Gå til innhold

Skryt/service


Stig Vivelid-Nilssen

Anbefalte innlegg

Jeg må bare skryte litt av norsk fiskesjappe som virkelig fortjener sitt gode rykte, Nordisk...

I forrige uke skrev jeg litt på sjøørret tråd om en særdeles artig opplevelse, motta bestilte varer under 24 timer etter de var bestilt :D

 

 

tenkte å utfordre sjebnen en gang til, slengte inn bestilling på mer krok og 3d øyne. (er jo for f... blitt helt slatvanns orientert nå....sikkert noe sesongartet :D)

Så går jeg i posten idag kl 1000, og varene er jo for svarte der allerede :o

Takk igjen Runar og Nordisk....slike gutter fortjener ros og handel.

Skjønner ikke hvorfor folk linker til utenlandshandel når vi har slike "nettbutikker" som dere 15-20 "posttimer" unna ???

 

Hadde det ikke vært for min lidenskap og særdeles tilfredshet med Winston fra nedi gata her hvor jeg bor, så hadde jeg begynt å shoppe Sage fra dere.... ;D

 

Andre som er med å boikotte utenlandshandel for å støtte dem her på bjerget?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg få si at jeg sansynligvis er for innhabil til i det hele tatt å skrive på denne tråden. Men jeg må innrømme at jeg setter stor pris på å besøke sjapper med fluefiskeutstyr, med kompetente ansatte og prate fisk og utstyr.... Det er svææært sjelden jeg går ut fra en slik butikk uten å ha med meg en liten ting derifra.. Det kan være en hårdott, et kart, en krokeske en flueboks, eller noe større. Jeg er temmelig klar over at butikken ikke kjøper inn utstyret bare for at jeg skal se på det! Hvis vi slutter å benytte oss av de, forsvinner disse hyggelige besøkene. Fiskeutstyret blir byttet ut med luer, skismurning og sportsbehåer... og sportsbehåer er ikke så sexy at de er verdt det.

 

Jeg husker godt når jeg var guttunge. Jeg tok bussen inn til Trondheim for å besøke Norsport - datidens gigant. Butikken låg i Dronningens gate 40. Det var magisk å komme inn dit. Nydelige treinnredninger, splitcainstenger og bilder av enorme aurer. Store krukker med egenfarvet selull sto der og det luktet naftakuler så det svei i nasen. Jeg kjenner lukta ennå. Bak disken ble jeg møtt av Eivind, Agdar eller Eldar. Jeg var dere hele dagen. Mens de foret meg med innformasjon og historier. Spesielt Eivind Meidel kunne fortelle med så stor innlevelse at jeg ble godt voksen før jeg skjønte at det kansje var i meste laget. Alle mine konfirmasjonspenger ble lagt igjen der. En meget god innvestering. En gang jeg kom med min knekte selvbygde Fibatubestang der - jeg skulle til Femundmarka uka etter - var Ole Johan Sætre der iført sin karakteristiske Sherlock Holmes hatt. En hatt han brukte både på fisketur, som løypesjef i ski VM og visstnok også på jobb som skogsjef i Trondheim - det er stil det! Jeg fikk den dårlige nyhet at det var tomt for nye stangdeler. Ole Johan som hadde overhørt samtalen, brattet seg raskt opp. "Gi guten ei stang" sa han. Han skulle også besøke Røa uka etter. Selv gikk jeg ut av butikken med ei da moderne Boronstang på lån. Uka etter fikk jeg bivåne Ole Johan som tok en diger Harr i Greslihåen. Store øyeblikk for en fjortenåring.

 

Skal jeg få snevet av disse følelsene tilbake nå, vet jeg om kun noen få sjapper å besøke. Like mye sjel må jeg nok til England for å finne, men vi har bra sjapper here også (som Stig korekt nevner). Ellers får jeg gå ned på fluebinderommet mitt og sniffe en nyåpnet wapsipose med selull. Da strømmer de gamle følelsene tilbake ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri handlet utenlands (har dog handlet en stang hos en som driver egenimport), og så lenge varen er tilgjengelig i Norge kommer jeg nok heller ikke til å gjøre det!

Jeg er så heldig å ha en fantastisk flott Outdoor-forretning (Kleven Jakt & Fiske) like utenfor stuedøra.

Uavhengig engros-forretning som skaffer til veie det de ikke måtte ha på lager. Kjapt levert!

 

I tillegg har vi jo som Stig nevner noen flotte butikker rundt om, enkelte med egen nettbutikk.

 

Disse koker ned til:

-Nordisk Fiskeutstyr

-Grandes Fluefiske

-Jarle & Bjørnar

-Midtgård Fluefiske

-Parabolflua

-Andresen Våpenforretning.

De finnes sikkert mange flere, men disse er jeg kjempefornøyd med :-)

Personlig måler jeg ikke kvaliteten etter pris, men service.

Liker å få et godt og personlig kundeforhold.                              

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at mange velger å handle fiskeutstyr her hjemme . . .

Men boikott av utenlandshandel ?  :o

Det er heldigvis opp til enhver å bestemme hvor man vil handle ifra  ;)

Blir litt som å boikotte å handle brukt, det . . . Norske butikker tjener ikke på det heller.

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hvis vi vil ha fiskebutkker i NORGE og ønsker at det ikke skal bli noen få butikker med monopol, så kan det være lurt å legge igjen pengene i Norge.

 

Det betyr jo ikke at man ikke engang i blant kan kjøpe varer fra utlandet.......

 

Jeg betaler gjerne noen 100 lapper ekstra for service og noen å snakke med, enn å sende inn alt til en Nettleverandør for så å vente vente og vente.........

 

DF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere angående service og betale litt for dette. Men ikke enige med deres utenlandssyn. Er utenlandske nettbutikker ensbetydende med dårlig service?? Det er ikke mitt syn på saken i hvert fall. Snarere tvert imot  :)

 

Men det er klart. Er man avhengig av å handle dagen før hver gang, skjønner jeg at utlandet kan bli litt trasig...

 

Men uansett. For oss som bor på landet, har internett blitt en frelse. Her ute ligger, og har det aldri ligget, noen butikk på "hjørnet" som har hatt bra nok utvalg til å slå ihjel en dag med handling og fluefiskeprat  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis opplever jeg at det er lengre ventetid på varer bestilt fra norsk butikk enn fra usa, så rask levering er ihvertfall ikke noe kriterie for å handle her.

Vi overgår nok ikke amerikanerne på service heller, er jeg redd  ;)

 

Lars

 

Du har tydeligvis ikke handlet på nordisk ;) For en service, og for en leveringstid. de 4 siste varene jeg har bestilt har kommet dagen etter bestillingsdatoen ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis opplever jeg at det er lengre ventetid på varer bestilt fra norsk butikk enn fra usa, så rask levering er ihvertfall ikke noe kriterie for å handle her.

Vi overgår nok ikke amerikanerne på service heller, er jeg redd  ;)

 

Lars

 

Du har tydeligvis ikke handlet på nordisk ;) For en service, og for en leveringstid. de 4 siste varene jeg har bestilt har kommet dagen etter bestillingsdatoen ;D

 

Joda, jeg har handlet hos Nordisk, og det kommer jeg sikkert til å gjøre i fremtiden også  ;)

Det samme gjelder Gero og Jarle & Bjørnar m.fl.

Men jeg kan ikke kalle dem "min lokale sjappe", da jeg bor 2 timers kjøring unna.

Finnes ingen lokal sjappe her, dermed blir det stort sett å handle fra nettbutikk, både i norge og usa.

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å boikotte rævslikking heller?

Her melder jeg meg på med en gang  ;D

 

Lars

 

Det er lurt, jeg også melder meg på den der.... :P

Men synd du Lars allerede har slikket Oppstrøms godt der du vet...huff, ekkelt eller? ;D

 

Synest ikke vi skal boikotte all utenlandshandel kategorisk, men dette var mer ment som;

"hvorfor i huleste handle utenlands fordi vi bor på landet"??

Netthandle kan likegodt forekomme hos alle de gode og meget service innstilte menneskene bak disk hos alle de norske butikkene vi har sett nevnt på denne tråden...og mange flere.

 

Men å rose noen er ikke det samme som å "slikke" noen Oppstrøms(artig ordspill forresten... :D).

Det er kanskje litt "jentete" å tørre rose noen, og ikke bare gi ris? Men for å være helt ærlig: man vokser mest på ros. Alle som ikke har gjort det før, ta et oppgjør med din feminine side og prøv....Kanskje du får mer fisk også??  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen Runar og Nordisk....slike gutter fortjener ros og handel.

Skjønner ikke hvorfor folk linker til utenlandshandel når vi har slike "nettbutikker" som dere 15-20 "posttimer" unna ???

 

Andre som er med å boikotte utenlandshandel for å støtte dem her på bjerget?? ;)

 

For å flippe denne litt over..

 

Hvilken erfaring har du med service og frakt fra utenlandske butikker? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnberg Sport :) Meget hyggelig butikk og meget dyktig innehaver. Lurer på hvordan fluefiskemiljøet hadde vært her i kristiansand hvis den butikken ikke hadde eksistert? Butikken er et holdepunkt og en møteplass for miljøet.

Så ja jeg handler det meste her. Bestiller noen småting hos Nordisk av og til. Servisen der er som jeg forventer at den skal være!!

Stretter ikke en champis fordi om jeg får det jeg har bestilt og betalt for :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk erfaringer fra utlandet jeg Claus.

Men kjekt å få opp øynene til folk som trodde "internettet" var forbeholdt det store utland ;)

 

Hva jobber du med Claus?

 

Stig

(som kommer til å bli forbannet den dagen min arbeidsgiver kjøper utenlandsk miljøterapi på nettet for brukergruppen jeg jobber mot)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Betaler GJERNE mere for å ha butikker i Norge med god service :) Handler endel på NOROCO i Drammen, og utvalget/prisene her er på høyde med "det beste i utlandet" :)

 

Det jeg desverre har opplevd ofte, også hos Nordisk (mfl.) at varer DE ikke har på lager ofte er veeeldig langt unna.. og her kommer internett og  utland til sin rett. Men så er vel jeg kanskje ekstremt nøye på at jeg får det JEG vil ha... Syntes på mange måter det var MYE bedre utvalg for noen år tilbake.. I dag har alle butikker omtrent de samme varene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk erfaringer fra utlandet jeg Claus.

Men kjekt å få opp øynene til folk som trodde "internettet" var forbeholdt det store utland ;)

 

Hva jobber du med Claus?

 

Stig

(som kommer til å bli forbannet den dagen min arbeidsgiver kjøper utenlandsk miljøterapi på nettet for brukergruppen jeg jobber mot)

Utrolig hvor nysgjerrige folk er på yrket mitt for tiden :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må da for all del rose og slikke alt du kan du Stig, siden det kan virke som du får betalt for det.

Kan ikke se at det er så mange andre som gir så mye ris her heller, så jeg skjønner ikke hva du er så fornærmet for ?

At store deler av omgangskretsen din sikkert lever av å selge fiskeutstyr har vel en viss innvirkning på hvor du handler, men du trenger vel ikke træ dine meninger nedover hodet på andre av den grunn ?

Du blir tydeligvis fornærmet over at folk handler fra andre enn de du favoriserer, og det virker litt sært . . .

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnberg Sport :) Meget hyggelig butikk og meget dyktig innehaver. Lurer på hvordan fluefiskemiljøet hadde vært her i kristiansand hvis den butikken ikke hadde eksistert? Butikken er et holdepunkt og en møteplass for miljøet.

Så ja jeg handler det meste her. Bestiller noen småting hos Nordisk av og til. Servisen der er som jeg forventer at den skal være!!

Stretter ikke en champis fordi om jeg får det jeg har bestilt og betalt for :D

 

Grønberg er også en av dem som også forventes å få skryt av dere kunder....selv om det forventes at de leverer service. Gøy for dem å få den feedback okke som :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk erfaringer fra utlandet jeg Claus.

Men kjekt å få opp øynene til folk som trodde "internettet" var forbeholdt det store utland ;)

 

Hva jobber du med Claus?

 

Stig

(som kommer til å bli forbannet den dagen min arbeidsgiver kjøper utenlandsk miljøterapi på nettet for brukergruppen jeg jobber mot)

Utrolig hvor nysgjerrige folk er på yrket mitt for tiden :o

Er det noe rart når du ser hvilke nivå det er på regningene slike som dere sender ut? De vil vel ha noe svart ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk erfaringer fra utlandet jeg Claus.

Men kjekt å få opp øynene til folk som trodde "internettet" var forbeholdt det store utland ;)

 

Hva jobber du med Claus?

 

Stig

(som kommer til å bli forbannet den dagen min arbeidsgiver kjøper utenlandsk miljøterapi på nettet for brukergruppen jeg jobber mot)

Utrolig hvor nysgjerrige folk er på yrket mitt for tiden :o

Er det noe rart når du ser hvilke nivå det er på regningene slike som dere sender ut? De vil vel ha noe svart ;D

 

Det er derfor jeg handlet deler til mitt vannbårne annlegg i svergie og monterte det sammen sjøl ;D wirsbo i svergie er jaggu halve prisen.....og handle i utlandet er ikke så dumt noen ganger ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnberg Sport :) Meget hyggelig butikk og meget dyktig innehaver. Lurer på hvordan fluefiskemiljøet hadde vært her i kristiansand hvis den butikken ikke hadde eksistert? Butikken er et holdepunkt og en møteplass for miljøet.

Så ja jeg handler det meste her. Bestiller noen småting hos Nordisk av og til. Servisen der er som jeg forventer at den skal være!!

Stretter ikke en champis fordi om jeg får det jeg har bestilt og betalt for :D

 

Grønberg er også en av dem som også forventes å få skryt av dere kunder....selv om det forventes at de leverer service. Gøy for dem å få den feedback okke som :)

Grønnberg skal ha all den kreditten han kan få! Han har vel vært raus med miljøet vil jeg si. Selv om det selvfølgelig er i litt egeninteresse :)

Regner med du tolket det jeg skrev med litt humor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...