Gå til innhold

Fluesnører er en forbruksvare blitt..........


Gjest staffan@epost.no

.......hvor lenge varer det snøret du bruker mest?  

139 stemmer

  1. 1. .......hvor lenge varer det snøret du bruker mest?

    • Bytter snøre flere ganger i året
      6
    • varer 1 sesong
      20
    • varer 2 sesonger
      33
    • varer 3 sesonger
      18
    • lengre enn 3 sesonger
      31
    • er flink til å smøre
      31
    • er en slørvpeis, smører ikke
      17


Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

det ha jeg lagt merke til og.....dyre liner blir ofte liggende en stund hos forhanler og det kan hende at nedbrytninga allerde er godt igang når det omsider havner på ei snelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

det ha jeg lagt merke til og.....dyre liner blir ofte liggende en stund hos forhanler og det kan hende at nedbrytninga allerde er godt igang når det omsider havner på ei snelle

 

 

Dette gjelder vel ikke bare dyre liner?

Jeg har en gammel favoritt i Jan Siman sin Tight line....samme sak som foxtail liner f.eks. Myk deilig coating som gir lite minne...men masse gode minner :D

brukte denne linen opp på ca 1,5 år...da fisket jeg mye med det, renset og stelte det, for det trengte disse linene virkelig. De var ikke superraske, men fisket okke som kjempebra.

Synd hvis dette skjer med Carron også...men det får tiden vise.

Har en Guideline Highwater som også jeg liker til mye....glir godt, og virker rimelig slitesterk.

 

AST coating virker ganske gjennomtenkt den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det ha jeg lagt merke til og.....dyre liner blir ofte liggende en stund hos forhanler og det kan hende at nedbrytninga allerde er godt igang når det omsider havner på ei snelle

 

 

Dette gjelder vel ikke bare dyre liner?

Jeg har en gammel favoritt i Jan Siman sin Tight line....samme sak som foxtail liner f.eks. Myk deilig coating som gir lite minne...men masse gode minner :D

brukte denne linen opp på ca 1,5 år...da fisket jeg mye med det, renset og stelte det, for det trengte disse linene virkelig. De var ikke superraske, men fisket okke som kjempebra.

 

 

Synd hvis dette skjer med Carron også...men det får tiden vise.

Har en Guideline Highwater som også jeg liker til mye....glir godt, og virker rimelig slitesterk.

 

AST coating virker ganske gjennomtenkt den :)

 

nei men Stigen, tror lett at så dyre liner har lett  for å bli liggende lengre enn andre....... og 1.5 år er vel akseptabel levetid for folk som fisker mye

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Carron-lina, men jeg er veldig usikker på om jeg tør å anbefale det!  ???

 

Lina har en fin tapering og er supert å kaste med, men jeg stiller et stort spørsmålstegn ved holdbarheten. Jeg har ikke opplevd å slite ut noe annet snøre så raskt. Når dette i tillegg er markedets dyreste ørretsnøre, så er det et viktig ankepunkt. Jan M opplevde det samme som  meg, snøret holdt bare noen få måneder med mye bruk. Det er i mine øyne litt for lite!

 

Vanligvis går jeg ikke ut så mye og hverken anbefaler eller fordømmer produkter, men i og med at Tom tok denne lina opp også i mitt navn, så kan jeg bare bekrefte at Carron Jetstream Trout holdt 3 uker på min snelle. Det skal sies at det ble ekstremkastet hele tiden, kun brukt til dette. Coatingen er en katastrofe. Jeg talte 12 åpne sår inn til kjernen på flere centimeter hver seg, coatingen var bare skrellet av, den mest herpede lina jeg noensinne har sett. Kastemessig er lina ganske god. Nå har jeg på Vision Extreme Distance, 17 gram, og den holder ganske bra. Men det er klart; alle liner blir slitt slik som vi holder på. Vision Extreme Distance, slik den foreligger i dag, er etter min oppfatning en av de beste linene du kan få til dette formålet. Den går dessverre ut for 2010. Sikret meg en ekstra jeg, med det samme.

 

Distributøren er jo fullt klar over dette, da jeg, mange med meg, og blant annet konkurransemiljøet har gitt tilbakemeldinger på Carron-lina. Så det er forsåvidt en grei og fair sak. Er produktet dårlig, så er produktet dårlig, og når det er SÅ dårlig som det her så fortjener det ikke å være i handelen. Lina koster også tusenlappen.

 

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Carron-lina, men jeg er veldig usikker på om jeg tør å anbefale det!  ???

 

Lina har en fin tapering og er supert å kaste med, men jeg stiller et stort spørsmålstegn ved holdbarheten. Jeg har ikke opplevd å slite ut noe annet snøre så raskt. Når dette i tillegg er markedets dyreste ørretsnøre, så er det et viktig ankepunkt. Jan M opplevde det samme som  meg, snøret holdt bare noen få måneder med mye bruk. Det er i mine øyne litt for lite!

 

Vanligvis går jeg ikke ut så mye og hverken anbefaler eller fordømmer produkter, men i og med at Tom tok denne lina opp også i mitt navn, så kan jeg bare bekrefte at Carron Jetstream Trout holdt 3 uker på min snelle. Det skal sies at det ble ekstremkastet hele tiden, kun brukt til dette. Coatingen er en katastrofe. Jeg talte 12 åpne sår inn til kjernen på flere centimeter hver seg, coatingen var bare skrellet av, den mest herpede lina jeg noensinne har sett. Kastemessig er lina ganske god. Nå har jeg på Vision Extreme Distance, 17 gram, og den holder ganske bra. Men det er klart; alle liner blir slitt slik som vi holder på. Vision Extreme Distance, slik den foreligger i dag, er etter min oppfatning en av de beste linene du kan få til dette formålet. Den går dessverre ut for 2010. Sikret meg en ekstra jeg, med det samme.

 

Distributøren er jo fullt klar over dette, da jeg, mange med meg, og blant annet konkurransemiljøet har gitt tilbakemeldinger på Carron-lina. Så det er forsåvidt en grei og fair sak. Er produktet dårlig, så er produktet dårlig, og når det er SÅ dårlig som det her så fortjener det ikke å være i handelen. Lina koster også tusenlappen.

 

Jan.

 

Vel, vel... Jan, Carron er i hovedsak en fiskeline! Kan vel også si at den er beregnet for tørrfluefiske-Halfords disipler som krever perfekt kontroll og følsomhet når de en sjelden gang kaster på vakende fisk. Så tror kanskje du skal revurdere slaktinga di litt..... Skal man grisekaste med en line som har såpass myk coating krever det iherdig smøring, og det er jo ingen ukjent sak....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har visse reservasjoner med tanke på Carrons coating og hvordan den er limt til kjernen, men siden jeg bruker mitt Carronsnøre til lett fiske med en forholdsvis rolig firerstang, håper og tror jeg ikke det er noen overhengende fare for at den detter fra hverandre med det aller første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vel... Jan, Carron er i hovedsak en fiskeline! Kan vel også si at den er beregnet for tørrfluefiske-Halfords disipler som krever perfekt kontroll og følsomhet når de en sjelden gang kaster på vakende fisk. Så tror kanskje du skal revurdere slaktinga di litt..... Skal man grisekaste med en line som har såpass myk coating krever det iherdig smøring, og det er jo ingen ukjent sak....

 

Jeg har brukt min Carronline veldig pent, allikevel begynte den å krakkelere etter bare noen måneder. Min line hadde i tillegg flere ujevnheter i coatingen fra produksjonen. Lina er glimrende å kaste, men jeg synes det er riktig å advare mot det som kanskje er markedets minst holdbare coating. Det er en ting at en tørrfluepurist som bare kaster 10 kast på en kveld kan få den til å vare en stund, men det er slett ikke bare Jan og meg som har opplevd at Carronline må kasseres etter veldig kort tid. Jeg kan også legge til at jeg er uhyre nøye med å smøre linene mine, til Carronlina brukte jeg både Carrons eget snørefett og SA's linedressing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vel... Jan, Carron er i hovedsak en fiskeline! Kan vel også si at den er beregnet for tørrfluefiske-Halfords disipler som krever perfekt kontroll og følsomhet når de en sjelden gang kaster på vakende fisk. Så tror kanskje du skal revurdere slaktinga di litt..... Skal man grisekaste med en line som har såpass myk coating krever det iherdig smøring, og det er jo ingen ukjent sak....

 

Jeg har brukt min Carronline veldig pent, allikevel begynte den å krakkelere etter bare noen måneder. Min line hadde i tillegg flere ujevnheter i coatingen fra produksjonen. Lina er glimrende å kaste, men jeg synes det er riktig å advare mot det som kanskje er markedets minst holdbare coating. Det er en ting at en tørrfluepurist som bare kaster 10 kast på en kveld kan få den til å vare en stund, men det er slett ikke bare Jan og meg som har opplevd at Carronline må kasseres etter veldig kort tid. Jeg kan også legge til at jeg er uhyre nøye med å smøre linene mine, til Carronlina brukte jeg både Carrons eget snørefett og SA's linedressing.

 

Den er god Tom. Tviler absolutt ikke på deg og dine vurderinger, ville bare poengtere bruksområdet litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Carron-lina, men jeg er veldig usikker på om jeg tør å anbefale det!  ???

 

Lina har en fin tapering og er supert å kaste med, men jeg stiller et stort spørsmålstegn ved holdbarheten. Jeg har ikke opplevd å slite ut noe annet snøre så raskt. Når dette i tillegg er markedets dyreste ørretsnøre, så er det et viktig ankepunkt. Jan M opplevde det samme som  meg, snøret holdt bare noen få måneder med mye bruk. Det er i mine øyne litt for lite!

 

Vanligvis går jeg ikke ut så mye og hverken anbefaler eller fordømmer produkter, men i og med at Tom tok denne lina opp også i mitt navn, så kan jeg bare bekrefte at Carron Jetstream Trout holdt 3 uker på min snelle. Det skal sies at det ble ekstremkastet hele tiden, kun brukt til dette. Coatingen er en katastrofe. Jeg talte 12 åpne sår inn til kjernen på flere centimeter hver seg, coatingen var bare skrellet av, den mest herpede lina jeg noensinne har sett. Kastemessig er lina ganske god. Nå har jeg på Vision Extreme Distance, 17 gram, og den holder ganske bra. Men det er klart; alle liner blir slitt slik som vi holder på. Vision Extreme Distance, slik den foreligger i dag, er etter min oppfatning en av de beste linene du kan få til dette formålet. Den går dessverre ut for 2010. Sikret meg en ekstra jeg, med det samme.

 

Distributøren er jo fullt klar over dette, da jeg, mange med meg, og blant annet konkurransemiljøet har gitt tilbakemeldinger på Carron-lina. Så det er forsåvidt en grei og fair sak. Er produktet dårlig, så er produktet dårlig, og når det er SÅ dårlig som det her så fortjener det ikke å være i handelen. Lina koster også tusenlappen.

 

Jan.

 

Kan vel også si at den er beregnet for tørrfluefiske-Halfords disipler som krever perfekt kontroll og følsomhet når de en sjelden gang kaster på vakende fisk.

 

Jaså, det stod ikke på esken???

 

Der stod det imidlertid "durable coating"...

 

Jeg har ikke behov for å slakte noe som helst, jeg bare konstaterer faktum, og følger opp når mitt navn ble nevnt i forhold til denne lina.

 

Til din informasjon har Larsen brukt lina til fiske.

 

Jeg har brukt den til ekstremkasting. Det har ingenting med grisekasting å gjøre. Er det noen gang du trenger kontroll og følsomhet med ei femmerline, så er det nettopp da.

 

Fungerer lina bra for deg, flott.

 

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Carron-lina, men jeg er veldig usikker på om jeg tør å anbefale det!  ???

 

Lina har en fin tapering og er supert å kaste med, men jeg stiller et stort spørsmålstegn ved holdbarheten. Jeg har ikke opplevd å slite ut noe annet snøre så raskt. Når dette i tillegg er markedets dyreste ørretsnøre, så er det et viktig ankepunkt. Jan M opplevde det samme som  meg, snøret holdt bare noen få måneder med mye bruk. Det er i mine øyne litt for lite!

 

Vanligvis går jeg ikke ut så mye og hverken anbefaler eller fordømmer produkter, men i og med at Tom tok denne lina opp også i mitt navn, så kan jeg bare bekrefte at Carron Jetstream Trout holdt 3 uker på min snelle. Det skal sies at det ble ekstremkastet hele tiden, kun brukt til dette. Coatingen er en katastrofe. Jeg talte 12 åpne sår inn til kjernen på flere centimeter hver seg, coatingen var bare skrellet av, den mest herpede lina jeg noensinne har sett. Kastemessig er lina ganske god. Nå har jeg på Vision Extreme Distance, 17 gram, og den holder ganske bra. Men det er klart; alle liner blir slitt slik som vi holder på. Vision Extreme Distance, slik den foreligger i dag, er etter min oppfatning en av de beste linene du kan få til dette formålet. Den går dessverre ut for 2010. Sikret meg en ekstra jeg, med det samme.

 

Distributøren er jo fullt klar over dette, da jeg, mange med meg, og blant annet konkurransemiljøet har gitt tilbakemeldinger på Carron-lina. Så det er forsåvidt en grei og fair sak. Er produktet dårlig, så er produktet dårlig, og når det er SÅ dårlig som det her så fortjener det ikke å være i handelen. Lina koster også tusenlappen.

 

Jan.

 

Kan vel også si at den er beregnet for tørrfluefiske-Halfords disipler som krever perfekt kontroll og følsomhet når de en sjelden gang kaster på vakende fisk.

 

Jaså, det stod ikke på esken???

 

Der stod det imidlertid "durable coating"...

 

Jeg har ikke behov for å slakte noe som helst, jeg bare konstaterer faktum, og følger opp når mitt navn ble nevnt i forhold til denne lina.

 

Til din informasjon har Larsen brukt lina til fiske.

 

Jeg har brukt den til ekstremkasting. Det har ingenting med grisekasting å gjøre. Er det noen gang du trenger kontroll og følsomhet med ei femmerline, så er det nettopp da.

 

Fungerer lina bra for deg, flott.

 

Jan.

 

Har ikke hatt noen problem nei. Brukt den i 5´cupen siden den kom. Men, gudene vet, kan jo for all del ha vært en hel produksjon som har slått feil en gang i systemet her. Tviler som sagt ikke på deres opplevelser! Så ikke så sinna nå... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, ingen som er sinna her, alt i orden.

 

Jeg har jo hatt dialog med andre i Concept om denne lina da, og de samstemmer  ;)

 

Joda, lina er nok ikke som utgangspunkt ment for bruket jeg nevner, noe også Concept-gutta sa, men sammenligner en den med andre liner som er bortimot like mjuke i coatingen, så må jeg nok fortsatt få holde på mitt. Skal denne lina holde godt en sesong, så kaster en utrolig lite er jeg redd.

 

Det viktigste her er at produsenten gjør noe, og det gjør de sikkert.

 

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snører er moro, ja faktisk noe av det aller morsomste med hele fluefisket.

Jeg har mange, og har prøvd enda fler. Et av mine favoritt ritualer er i april når jeg kjøper meg nye snører til 4'ern og 5'ern.

Det har jeg gjort i alle år, slitt eller ei. Ingen ting er som et helt ferskt fluesnøre, ubesudlet, rent og pent. Mmmmmm.... Nennsomme knuter, over på snella, en lett strekk, på med løkka, vel nå smeltes den til, så en liten prøvekasting på vann. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg Runde. Selv er jeg som en unge i Disneyland når mai mnd nærmer seg og G-sportn her begynner og få inn nye snører.

Det er noe eget med flunke nye snører og bedre bekjentskap med hva som passer en og hva som ikke passer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loop Long Distance best ever....klarte aldri å slite det ordentlig ut. Bra kastet det også til stengene jeg hadde... Desidert værst et Fenwick snøre jeg fikk en gang og som holdt i en uke før det hadde krakelert omtrent på hele snøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fort være en fordel å kjøpe opp et lite lager når man endelig finner et snøre man virkelig er fornøyd med, har jeg funnet ut.

Sjansen er stor for at snøret enten er utgått av sortimentet eller gjort forandringer på til neste år, og det er ikke gitt at man liker disse endringene  ;)

I disse dager har det blitt slik at produsentene MÅ komme opp med noe nytt hvert eneste år for å holde interessen oppe, og mange nye produkter bærer preg av dette.

Om man ikke klarer å forbedre produktet så må det i det minste ny embalasje til, eller et enda mer fancy navn, kan det virke som  ;D

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis går jeg ikke ut så mye og hverken anbefaler eller fordømmer produkter, men i og med at Tom tok denne lina opp også i mitt navn, så kan jeg bare bekrefte at Carron Jetstream Trout holdt 3 uker på min snelle. Det skal sies at det ble ekstremkastet hele tiden, kun brukt til dette. Coatingen er en katastrofe. Jeg talte 12 åpne sår inn til kjernen på flere centimeter hver seg, coatingen var bare skrellet av, den mest herpede lina jeg noensinne har sett. Kastemessig er lina ganske god. Nå har jeg på Vision Extreme Distance, 17 gram, og den holder ganske bra. Men det er klart; alle liner blir slitt slik som vi holder på. Vision Extreme Distance, slik den foreligger i dag, er etter min oppfatning en av de beste linene du kan få til dette formålet. Den går dessverre ut for 2010. Sikret meg en ekstra jeg, med det samme.

 

Distributøren er jo fullt klar over dette, da jeg, mange med meg, og blant annet konkurransemiljøet har gitt tilbakemeldinger på Carron-lina. Så det er forsåvidt en grei og fair sak. Er produktet dårlig, så er produktet dårlig, og når det er SÅ dårlig som det her så fortjener det ikke å være i handelen. Lina koster også tusenlappen.

 

Jeg har Carron og fisker og kaster mye. Jeg har kastet med en (#5) av dem på gress til den gikk til helvete i løpet av svært kort tid og jeg har to (#4 & #5) jeg har fisket med i to år nå. Begge er nesten like fine. Hva har jeg gjort "feil" med disse to siden de er nesten like fine? De blir i alle fall brukt en stund til. Er det forresten en katastrofe at snøret har så å si null minne, presenterer presist, passer til de aller fleste typer kast, men ikke tåler tusenvis av kast på gress eller like mange overflødige blindkast? Jeg vil heller ha en line som jeg føler gir meg mer kontroll og fisk enn ei line som gir meg større utfordringer, men holder lenger. Men jeg forstår selvsagt at det kan være noe annerledes for de mer erfarne som kaster svært mye lengre og sikkert også oftere enn meg. JanM, Tom og like, eller nesten like, gode kastere genererer nok også en god del mer "linespeed" og sliter derfor mer på lina ved at det nødvendigvis må bli mer friksjonsvarme fra bla. toppringen. Dessuten er de mye mer presise og treffer riktig punkt mye oftere enn meg. Så for disse så vil nok kanskje en line måtte ha en annen coating for å tåle påkjenningen. Å si at coatingen er en katastrofe er nok en sannhet med rimelig store modifikasjoner ettersom vi har forskjellige syn på hva som er katastrofe. For meg er katastrofe forbundet med vinglete, harde snører som må strekkes med to traktorer før man kan fiske i et stille vann med static nymphs. For andre er det en katastrofe at det ikke tåler 1000 kast i løpet av 3 uker. Vi har altså forskjellige utgangspunkt og derfor forskjellige favorittsnører. Jeg innbiller meg i allefall at det kommer an på hvem som skal ha det om snøret er verdt 5 eller 15 utepils (ca. aktuell pris). En ting er i alle fall sikkert: Carron er katastrofe for noen og drømmen for andre.

 

Jeg tråkker sikkert midt oppi fruktfatet nå, men jeg har på følelsen at vi nordmenn er flinkere til å smøre langrennskia enn fluesnørene. Vi har i alle fall flere blindkast enn stavtak i løpet av året. Vi som fisker med flue altså.

 

Synes ikke du tråkker i fruktfatet i det hele tatt jeg. Vi har jo ulike erfaringer. Bare vi er ærlige, og det ikke ligger skjulte hensikter bak våre omtaler.

 

Mvh. Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fort være en fordel å kjøpe opp et lite lager når man endelig finner et snøre man virkelig er fornøyd med, har jeg funnet ut.

Sjansen er stor for at snøret enten er utgått av sortimentet eller gjort forandringer på til neste år, og det er ikke gitt at man liker disse endringene  ;)

I disse dager har det blitt slik at produsentene MÅ komme opp med noe nytt hvert eneste år for å holde interessen oppe, og mange nye produkter bærer preg av dette.

Om man ikke klarer å forbedre produktet så må det i det minste ny embalasje til, eller et enda mer fancy navn, kan det virke som  ;D

 

Lars

 

Om du ønsker å ta vare på snører for framtiden, så leste jeg på Sæksyloops.com at dersom man la snørene i fryser n så holdt coatingen seg perfekt over lang tid. Visstnok vil noen av stoffene i coatingen ellers fordampe over tid slik at coatingen taper egenskapene.

 

Jeg kan ikke stå inne for dette tipset selv, men flere på Loops hevdet å ha gode erfaringer med langtidsoppbevaring i fryseren.   ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fort være en fordel å kjøpe opp et lite lager når man endelig finner et snøre man virkelig er fornøyd med, har jeg funnet ut.

Sjansen er stor for at snøret enten er utgått av sortimentet eller gjort forandringer på til neste år, og det er ikke gitt at man liker disse endringene  ;)

I disse dager har det blitt slik at produsentene MÅ komme opp med noe nytt hvert eneste år for å holde interessen oppe, og mange nye produkter bærer preg av dette.

Om man ikke klarer å forbedre produktet så må det i det minste ny embalasje til, eller et enda mer fancy navn, kan det virke som  ;D

 

Lars

 

Om du ønsker å ta vare på snører for framtiden, så leste jeg på Sæksyloops.com at dersom man la snørene i fryser n så holdt coatingen seg perfekt over lang tid. Visstnok vil noen av stoffene i coatingen ellers fordampe over tid slik at coatingen taper egenskapene.

 

Jeg kan ikke stå inne for dette tipset selv, men flere på Loops hevdet å ha gode erfaringer med langtidsoppbevaring i fryseren.   ;)

 

Fikk med meg dette på sida til Arden & co jeg også, Tom .

Har ikke gjort noe forsøk på dette selv enda, men oppbevarer snørene mine i en mørk, kjølig kjeller.

Noen snører virker å takle lagring bedre enn andre, men det kan godt være andre årsaker til dette.

Å oppbevare sneller med snøre på i bilen igjennom sommeren er ihvertfall ingen god ide  ;)

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Synes ikke du tråkker i fruktfatet i det hele tatt jeg. Vi har jo ulike erfaringer. Bare vi er ærlige, og det ikke ligger skjulte hensikter bak våre omtaler.

 

Mvh. Jan.

 

Fint! Ville bare får frem at vi har forskjellige utgangspunkt. Dessuten liker jeg snøret og liker derfor ikke at noen er dønn uenig med meg. :P

 

Men et snøre som jeg gjerne skulle ha prøvd mer var et Snowbee snøre. Husker ikke navnet. Det virket veldig godt. Synd at eieren tok det med seg. Hvilke snører vil du anbefale da JanM? Jeg trenger et snøre med rimelig lang klump, helst såkalt minnefritt, godt til underhånds og i lys farge. Helst ikke for brå overganger mellom klump og resten. Altså lang baktapering. Helst ikke for kort foran heller. Har ikke funnet så mange og har ikke råd til å kjøpe en haug for å prøve heller. Ikke etter å ha kjøpt 3 stykk Carron.

Tipper det er et Snowbee XS snøre du sikter til . . . Meget godt snøre  ;)

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg tråkker sikkert midt oppi fruktfatet nå, men jeg har på følelsen at vi nordmenn er flinkere til å smøre langrennskia enn fluesnørene. Vi har i alle fall flere blindkast enn stavtak i løpet av året. Vi som fisker med flue altså.

Hvis man ikke skulle kunne si hva man mener innforbi normale normer er det ingen vits i skrive på et forum :)

Takk for din erfaring med dette snøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

sjøl er jeg en kaster som bruker dobbelttrekket veldig mye, senne filinga skader helt klart lina......og godt innkasta foxtailliner det orange funker bare bedre og bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...