Gå til innhold

Høsttur - twitterblogg


.JB

Anbefalte innlegg

Jada direkte inne fra campinghytta omringet av rypejegere av det forhåpentligvis stabile slaget. Har låst døra i tilfelle. Det mobile bredbåndet til Telenor fungerer utmerket (jeg er litt inhabil  ;) ), selv om hastigheten er lav på GPRS/EDGE. (Tok 35 min å innstallere QuickTime..., som av en eller annen grunn hadde blitt avinstallert slik at jeg ikke fikk spilt iTunes-katalogen min med Jokke, Costello, Teenage Fanclub og masse annen digg fisketurmusik). Så nå sitter jeg her etter en halv dag i elva. Hvordan det var? Joda, det klekker brukbart med døgnfluer, men fisken har åpenbart flyttet en del på seg fra i sommer. Litt vind var også litt brysomt. Måtte lete opp ørreten, og fant noen fine - og en spesiell som til slutt... ATSJOO, den glapp gitt :rolleyes:  ;D Men det gjør ikke en dritt.  :D Tok enda en kopp kaffe, og stakk opp i bilen og hentet min Streamstix Competitionstix 10 fot klasse 3, for å slenge litt mer med den. Du verden for en stang! Sparker oppsiktsvekkende godt, og er helt rå på vannkast. Må bare smøre opp snøret, og så blir den med i morgen. Da starter jeg opp ved 10-tiden, og får også selskap litt utover dagen. Blir det kuling så fisker jeg med tjekkernymfer på brekk - du verden så deilig det er å ikke være avhengig av blikk stille vær. ;)  

 

Akkurat nå sitter jeg og grubler på om det er varmere i kjøleskapet enn i hytta, men jeg håper den gulvovnen snart begynner å levere varene. Ettersom dette en twitteraktig blogg, så kan jeg opplyse om at jeg nå må ut å late vannet. Ikke at dere bryr dere, men det er jo slikt man opplyser om på twitter. Er det ikke?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Kanon JB, følger spent med videre. Du er litt av en artig mann ;)

Skitt fiske!!

 

 

Edit: Må være genialt med slike blogger/live rapporter.

Komme med visse problemstillinger, kanskje få noen tips etc for så å komme

med videre rapport om strategier/fisketeknikk/fluevalg funket.

Lærerikt eller hur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at du følger med Toggi, jeg har også stor glede av dine sjøfisketråder, selvom jeg ikke har tid til å drive så mye med det.

 

Joda, og i dag skjedde det noe rart flere ganger: Duns kom drivende (2. generasjons baetis str 18, noen litt større), og jeg fulgte de nitidig på vei mot plasser hvor det hadde vaket. Og der ja, den tok, men neida - døgnisen kom opp igjen fra vakvirvelen. ??? Ekte varer refusert! Flere vak var da også typiske nymfevak, men dette? Skjedde kanskje fire-fem ganger, hvorav jeg er 100% sikker på to ganger. Har sett dette tidligere, men da under store klekkinger - ikke når den går opp målrettet og "plukker" et enslig innsekt - og vi snakker om et meget sakteflytende strekk av elven.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende JB...følger spent med videre :)

 

Toggi: kan opplyse om att det faktisk er mulig og kjøre live fra elva med en mobiltelefon om du innstallerer opera mini på den....da kan man faktisk stå midt i elva og kjøre live...det er mulig...og vært utrolig morsomt med en sånn live tråd ;)

 

så JB...kjør live imorgen også fra mobil er du snill, spennende hvis du kjøren en halvtime live tjekkisk eller no  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så JB...kjør live imorgen også fra mobil er du snill, spennende hvis du kjøren en halvtime live tjekkisk eller no  ;)

 

Ja jøss, har jo tid til det jeg. Nå suser det for øvrig et hellikopter over her. Bare det ikke er Kola-gjengen som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for øvrig på karbodiett på tredje uka, og har ikke med brød, melk eller pålegg. Til gjengjeld er det masse  salat, tomater, paprika og slangeakurk i kjøleskapet. :o Det har jeg aldri hatt med på fisketur før. Rikelig med egg, kjøtt og øl oppveier jo litt. Dessuten kan jeg spise så mye gammeldags baconsvor jeg vil - for her er det null karbo (men riktignok masse salt og fett som gjør at jeg kan få slag). Vel, vel, nok om det. Kanskje ikke så interessant dette heller, men er man blogger så må man ta konsekvensen av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør ikke være noe overraskelse at dette er en tur i ekte Relaxteam-ånd, klokka strakk seg til over halv ti før det var liv i bua. Har akkuart spist egg & bacon m/ stekt champignon. Kaffen holder 100 grader for øyeblikket, men den skal snart nytes. Har også sjekket været på Yr.no, og det ser spennende ut. En regnbyge er meldt, og den ventet jeg litt på i går. Stedet jeg fisker er utfordrende i solskinn pga klart vann, og sky fisk. Det fikk jeg nok en gang erfare i går. Men jeg føler meg i et godt slag, og er ganske sikker på at jeg skal klare å lure en fire-fem flotte ørreter i dag.  "Ja det er er et minimum" som vi alltid svarer til sånt, i Relaxteam. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for øvrig på karbodiett på tredje uka, og har ikke med brød, melk eller pålegg. Til gjengjeld er det masse  salat, tomater, paprika og slangeakurk i kjøleskapet. :o Det har jeg aldri hatt med på fisketur før. Rikelig med egg, kjøtt og øl oppveier jo litt. Dessuten kan jeg spise så mye gammeldags baconsvor jeg vil - for her er det null karbo (men riktignok masse salt og fett som gjør at jeg kan få slag). Vel, vel, nok om det. Kanskje ikke så interessant dette heller, men er man blogger så må man ta konsekvensen av det.

 

Er det ikke en og annen karboen i øl ?  ;D

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Er det ikke en og annen karboen i øl ?   ;D

 

Jan

 

Det heter lavkarbodiett,Jan,Dvs.du kan sløyfe brød,og ta b-vitaminene i flytende form. ;)

 

Ellers ble jeg veldig beroliget da jeg så at Generalsekretæren var tilbake i fint driv,etter svineinfluensabekymringer(var veldig bekymret for den bekymringen),og no greier med juletorskfiske med heisekran og isenkram(makan),så er det veldig avslappende å lese denne utmerkete blogg fra ...tja?vårt rette miljø,der er det,ja.

Ellers var det interesant å lese dine positive erfaringer med den nymfestanga fra Streamstix,er litt nysjerrig på den,helt nytt konsept.Kjøpte Steath 9,6 fot #4,sammen med Presentation#3 presenterer dette alldeles nydelig,og er veldig avslappende og fiske med,fortsetter de sånn kan de snart kalle produktet "Relaxstreamstix" ;D

Ellers får du ha en fortsatt god tur og god blogg,selv skal jeg en tur i Eksingedalen,hvor jeg skal telte,brenne bål,ta en dram med Bjarne(kultiveringsministeren) og mimre om alle de fine stedene vi var i ferien,om alle de fine fiskene vi SÅ og sikkert noen av de vi skremte,og.

Kos deg JB,nå pakker jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sen med dagens rapport da Martinsen har kommet i bua med Whisky (er det karbo i det også?). Da går jeg i så fall på en smell, selv om dagens lunsj bestod av minuttbiff med salat. Fisket var bra i dag. Fikk tre fine ørreter på oliven parachute str. 19, og mistet en på myggklekker. Klekket en del baetis, og en annen litt større art som jeg ikke klarer å artsbestemme. Størrelsen var under kiloen, men når du fisker i en elv hvor du ser fisken og ikke minst "taket" så er alt bare velstand. Ekstra godt føltes det å drive slikt lukseriøs dagdriveri, da kona ringte å fortalte at snekker'n hadde begynt å skifte panel på endeveggen. Det kan jo ikke jeg gjøre som har ryggplager, men kaste med lette fluestenger går helgdigvis bra.  ;)  Fisket var bra mellom 13 og 15, deretter kom en sur vind. I 18-tiden var myggvakingen i gang, og vi hadde noen fete sjanser uten å overliste vår venn. Nå er det fenalår og øl!

 

PS! Skal få prøve å få lagt ut noen bilder i morgen, men må ta de med mobilkamera og maile til meg selv. Har glemt ledningen til kompaktkamera. Men ta det med ro, mine bilder holder alltid høy kvalitet.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D Helt konge som vanlig. ;D

 

Styggt redd for at jeg kommer til å slå promillenivået i "Hva hører du på nå?" Robban. Ikke min skyld, men Martinsen kjører hardt på forholdet mellom øl/whiksy og fenalår - og jeg er sulten!

 

Meldt en del vind i morgen, men vi håper på noen vindskygger. Søndagen ser ut til å bli bedre, men YR melder forskjellig fra dag til dag, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D Helt konge som vanlig. ;D

 

Styggt redd for at jeg kommer til å slå promillenivået i "Hva hører du på nå?" Robban. Ikke min skyld, men Martinsen kjører hardt på forholdet mellom øl/whiksy og fenalår - og jeg er sulten!

 

Meldt en del vind i morgen, men vi håper på noen vindskygger. Søndagen ser ut til å bli bedre, men YR melder forskjellig fra dag til dag, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro.

 

;D ;D . Hatt 12 stk 7 åringer løpende rundt i et par timer her nå og nettop ferdig med legoeske nr 9. På tide å komme seg over i en annen verden og jeg er godt igang med den første av 3 sixpacker så det kan hende du får konkuranse utover kvelden når det gjelder promille  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret over at så mange er på forumet, og ikke ut på årets siste elvetur etter ørret. Men dere har kanskje mobilt bredbånd fra TELENOR (innhabil igjen gitt  ;) ) allesammnen?  

 

Det deiligste så langt har vært å se myggvak, det gjør at jeg gleder meg til markaturene i oktober og kanskje langt ut i november. Filmet en rolig vakrunde i går. Fin ørret som gav blanke i døgnfluer, og bare sopet i seg myggklekkere i rolige buer. Herlig. Har nå vist traileren til To fortapte menn for Martinsen. De får større fisker, men vi fisker ellers under like forhold. Klart vann og bunn som gjør spotforholdene ideelle! Anbefaler alle å finne en slik elv, og det finnes mange på Østlandet - for ikke å snakke Finnmarka!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...