Gå til innhold

Trenger hjelp av ffs fotografer!


Drammensfiskern

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat flyttet inn i min nye leilighet! WOHOOOO

 

Jeg har selvfølgelig passet på at min leilighet har et eget Fluefiskerom  ;D  ;D, her skal det bindes fluer, henge stengene på veggen, oppbevare lavvo samt at det blir også her hvor pcen skal stå.

 

Så til saken: jeg ønsker å henge div. bilder av fluer på veggen, jeg har sett at det er mange VELDIG fine bilder på ffs. Men hvordan skal jeg få bildene til en som kan fremkalle de ( gitt at jeg har fått lov av han som har tatt bildet)? Må eieren av bildet sende det til meg som en datafil? Som jeg igjen må sende til en fotobutikk?

 

Det er jo en del bilder å velge i, hvis noen har noen vakre bilder hadde jeg satt stor pris på hvis de ville postet de i denne posten......

 

Gleder meg til å se om det er noen som kunne tenke seg å pryde min vegg med deres egne bilder  ;D

 

Så skal jeg legge ut bilder av rommet når det er ferdig......

 

PS: JB?! nei takk til liverpool bilder  :o

 

DF

 

Edit: Naturbilder tas også imot med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvert eneste bilde har en liten link under seg, og trykker du på den, så kommer det opp ei lita rute der du kan velge om du vil "lagre fil", eller "åpne fil"

 

Trykk på lagre, og bildet vi lligge på din datamaskins harddisk innen få sekunder. Dette bildet kan du så skrive ut via en printer. (det finnes egne printere for dette, men de er rådyre, og  "arket" de printes ut på koster litt og... Så fotobutikk er nokk hakket bedre hvis du ikke skal ha hundretusen bilder

 

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at mange bilder som legges ut her er forminsket og vil ikke bli bra ved utskrift. Det beste er at du kontakter personen som har lagt det ut og spør om du kan få orginal-fila, og lov til å henge det på veggen. Når du har fått orginal-fila kan du skrive ut bildet dersom du har fotoskriver, eller tar filen med til en fotobutikk (på minne-pinne feks) og får dem til å printe bildet. Noen har en nettbutikk der du laster opp bildet og mener jeg.

 

Men pass på å få lov av fotografen og at du får orginal-fila.

 

 

Eirik

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,Drammen!

Synes du har fått en god idè til et koselig hobbyrom. ;)

Tipset med å ta PM til fotografen er smart:Du skal alltid ha tillatelse til å bruke andres bilder,alle bilder som ligger ute er faktisk privat eiendom(Åndsverkloven).I tillegg får du som nevnt full størrelse.

Og tipset med å bruke fotobutikk til kopier er bra,men husk å spørre hvor mange dpi(dots per inch) som trengs for å lage kopi,sånn at du ikke bare får firkanter ;D .

Lykke til,ser fram til bilde av resultatet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til alle som har sendt bildet. Fy faen å mange dyktige fotografer det er på ffs! Trodde slike blider kunn fantes på Discovery channel!

 

 

Nå skal det males, sende bildene til fotograf, ramme de inn osv osv. Så kommer resultatet seinere i høst :)

 

 

Takker og bukker  ;D

 

DF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...