Gå til innhold

Rena elva 4/5/6 September


tålmodighet!

Anbefalte innlegg

  • Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Fikk akkurat en tlf fra en kompis som befinner seg i Renaelva.

Han landa en ørret på 1,8 kg for noen minutter siden på en Ignita imitasjon bundet av Lasse18 :D :D

 

.... så det skjer da åpenbart ting i Rena...... og det klekka forøvrig bra med Ignita :D

 

Terje!

 

Det hørtes bra ut :D

 

dette blir nok tørrfluepurist hunderøretten glad for og høre når han kommer på nett etter og ha sjenket lillehammeringene fulle....tro om det er noen naise studentbabes blandt disse...det lurer jeg på ;D

 

aner ikke hvem knut er, men uansett...gratulerer knut med ny pers :D

 

nå har jeg bundet meg opp mange senorignitas i alle stadier og måter...til og med ei ignita nymfe har jeg , så får jeg ikke fisk på en av disse så er det fiskeren det er no galt med ihvertfall :)

 

så var det dette med vannkast da....det skulle jeg vært knallhard på nå kjenner jeg :rolleyes:

 

håper og komme med en fiskerapport fra rena etter helga :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er hjemme igjen allerede jeg. måtte få byttet meg litt fri så jeg får bundet opp litt fluer til turen. ;) blir saker!!! :D

 

gratulerer til knut. da lever håpet for oss andre også!!!

 

og joda Tore det er en og annen godkjent utgave av den kvinnelige homo sapiens innnom serru ;)

 

Hei giit :D  

 

hehe...ja da vet du hva du må ha noen eksemplarer av ;)

 

Ja vil tro det er en og annen innom ja ;);D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da er det bare og gratulere knut 8) kjempe bra!! :D

 

om du kunne slengt inn ett bilde av denne flua om du har så hadde det vært kjempe knallhardt om du hadde gjort, eller en en liten bindebeskrivelse ;)

 

sånn att jeg er sikker på att jeg har ei sånn ei også ;)

 

 

skal se hva jeg kan klare ;) akkuratt nå er jeg rustet for en real fight med NAV i morgen >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da er det bare og gratulere knut 8) kjempe bra!! :D

 

om du kunne slengt inn ett bilde av denne flua om du har så hadde det vært kjempe knallhardt om du hadde gjort, eller en en liten bindebeskrivelse ;)

 

sånn att jeg er sikker på att jeg har ei sånn ei også ;)

 

 

 

 

skal se hva jeg kan klare ;) akkuratt nå er jeg rustet for en real fight med NAV i morgen >:(

 

Flott :)

 

da får du ha lykke til imorgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hva slags str snakker vi om på Ignitaene? 14-16?

 

Binder dem stort sett på krok 15 men da bruker jeg ikke hele krokens lengde.

Derfor kan man vel si at 16 krok er en helt grei størelse for Ignita.

Noen binder dem også på 18 krok har jeg hørt, men det gidder ikke jeg iallefall :D

Da får det heller bli litt større kroker og bare la det stå til ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags str snakker vi om på Ignitaene? 14-16?

 

Binder dem stort sett på krok 15 men da bruker jeg ikke hele krokens lengde.

Derfor kan man vel si at 16 krok er en helt grei størelse for Ignita.

Noen binder dem også på 18 krok har jeg hørt, men det gidder ikke jeg iallefall :D

Da får det heller bli litt større kroker og bare la det stå til ;D

 

Terje!

 

de som ser dårlig binder på krok 16 og de som ser bra binder på krok 18! ;D

 

men krok 16 kroker også bedre vil jeg tro :)

 

jeg binder mine på krok 18 mothakeløst :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hva slags str snakker vi om på Ignitaene? 14-16?

 

Binder dem stort sett på krok 15 men da bruker jeg ikke hele krokens lengde.

Derfor kan man vel si at 16 krok er en helt grei størelse for Ignita.

Noen binder dem også på 18 krok har jeg hørt, men det gidder ikke jeg iallefall :D

Da får det heller bli litt større kroker og bare la det stå til ;D

 

Terje!

 

de som ser dårlig binder på krok 16 og de som ser bra binder på krok 18! ;D

 

men krok 16 kroker også bedre vil jeg tro :)

 

Handler nok mer om at fingra begynner å kødde når kroka blir for små enn dårlig syn ;D ;D..... med andre ord så blir finmotorikken utfordra så til de grader

for mitt vedkommende iallefall :D

.... og JA det er lettere å kroke når man har større kroker å jobbe med :D

å binde små fluer på litt større kroker er et gammelt triks som faktisk funker, og det sikrer bedre kroking :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags str snakker vi om på Ignitaene? 14-16?

 

Binder dem stort sett på krok 15 men da bruker jeg ikke hele krokens lengde.

Derfor kan man vel si at 16 krok er en helt grei størelse for Ignita.

Noen binder dem også på 18 krok har jeg hørt, men det gidder ikke jeg iallefall :D

Da får det heller bli litt større kroker og bare la det stå til ;D

 

Terje!

 

de som ser dårlig binder på krok 16 og de som ser bra binder på krok 18! ;D

 

men krok 16 kroker også bedre vil jeg tro :)

 

Handler nok mer om at fingra begynner å kødde når kroka blir for små enn dårlig syn ;D ;D..... med andre ord så blir finmotorikken utfordra så til de grader

for mitt vedkommende iallefall :D

.... og JA det er lettere å kroke når man har større kroker å jobbe med :D

å binde små fluer på litt større kroker er et gammelt triks som faktisk funker, og det sikrer bedre kroking :)

 

Terje!

 

hehe...krok 16 funker helt knall...jeg har noen i krok 16 også forresten :)

 

men er ignitaene mindre nå på høsten tro?  eller er det samme strl ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

har intrykk av at de er endel mindre......ned i #18

 

Det er nok riktig det Staffan, men jeg får dem fortsatt til å ta på en #15 når jeg bare gjør bakkroppen litt kortere enn krokens lengde :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har intrykk av at de er endel mindre......ned i #18

 

okey :)

 

jeg har bundet mine ignitas meget spinkle og lettdressa i tilfellet de skulle være mindre enn sist gang jeg var i rena, da så mine ut som store fly i forhold... :rolleyes:

 

jammen pågå ignitaklekkingene lenge oppi der...klekka jo som bare det sist gan jeg var der også...og det begynner og bli en god stund siden :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har intrykk av at de er endel mindre......ned i #18

 

Det er nok riktig det Staffan, men jeg får dem fortsatt til å ta på en #15 når jeg bare gjør bakkroppen litt kortere enn krokens lengde :D

 

Terje!

 

det blir jo samme av det egentlig da...ikke så dumt det nei :)

 

må få kjøpt meg nye kroker jeg nå....kjøpte meg 450 mothakeløse akita kroker....er ikke akkurat imponert over krokingegenskapene til de krokene...

mista mye fisk med de krokene :-\  så blir nok knallhardt og fiske dem oppi rena igjen med dem imorgen...mista storfisk der forrige gang også...og hørte rykter om en viss magnus hadde vært der noen dager etter og tatt en på 1,4 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags str snakker vi om på Ignitaene? 14-16?

 

Binder dem stort sett på krok 15 men da bruker jeg ikke hele krokens lengde.

Derfor kan man vel si at 16 krok er en helt grei størelse for Ignita.

Noen binder dem også på 18 krok har jeg hørt, men det gidder ikke jeg iallefall :D

Da får det heller bli litt større kroker og bare la det stå til ;D

 

Terje!

 

Fint, da er jeg godt skodd tror jeg.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir desverre ingen superduper rapport på noen måter fra denne helga. Var på Koppang fredag og lørdag. Altfor mye vann i Glomma og sågodt som intet fiske på meg. Satt heller på hytta, bandt fluer og slappet av og gledet meg til Rena på søndagen :D

 

Søndagen fant vi tilslutt Kvarven og fikk da hilst på flere forumsbrukere. Kjempetrivelig rundt Kvarven altså. Aldri mottatt på den måten langs en elv før :)

 

Så skulle vi jo fiske. Terje mente vannstand var perfekt, men det hadde vært så som så med klekkinger fredagen og lørdag. Det var sol, varmt og troen var sterk. Dro ned til Persvika. Så fort vinden stilnet dukket det opp små steinfluer i store mengder, men de er jo ikke så interessante for oss fiskere da. Litt vårfluer histen og pisten. Ellers var det noen Ignitaer i jevnt sig nedover og jommen fikk vi ikke sett noen Dinocras også. Store beist altså. Desverre vaket det svært lite. Oppe noen nå og da. Kastet såvidt på noen småtasser her og der uten hell. Oppe på Kvarven fikk vi høre at elva hadde steget noen og tjue cm i løpet av dagen. Ikke så rart fisken blir borte.

 

Men, det var koselig å komme seg til Rena. Se hvordan det ser ut der. Treffe forumsdeltakere, hvorpå flere purister ;), og ha noe å glede seg til ut i juni neste år. For da kommer jeg garantert tilbake!!!! :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å hilse på deg Hunderørret, synd at du ikke fikk oppleve bra klekking og fiske denne søndagen.  Da har du vel ikke annet valg enn å sette av mange helger neste år.  ;D

 

Må legge til, selv om jeg ikke er like hardbarka tørrfluepurist, så sto det respekt av "ramma" rundt skiltplata på bilen din hoje :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...