Gå til innhold

Favorittstangen..


eddi s

Anbefalte innlegg

Hva er favorittstangen deres?kanskje dere har noen gode minner med den.

 

i mitt tilfelle er det en fenwick stang pakke jeg kjøpte når jeg konverterte fra spinning fiske.siden den gang har jeg blitt bitt av bassillen

å kjøpt en del andre stenger i forskjellige klasser og aksjoner.men det er liksom denne halvslitte "nybegynner" stangen jeg alltid har hatt liggende i bilen.da har det og blitt en del uplanlagt fisking med denne.så nå er den der for å bli..herligt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest storfemti

Diamondback Classic Trout 8'6 #4 er favorittstanga mi. Fikk den for ei uke siden, så jeg har ikke så mange minner, enda..

 

Prøvde den på Renatreffet, men smilet og go'følelsen kom ved første kast. Er vel det eneste minnet jeg har så langt :P

 

Oh, og at posten nektet meg å hente go'biten når jeg kom første dagen, måtte vente til dagen etterpå pg.a feil på systemet. Enn det?? >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

min godstang er også en Diamondback, fra før de ble hetene classic, det var fra den tiden det var det endeste alternativet, altså før Westernserien .....min favoritt er to 9 ft. # 4/5, men som hådterer liner ned i klasse 3....jeg bruker en # 4  WF på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min godstang er også en Diamondback, fra før de ble hetene classic, det var fra den tiden det var det endeste alternativet, altså før Westernserien .....min favoritt er to 9 ft. # 4/5, men som hådterer liner ned i klasse 3....jeg bruker en # 4  WF på den!

 

Se det ja, samme som min det ja.  Ble vel kjøpt samme året også, så passer vel oss relaxed det Staffan. Snakke vel BØ da.   For SØ i sjøen så er jeg hyggelig positivt fornøyd med Streamtix 9,3" #6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg slites for tiden mellom Diamondback Classic Trout 8,6´#4 og McFarland Spruce Creek Fiberglass 8,3´#4 når det gjelder hvilken fluestang som pr dags

datot er min favorittstang....... men dette endrer seg fort og i morra kan det være True Arc - the dry fly ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

min godstang er også en Diamondback, fra før de ble hetene classic, det var fra den tiden det var det endeste alternativet, altså før Westernserien .....min favoritt er to 9 ft. # 4/5, men som hådterer liner ned i klasse 3....jeg bruker en # 4  WF på den!

 

Se det ja, samme som min det ja.  Ble vel kjøpt samme året også, så passer vel oss relaxed det Staffan. Snakke vel BØ da.   For SØ i sjøen så er jeg hyggelig positivt fornøyd med Streamtix 9,3" #6.

 

her i gården snakkes det nesten bare om BØ vet du Øyvind, fiske i sjøen her nordpå kan vøre så jævla brutalt......snakka med en som fikk en 12 kilos sei med en halvannen kilos sjøørret......så til sjøen aldri inder klasse 8!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig tema, men å bare si èn eneste stang er vanskelig....

Skal jeg likevel plukke frem èn stang som bringer frem vakre minner i mitt hode, må det være Sage SP 9'#5 3-delt, som jeg brukte på min NZ tur noen år tilbake....vakker stang, som jeg likte godt til den slags fiske.

Jeg likte denne bedre enn mange av mine andre stenger, mye grunnet et flott korkhåndtak som satt godt i mine bløte hender :)

Er det rart jeg nå forfekter en enda grønnere stang, med enda flottere håndtak ;)

 

Håper disse fortsetter å bringe meg sol, fuglekvitter og vakre aurer 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok aldri til å få en favoritt stang. De stengene som har fulgt meg de siste årene er Sage Z-axis Loop Grey og yellowline. Ble veldig sugen på Diamondback etter å ha prøvd det i sommer. Av cane så kommer jo Garrison 204E til å bli med på noen turer neste sesong. Livet er for kort for ikke å prøve alt som finnes av stenger og bank-kontoen gir et naturlig brems på at det ikke blir 5 nye stenger i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om BIIt 8'6 4 er "The Staff of Moses", må Diamondback Classic trout 8'6 4 være "The Rod of God" den da ;D

 

 

Å nei du, den derre diamantryggen kan du først som sist kalle noe annet, tror faktisk vår alles kjære danske venn Torben allrede har brukt den tittelen. ;)

Men Raymond, jeg tror nok du også har fått deg en god stang, og dine øyne er den jo "det vidunderligste", og i grunnen er det det viktigste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...