Gå til innhold

Organiserte Fluebokser


Stian R

Anbefalte innlegg

Sitter og sorterer i mine fluebokser som etter hver sesong er et salig rot.

Hvordan organiserer dere deres bokser? 1 til døgnfluer/duns 1 til vårfluer. En boks til hvert stadie etc

 

og i disse boksene hvilket system bruker dere?

Sortert etter farge, størrelse, stadie etc.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 boks til døgniser (alle stadier)

1 boks til vårfluer (alle stadier)

1 boks til mygg og streamere

 

jeg er av den oppfatning at det er bedre med få mønster i flere str

 

sjøfiske:

 

1 boks til reker, lopper ol

1 til sildelignende fluer

1 til børstiser

1 til storlyr, torsk, sei ol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skal det vøre så organisert?

 

For at en skal slippe å ha 7 bokser med seg i fiskejakka.

 

Planen er å ha en situasjonsboks som en plukker det en trenger for det som klekker. Når man har alt med seg i elva er min erfaring at fluene blir stygge og bustete med ubrukte og brukte fluer i skjønn forening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skal det vøre så organisert?

 

For å kunna ha mer tid til fiske og mindre tid til leting. I tillegg slipper jeg leve i troen om at jeg er vel utrustet på fluefronten, da jeg egentlig bare har en haug fluer på feil plass som ikke dekker mine behov ???:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

jeg har aldri røket tom for fluer dersom det er gitt meg anledning å studere litt før jeg går ut, det er ikke så mye eventualiteter som kan skje vel. men skal tilføye at jeg har vært sånn en sesong eller fo på tidlig 70 tall, det går nok over etterhvert tenker jeg!  ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har aldri røket tom for fluer dersom det er gitt meg anledning å studere litt før jeg går ut, det er ikke så mye eventualiteter som kan skje vel. men skal tilføye at jeg har vært sånn en sesong eller fo på tidlig 70 tall, det går nok over etterhvert tenker jeg!  ;D ;D ;D

 

 

Det er en sykdom , jeg vet :P :P ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har aldri røket tom for fluer dersom det er gitt meg anledning å studere litt før jeg går ut, det er ikke så mye eventualiteter som kan skje vel. men skal tilføye at jeg har vært sånn en sesong eller fo på tidlig 70 tall, det går nok over etterhvert tenker jeg!  ;D ;D ;D

 

Uansett er det i allefall EN god ting som er kommet ut av det. På søndag kunne jeg gi bort ca 300 fluer til mitt kjære søskenbarn som for ikke lenge siden begynte å fiske med flue. Vet ikke om jeg har gjort ham en tjeneste men men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skal det vøre så organisert?

 

For at en skal slippe å ha 7 bokser med seg i fiskejakka.

 

Planen er å ha en situasjonsboks som en plukker det en trenger for det som klekker. Når man har alt med seg i elva er min erfaring at fluene blir stygge og bustete med ubrukte og brukte fluer i skjønn forening.

 

Er enig i dette, er drit lei av å slepe rundt på jakka og vesten full av bokser... Prøver også å lage et system som jeg kan leve med, men sliter litt med at jeg har klart å kjøpe altfor mange småbokser.

 

Tror det er mange imitasjonsfiskere som sliter med dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alle fluene i en diger boks. Når jeg skal putte på flue så stapper jeg knyttneven nedi og roter rundt og den flua som sitter dårligst fast på hånden fisker jeg med  :D

 

Neida, jeg har to bokser, en med med døgnflue-imitasjoner og en med vårfluer+annet. Har ikke så veldig mye å velge i. Nå har jeg jo begynt å binde fluer selv og trenger vel en del bokser til: fine fluer, ser greie ut, stygge fluer, stæsj med krok på, stæsj uten krok ;)

 

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en døgnflueboks, en vårflueboks og en myggboks. I tillegg har jeg en supleringsboks hvor jeg tar med fluer som jeg kan forvente skal klekke og som ikke finnes i de andre boksene. I tillegg har jeg 5 slikke lommebokser som ligger i sekken. Med andre ord en haug med fluer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en haug med bokser og tenker på å lage en boks med alt mulig i hver vår og gjør det. Så skal jeg ut og da putter jeg de andre boksene i lommer og sekk sånn for sikkerhets skyld :rolleyes: Gitt opp dette her.

Kan kansje kalles for dårlig nerver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...