Gå til innhold

Høstfiske


Ruffen

Anbefalte innlegg

Nå synker snart tempen i vannene og fisken blir mer medgjørlig :) Sessongens siste høydepunkt står like om hjørne. I år har jeg tenkt å prøve å få til litt mer høstfiske enn jeg pleier. Når de siste døgnisene har tatt farvel er det mygg en god stund. Tror jaggu jeg skal utvide litt til å år og dra noen fæle og skumle streamere :D Håper frosten holder seg unna lenge i år.

Hvor lenge fisker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høstfiske etter harr er ett av høydepunktene i løpet av sesongen for meg...da er da knallhardt fiske etter harren som gjelder :D

 

mygg som gjelder som du sier ja...avslutter nok i midten av sept tenker jeg :)

Midten av sep. Var ikke det jævlig tidlig ??? Trodde du kunne fiske harr til du frøs fast i bakken jeg. Jeg har lyst til å ta en tur til østlandet og prøve dette en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

harren kan du vel ta hele året her i g.lågen om man vil... :)

 

men det begynner og bli skikkelig dårlig i slutten av sept synes jeg...men på godværsdager kan det være knallhardt :)

 

Jeg fisker så lenge det vaker jeg,rett og slett :)

 

du må ta deg en tur og prøve høstfiske etter harr frode, setter en knapp på att glomma er hakket mere knallhardt om høsten, med tanke på strl på harren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

du må ta deg en tur og prøve høstfiske etter harr frode, setter en knapp på att glomma er hakket mere knallhardt om høsten, med tanke på strl på harren :)

Det er nok sant, men harren i lågen fighter 100 ganger bedre :)

 

gjør den?  da er jaggu meg glommaharren laaaaat ;D

 

kjenner ikke til høstfiske i glomma jeg men hørt att det er bra fiske og stor harr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge fisker dere?

 

Ørretfiske blir frem til 15./30. sept. Deretter blir det kanskje en oktobertur eller to på harren. Kan ha fantastisk flott fiske på klare, stille dager hvor harren forsiktig er oppe og tar tørt.

 

I november blir det nok noen dager med kastetrening for å holde alt ved like før sesongens høydepunkt for min del starter 15. desember down under  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høsten er en fantastisk tid å fiske, bare synd med korte kvelder.

Fisker tørt på stillevann frem til 1 uka i desember før jeg glir over i julemodus.

 

I år blir det første tur etter harr, en liten uke i begynnelsen på oktober. Blir en ny opplevelse, forhåpentligvis positiv  :)  

 

 

 

Mvh Håkon

 

 

Ps : enig med Nøkken  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del blir det en slags avrunding i midten av september. Da de fleste elver og vann jeg pleier å fiske i fredes. Blir en tur til Rena helt på tampen i år. Håper og tror jeg at det blir en flott avsluttning på årets ørret sessong.

 

Etter det blir det vel noen høstturer etter harren. Hatt noen ordentlig fine turer utover høsten før. :) Så blir det å pakke ned utstyret og starte vinter/bindesessongen. Fint det, men gud bedre som en begynner å glede seg til det er april igjen. :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om det er for varmt, tror ikke det. Men det er svært mye vann, opptil 15-20 cm mer enn på samme tid i fjor. Tror de til tider ekstreme nedbørsmengdene har litt skylda.  Var oppe i 700 moh hele fredag, 2 små vak. Fisken tok ikke "Siphoene" som klekte, og selv ikke timesvis med pumping med ulike caddiser gav mer enn et par småtasser (3-400 gr) i resultat.

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om det er for varmt, tror ikke det. Men det er svært mye vann, opptil 15-20 cm mer enn på samme tid i fjor. Tror de til tider ekstreme nedbørsmengdene har litt skylda.  Var oppe i 700 moh hele fredag, 2 små vak. Fisken tok ikke "Siphoene" som klekte, og selv ikke timesvis med pumping med ulike caddiser gav mer enn et par småtasser (3-400 gr) i resultat.

Morten

Merkelig. Har du prøvd om natta? Her er det i fra skumringen og utover det vaket de siste gangene jeg har vært ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...