Gå til innhold

Trenger tips til pc


Ola@Skarpen.no

Anbefalte innlegg

Og erfaringer på diskusjon.no tilsier at denne kjører OS X 10.6 Snow Leopard lett.. Da har du plutselig en "hackintosh"

 

edit: eller gå for en Multicom Compal KHLB2 med større oppløsning og led-skjerm.. Dell XPS 16 er jo også en grei maskin

 

edit2: Her er noen fine linker.. så er det bare å plukke fra øverste hylle

 

Best ytelse: http://www.notebookcheck.net/Rating-performance.2677.0.html

Funksjoner: http://www.notebookcheck.net/Rating-features.2678.0.html

Pris: http://www.notebookcheck.net/Rating-price-value.2676.0.html

Skjermkvalitet: http://www.notebookcheck.net/Rating-display.2679.0.html

Mobilitet: http://www.notebookcheck.net/Rating-mobility.2680.0.html

Byggekvalitet: http://www.notebookcheck.net/Rating-workmanship.2681.0.html

Mobilitet: http://www.notebookcheck.net/Rating-mobility.2680.0.html

Ergonomi: http://www.notebookcheck.net/Rating-ergonomy.737.0.html

 

Se her ja, takker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 168
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

 

Så hvis man er mer enn middels interessert i bilder, så synes jeg Mac er det beste alternativet. For å få noe tilsvarende kvalitet (bildemessig) på en pc, så må man kjøpe en ekstern skjerm til 8-10000.- kanskje.

 

 

8-10 k? Er du gærn eller? :P En ekstern skjerm til den prisen er helt sinnsyk rå.

 

Hvor mye bråker MAC`en din? Den er jo ganske lukket er den ikke?(slim design), og trenger en del kjøling, så jeg regner med at viftene går på 100%? ;D

 

MacBookPro er HELT stille. Punktum! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at vanlige "pc folk" sier at macbook modeller bråker er jo bare tull.. Vifta begynner og jobbe litt om du dekker til vifteåpninga på baksiden..

Men om du har mac´n på ett bord så er den muuuuse stille.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Det at vanlige "pc folk" sier at macbook modeller bråker er jo bare tull.. Vifta begynner og jobbe litt om du dekker til vifteåpninga på baksiden..

Men om du har mac´n på ett bord så er den muuuuse stille.

 

 

Jepp :D

Sitter med MacBook pro i fanget nå og det kommer ikke en lyd fra`n :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at vanlige "pc folk" sier at macbook modeller bråker er jo bare tull.. Vifta begynner og jobbe litt om du dekker til vifteåpninga på baksiden..

Men om du har mac´n på ett bord så er den muuuuse stille.

 

 

Jepp :D

Sitter med MacBook pro i fanget nå og det kommer ikke en lyd fra`n :D

 

Terje!

Min pc høres nå ut som en Sea-King som letter :P Er det farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Sitter med MacBook pro i fanget nå og det kommer ikke en lyd fra`n :D

 

Slå den på og se hva som skjer ;D

 

Slå den på du gitt :D..... vanskelig å skrive her uten at den er påslått ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så hvis man er mer enn middels interessert i bilder, så synes jeg Mac er det beste alternativet. For å få noe tilsvarende kvalitet (bildemessig) på en pc, så må man kjøpe en ekstern skjerm til 8-10000.- kanskje.

 

 

8-10 k? Er du gærn eller? :P En ekstern skjerm til den prisen er helt sinnsyk rå.

 

Hvor mye bråker MAC`en din? Den er jo ganske lukket er den ikke?(slim design), og trenger en del kjøling, så jeg regner med at viftene går på 100%? ;D

 

Jeg jobber med musikk, og en av hovedgrunnene til at jeg bytta til mac var at jeg var hjemme hos en kollega som har mac og ble skikkelig positivt overrasket over det totale fraværet av støy. Det er en kjempefordel når man redigerer musikk på litt lavt volum, i tillegg til at det selvfølgelig er behagelig å slippe den "sjarklyden" som min forrige PC hadde når man sitter og surfer o.l. Min iMac 24 er stille som en mus. Aner ikke hvorfor, men den er helt støyfri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Dere mac gutta!!

 

Hva står BTO for på den nye  maskina?

 

Apple MacBook Pro 17" 2,8GHz BTO Ny! 500GB 7200RPM/4GB

 

http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=109170&ref=acdc1213

 

 

Som Claus sier så har jeg etter å lett litt kommet frem til det samme: BUILT TO ORDER

Linken sier litt mer og gir muligens noe bedre forståelse av hva som ligger i begrepet:

http://en.wikipedia.org/wiki/Build_to_order

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En siste ting før jeg slutter og skriver her.

Dere pc gutter? hvor lenge varer batteriet deres når det er flunke nytt. Hvor lang batteri tid har dere etter ett års bruk?

Har hatt min macbook nå i to år. Kan ennå se to hele filmer med ett batteri. Har hørt om vanlige pc´r som har batteri tid opp mot 3 timer når di er nye, men har ennå ikke opplevd det selv.

 

En bærbar pc SKAL ha batteri tid. Nytter ikke med bærbar som slår seg i dvalemodus bare du flytter den fra kontoret tl stua. Da kan folket kjøpe se stasjonær pc i stedenfor.

Har lest litt at noen mener det er vannskelig og lære seg med mac, har to foreldre som nærmer seg 60 år strax. Begge har brukt vanlige pc´r i ti år. Nå i sommer trumfet jeg igjennom en i mac 24".

Råere stasjonær skal du faen mæ lete lenge etter, og den kan stå i stua som ett møbel i tilleg:)

BTW, så har den bare en kabel, og det er strømkabeln..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så hvis man er mer enn middels interessert i bilder, så synes jeg Mac er det beste alternativet. For å få noe tilsvarende kvalitet (bildemessig) på en pc, så må man kjøpe en ekstern skjerm til 8-10000.- kanskje.

 

 

8-10 k? Er du gærn eller? :P En ekstern skjerm til den prisen er helt sinnsyk rå.

 

Hvor mye bråker MAC`en din? Den er jo ganske lukket er den ikke?(slim design), og trenger en del kjøling, så jeg regner med at viftene går på 100%? ;D

 

Jeg jobber med musikk, og en av hovedgrunnene til at jeg bytta til mac var at jeg var hjemme hos en kollega som har mac og ble skikkelig positivt overrasket over det totale fraværet av støy. Det er en kjempefordel når man redigerer musikk på litt lavt volum, i tillegg til at det selvfølgelig er behagelig å slippe den "sjarklyden" som min forrige PC hadde når man sitter og surfer o.l. Min iMac 24 er stille som en mus. Aner ikke hvorfor, men den er helt støyfri!

Skjønner ikke dette med støy.. jeg har flere ganger slått av pcn når jeg trodde jeg slo den på ;D

Alle pc`r er ikke like mht kjøleløsninger pga det ekstreme utvalget av hardware, derfor er kanskje apple mer stillegående pga apple selv bestemmer hva som skal i maskinen og dermed amputerer brukeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

En siste ting før jeg slutter og skriver her.

Dere pc gutter? hvor lenge varer batteriet deres når det er flunke nytt. Hvor lang batteri tid har dere etter ett års bruk?

Har hatt min macbook nå i to år. Kan ennå se to hele filmer med ett batteri. Har hørt om vanlige pc´r som har batteri tid opp mot 3 timer når di er nye, men har ennå ikke opplevd det selv.

 

En bærbar pc SKAL ha batteri tid. Nytter ikke med bærbar som slår seg i dvalemodus bare du flytter den fra kontoret tl stua. Da kan folket kjøpe se stasjonær pc i stedenfor.

Har lest litt at noen mener det er vannskelig og lære seg med mac, har to foreldre som nærmer seg 60 år strax. Begge har brukt vanlige pc´r i ti år. Nå i sommer trumfet jeg igjennom en i mac 24".

Råere stasjonær skal du faen mæ lete lenge etter, og den kan stå i stua som ett møbel i tilleg:)

BTW, så har den bare en kabel, og det er strømkabeln..

 

Du tror det er forskjeller på batteriene, at mac har et magisk batteri som bare går og går og går? :rolleyes:

 

Et batteri er fortsatt et batteri, bygd opp på akkurat samme måte. Men her kommer også kvalitet inn i bildet, du får hva du betaler for. Du har 3, 6 og 9 cellers batteri, men som regel følger det bare med 3 celler på de billigste pcene. Acer sin Timeline serie for eksempel, har opp til 9 timer standbytid og 6 timer med HD titting. Om Mac kan matche dette, er heller tvilsomt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En siste ting før jeg slutter og skriver her.

Dere pc gutter? hvor lenge varer batteriet deres når det er flunke nytt. Hvor lang batteri tid har dere etter ett års bruk?

Har hatt min macbook nå i to år. Kan ennå se to hele filmer med ett batteri. Har hørt om vanlige pc´r som har batteri tid opp mot 3 timer når di er nye, men har ennå ikke opplevd det selv.

Det har nok noe med at hardwaren i pc`r er som regel mer variert.

Jeg mener.. jeg kan gå i butikken å kjøpe en bærbar pc med to GeForce GTX 280M i SLI

 

Kvassere hardware drar mer strøm, sånn er det bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

min powermac G5 bråker endel når sanheten skal sies, men ingen av imacene, bortsett fra da jeg hadde en bildefil på nesten 400 mb inne til bildebehandling i photoshop....da startet vifta et par ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

En pc og mac vil bråke sånn ca like mye, alt ettersom hvilke oppgaver man gjør, begge er kjølt av en cpukjøler med vifte. Og en cpu er en cpu, den vil alltid avgi varme samme hvilket merke det er. Å si at den og den bråker mest, blir litt feil. Men god kjøling krever plass og mac er veldig kompakte av seg. Noe som vil gå utover kjølingen, for fysikken slipper ingen unna. Ikke engang Apple makter det ;D:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert helt rett, men uansett er min Mac musestille ;) Kanskje de kan å designe chassier sånn at det får optimal kjøling?

 

Ikke vet jeg. Men den er stille og da trenger ikke jeg å sette noe spørmålstegn ved det heller.

 

Mac'n er veldig fin for slike som meg som har vokst fra spill, ikke gidder å drive med overklokking eller putte i alt mulig av hardeware ;) Men jeg jobber som utvikler og sitter foran Macn ganske så mange timer hver dag. En godt arbeidsverktøy er det.

 

MEN man kan gjøre akkurat de samme tingene på en PC. Ingen tvil om det.

 

B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt sånn elkjøp-ånd over apple.no :

 

iMac

Superrask NVIDIA-grafikk.

 

Med avansert grafikkytelse har du all hastigheten og kraften du trenger til de nyeste 3D-spillene og andre grafikk-krevende programmer.

 

GeForce GT 130M

 

Hihih ;D Superrask faktisk ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En siste ting før jeg slutter og skriver her.

Dere pc gutter? hvor lenge varer batteriet deres når det er flunke nytt. Hvor lang batteri tid har dere etter ett års bruk?

Har hatt min macbook nå i to år. Kan ennå se to hele filmer med ett batteri. Har hørt om vanlige pc´r som har batteri tid opp mot 3 timer når di er nye, men har ennå ikke opplevd det selv.

 

En bærbar pc SKAL ha batteri tid. Nytter ikke med bærbar som slår seg i dvalemodus bare du flytter den fra kontoret tl stua. Da kan folket kjøpe se stasjonær pc i stedenfor.

Har lest litt at noen mener det er vannskelig og lære seg med mac, har to foreldre som nærmer seg 60 år strax. Begge har brukt vanlige pc´r i ti år. Nå i sommer trumfet jeg igjennom en i mac 24".

Råere stasjonær skal du faen mæ lete lenge etter, og den kan stå i stua som ett møbel i tilleg:)

BTW, så har den bare en kabel, og det er strømkabeln..

 

Du tror det er forskjeller på batteriene, at mac har et magisk batteri som bare går og går og går? :rolleyes:

 

Et batteri er fortsatt et batteri, bygd opp på akkurat samme måte. Men her kommer også kvalitet inn i bildet, du får hva du betaler for. Du har 3, 6 og 9 cellers batteri, men som regel følger det bare med 3 celler på de billigste pcene. Acer sin Timeline serie for eksempel, har opp til 9 timer standbytid og 6 timer med HD titting. Om Mac kan matche dette, er heller tvilsomt..

 

Personlig har jeg 6 cellers batteri... Har testet Acer sin timeline, broren min har sånn. Den klarer ikke matche macbook med film titting. På vanlig nettsurfing er det derimot "bare" 33 min som skiller i mac´n sin favør.

Nei har sagt det før og sier det igjen. Acer er for min del som fiat. I alle reklame brosjyrer er di best, men sannheten er jo at di ikke er halvparten så god. Om jeg skulle ha valgt en en PC nu så ville jeg valgt Dell XPS eller den nye toppserien til HP.

En ting jeg legger merke til mange bærbare pc´r, er at chassiet ikke sterkt. Alle knirker og det virker som om hele maskinen holder på og dette fra hverandre. MENMEN.

Nå er det nokk fra min side her.

 

Håper trådstarter finner en maskin som passer ham bra. Om det skulle være Apple eller pc bryr jeg meg ikke om.

Det viktigste er tråssalt at han kommer seg inn på FFS med den nye maskinen også ;D ;D

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

En siste ting før jeg slutter og skriver her.

Dere pc gutter? hvor lenge varer batteriet deres når det er flunke nytt. Hvor lang batteri tid har dere etter ett års bruk?

Har hatt min macbook nå i to år. Kan ennå se to hele filmer med ett batteri. Har hørt om vanlige pc´r som har batteri tid opp mot 3 timer når di er nye, men har ennå ikke opplevd det selv.

 

En bærbar pc SKAL ha batteri tid. Nytter ikke med bærbar som slår seg i dvalemodus bare du flytter den fra kontoret tl stua. Da kan folket kjøpe se stasjonær pc i stedenfor.

Har lest litt at noen mener det er vannskelig og lære seg med mac, har to foreldre som nærmer seg 60 år strax. Begge har brukt vanlige pc´r i ti år. Nå i sommer trumfet jeg igjennom en i mac 24".

Råere stasjonær skal du faen mæ lete lenge etter, og den kan stå i stua som ett møbel i tilleg:)

BTW, så har den bare en kabel, og det er strømkabeln..

 

Du tror det er forskjeller på batteriene, at mac har et magisk batteri som bare går og går og går? :rolleyes:

 

Et batteri er fortsatt et batteri, bygd opp på akkurat samme måte. Men her kommer også kvalitet inn i bildet, du får hva du betaler for. Du har 3, 6 og 9 cellers batteri, men som regel følger det bare med 3 celler på de billigste pcene. Acer sin Timeline serie for eksempel, har opp til 9 timer standbytid og 6 timer med HD titting. Om Mac kan matche dette, er heller tvilsomt..

 

Personlig har jeg 6 cellers batteri... Har testet Acer sin timeline, broren min har sånn. Den klarer ikke matche macbook med film titting. På vanlig nettsurfing er det derimot "bare" 33 min som skiller i mac´n sin favør.

Nei har sagt det før og sier det igjen. Acer er for min del som fiat. I alle reklame brosjyrer er di best, men sannheten er jo at di ikke er halvparten så god. Om jeg skulle ha valgt en en PC nu så ville jeg valgt Dell XPS eller den nye toppserien til HP.

En ting jeg legger merke til mange bærbare pc´r, er at chassiet ikke sterkt. Alle knirker og det virker som om hele maskinen holder på og dette fra hverandre. MENMEN.

Nå er det nokk fra min side her.

 

Håper trådstarter finner en maskin som passer ham bra. Om det skulle være Apple eller pc bryr jeg meg ikke om.

Det viktigste er tråssalt at han kommer seg inn på FFS med den nye maskinen også ;D ;D

Lykke til

 

Og hva er prisforskjellen på de to om jeg tørr spørre? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...