine er på vei i posten  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jan.

 

Har et par fra Action optics, Passage Tlt Polarized Tortoise, disse ble egentlig innkjøpt for trope, men aldri hatt bedre briller uansett fiske her hjemme heller.

Dette er mine dagligdagse briller til alt. Funker veldig bra ved kjøring inn i tunneler åsså, hvis tunnelen ikke er svart som fy, feks stryn :)

 

Dyre som fy er de , men jeg våker over de 24 i døgnet, jeg har ihverfall spart mye på å kjøpe noe jeg prøver å ta vare på, mye pga prisen. Anbefalles :D

 

;D Våker og våker  :rolleyes: Brillene dine er på vei i posten  :)

Haha ;D ;D ;D ;D.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jan.

 

Har et par fra Action optics, Passage Tlt Polarized Tortoise, disse ble egentlig innkjøpt for trope, men aldri hatt bedre briller uansett fiske her hjemme heller.

Dette er mine dagligdagse briller til alt. Funker veldig bra ved kjøring inn i tunneler åsså, hvis tunnelen ikke er svart som fy, feks stryn :)

 

Dyre som fy er de , men jeg våker over de 24 i døgnet, jeg har ihverfall spart mye på å kjøpe noe jeg prøver å ta vare på, mye pga prisen. Anbefalles :D

 

;D Våker og våker  :rolleyes: Brillene dine er på vei i posten  :)

 

Enden på saga er at jeg har et par extra som jeg ikke bruker når jeg er på tur hvor alkohol er inne i bildet, det er alkobrillene du har sendt Ruffen, samme brilla, men den ene har en ripe etter akkurat det du skriver Ruffen, alko ;D ;D, så fornøyd er jeg med de at jeg måtte ha et par til uka etter uhellet. Løp og kjøp Jan  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, trur de kosta 16-1700 spenn, men de siste Raybanna holdt i jaggu 10 år så kjøpet var rettferdigjort ;D Ødela første par under gjeddetur i år, bare måtte ha nye, de er helt vannvittig råe(ja dustete, men....), brilla for meg. Trur det var litt alko på den turen jeg fikk en ripe i det første paret, så det har ingenting med kvall å gjøre, det er de som er på vei fra sør ;D

 

ja nå blir Jan imponert ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste solbrillene jeg har hatt som man kan kjøre i tuneller med, som Robban også nevnte. Jeg har også Action Optics Polarchromic (Mogul i copper) for sesongen, og kan anbefale disse. Synes selv jeg ble litt sliten i øynene av de til å begynne med, men merker ikke noe nå lenger, og jeg bruker de mye. Fatningen tåler en støyt også.

 

Også er verden fin å se på gjennom disse glassene. Det er alltid nedtur å komme tilbake til den grå virkeligheten når en tar av seg brillene.  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Guideline har kommet med noen fine og relativt rimelige briller. http://www.guidelineflyfish.com/08-nordic/index.html Fotokromatisk til 600 spenn er vel ikke så gæernt. Fisherman eyewear har noe av det samme til samme pris, Samme produsent kanskje.. Men skal man ha noe kult så må du på Ebay. Søke etter "vintage polarized"f.eks. Hender det dukker opp noen flotte Maui Jim eller Costa del Mar fra 80 tallet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det en del snacks ja!

 

Skal se litt mere på de du anbefalt Robban. Har hatt noen Guideline, fine briller det men de har liksom ikke passet skallen min  ;)

 

Robban, noen anbefalt nettbutikk ?

 

 

Jan

 

Ingen nettbutikk desverre, bare reklame for min lokale pusher, Gero Sportsfiske, handel kan vel gjennomføres via tele,data eller besøk i lillestrøm. Fy meg ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her Jan...du har jo stort, klokt hode som meg...disse har jeg aldri angret på at jeg stiftet bekjentskap med,,,aldri press mot tinning.

Rett og slett gode :)

Ikke riper i glasset heller, og jeg er sløv med å legge dem i pose...egentlig aldri :)

 

http://www.streamstix.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=73&category_id=24&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=173

 

Jeg kjøpte/bestilte dem selvsagt hos min lokale pusher

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg disse, og er veldig fornøyd med det: http://www.rudyproject.com/products/details.php?idLivello1=2&idLivello2=3&idLivello3=16&idLivello4=202&idL=1&headquarter=1&prodottiInglesi=0&ecommerce=0&idDealer=1&isADealer=&unicode=

 

Har da med brune, grå og klare glass - alle fotokromatiske. Og de grå og brune er i tillegg polariserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...