Gå til innhold

Steinflueklekking


Anbefalte innlegg

To steinflueklekkinger pågang NÅ her i Rogaland. I Skjelbreitjørni ved Sandnes.

Brune ca krokstørrelse 14 og sorte ca krokstørrelse 12. Ikke mange, men vi observerte at ørreten tok.

 

Ellers var det litt mygg i farta og, muligens denne ørreten tok. Vaket litt, men ikke mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Årets første vårdag hær på vestlandet, oppimot 14 g C og sol har fått ting til å skje :D ,observerte vak i dag jeg også ,hadde desverre ikke tid til å fiske, men vak :D:D:D:D

 

Isen har gått på de fleste vannene i lavlandet ,og jeg regner med at noen dager med vame så er morroa i gang for fullt hær :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Opplevde steinflueklekking på sunnmøre i går 22.03.05. Så tre-fire vak, men desverre ikke innen kastehold. Legger ved noen bilder.

post-367-13949845356003_thumb.jpg

post-367-1394984535649_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, dette var tidlig. Tror nesten jeg må sette meg i bilen for å sjekke isen på et par vann litt lengre ut mot kysten. Tempen er bra også her på indre nordmøre, 14.5C i går, og 13 nå i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok fem ørreter på brun steinflueimitasjon nå på lørdag i påsken. Ok, elk hair caddis er egentlig en vårflueimitasjon, men som andre vårflueimitasjoner så funker den faktisk greit på steinfluer. str. 14 forresten. fantastiske 8 grader i vannet.

 

To til tre uker til nå så klekker Leptoplebia Marginata, Stor myrdøgnflue, hvis været holder to uker hvis ikke kanskje senere, men ikke senere en ca 20 april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...