Gå til innhold

Flueboks


Woolly Bygger

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Tusen takk folkens, dette er supert.. Nå har jeg ivertfall mange fine fluer å fylle boksen med.

Har du prøvd noe særlig i lågen nord for otta Erot?  Er utrolig fint oppover der, men har ikke fått prøvd noe særlig med fluestanga ennå desverre.

Nei jeg har ikke prøvd noe særlig oppover der jeg heller...kun ett par turer  :)

Bandt du fluer selv forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey...du kan da bli med meg og amund og binde fluer om du har lyst? pleier og ha ett par bindekvelder i mnd vi på øyer  :)

Vanskelig og si hva du trenger...hva har du ifra før ?

Men jeg må påstå att du har en fordel og er heldig som jobber på sporten og kan kjøpe gjennom den om du mangler en god del  ;)  :)

men nå har du telefon nummeret mitt...du får slå på tråden  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey...du kan da bli med meg og amund og binde fluer om du har lyst? pleier og ha ett par bindekvelder i mnd vi på øyer  :)

Vanskelig og si hva du trenger...hva har du ifra før ?

Men jeg må påstå att du har en fordel og er heldig som jobber på sporten og kan kjøpe gjennom den om du mangler en god del  ;)  :)

men nå har du telefon nummeret mitt...du får slå på tråden  :)

Så grei som du er,Tore,så kanskje han kjøper inn litt til deg også!

Du er ikke sein med å be folk inn i varmen.

Storartet!

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

>Storartet tiltak/invit Tore :)

Du blir "Gudbrandsdalens Stor Sønn" av slikt. Steder trenger slike mennesker...vi har mange slike her borte hos oss heldigvis.

Viktig å finne mennesker man trives med....både til binding og fisking, det er ikke gitt.

Man finner fort ut om det er trivsel...og flesteparten av gangene er det det :)

Knall på...få Wollyen til å fiske leppa av harren :D

Men nå må dere ikke miste fokus; få noen Eikrepupper i boksen...lynkvikt :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Tore har sagt Woolly så er du hjertelig velkommen på bindetreffene våre :)

Utstyrstips fra min side er at når du kjøper deg bindestikke, da kjøper du en som har pidestall. Altså ikke bordfeste men at den festes i en tyngre plate som du kan sette på bordet o.l. Da kan du ta den med overalt. Ikke alle bord bordfeste passer på lengre. :) Det andre kan vi jo prate litt om på neste treffet?! Trenger ikke all verden av utstyr, det bare blir sånn etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt gutter..:)  Har ikke så mye fra før, så må nok kjøpe det meste ja.. har ei kinastikke, hehe..:P

Veldig lite folk og miljø her oppe på vinstra når det gjelder fluefiske ivertfall, så vanskelig å få til noe sammen, så veldig hyggelig å ha noen å fiske/binde sammen med. Til våren har jeg fått til et nybegynnerkurs i fluefiske i regi av butikken, så jeg håper på å få opp interessen litt her oppe oxo.. driver å ser på muligheten for et bindekurs, men det blir kanskje først til nesteår da dette hovedsakelig er en vinteraktivitet:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fluefiskere oppi dalen må holde sammen....vi er ikke mange...men fint er jo det....mere elv for oss selv, og vi bor midt i smørøye kan det dreie seg om  ;)

Men helt klart...det er plass til flere fluefiskere, positivt om vi kan få med flere, bindekvelder og fluefiskekurs er ett flott tiltak  :D

3mnd nå så ere i gang :D   :D :D  8) da skal de ikke stå på mangel av fluer  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

>Dere kan fort få besøk å trivelige som dere høres ut...og dere bor i et mega smørøye, ja...og jeg vet bare bitte litt om dalen.

var det ikke OL der borte i strøket en tid tilbake...eller mixer jeg det med annet sted nå? ;D ;D

Dere har et vanvittig stort og interressant nedslagsfelt...utnytt det!

En gang skal jeg drifte med min Native Ultimate nedover fra "oppi der et sted".av lågen..campe langs breddene...bare kose meg/oss. Mest fiske, minst padling...hadde vært noe det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

>Dere kan fort få besøk å trivelige som dere høres ut...og dere bor i et mega smørøye, ja...og jeg vet bare bitte litt om dalen.

var det ikke OL der borte i strøket en tid tilbake...eller mixer jeg det med annet sted nå? ;D ;D

Dere har et vanvittig stort og interressant nedslagsfelt...utnytt det!

En gang skal jeg drifte med min Native Ultimate nedover fra "oppi der et sted".av lågen..campe langs breddene...bare kose meg/oss. Mest fiske, minst padling...hadde vært noe det :)

Ja det hadde virkelig vært noe :) Hvordan er denne elva med tanke på det?

Tore og andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nok tro det hadde blitt en flott tur :) Et par dammer og fosser en må bære rundt, men tror det er gode stier/veier rundt de fleste. Utenom det så.

Er du "ute i det fri" eller er det betonggettoer langs, hele veien? Som du sikkert forstår er det ikke mye jeg har vært i dette området...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fulgt så mye med i denne tråden her, men leste overskriften, og tenkte følgende:

hmmmm....kanskje det har hendt no nytt på boksefronten jeg bør få med meg?.

Men nei....denne tråden handler da ikke om fluebokser?........ Hvordan KAN det ha seg :D.....Kan ikke fatte å begripeat en tråd på ffs gikk OT :)...Har så og si aldri opplevd det samme :D

EDIT: OT=åff tåppik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fulgt så mye med i denne tråden her, men leste overskriften, og tenkte følgende:

hmmmm....kanskje det har hendt no nytt på boksefronten jeg bør få med meg?.

Men nei....denne tråden handler da ikke om fluebokser?........ Hvordan KAN det ha seg :D.....Kan ikke fatte å begripeat en tråd på ffs gikk OT :)...Har så og si aldri opplevd det samme :D

EDIT: OT=åff tåppik

Det reddet jo tråden, du fikk den på sporet igjen...takk :D

Ser ut som Wolly liker "gangen" i tråden sin, men helt sant, dumt å blande inn "fiske i Gudbrandsdalen", for det finnes det jo egen tråd for.

Men trenger du nye fluebokser så finner du den ikke her...bare litt fornuftig innhold, først i tråden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fulgt så mye med i denne tråden her, men leste overskriften, og tenkte følgende:

hmmmm....kanskje det har hendt no nytt på boksefronten jeg bør få med meg?.

Men nei....denne tråden handler da ikke om fluebokser?........ Hvordan KAN det ha seg :D.....Kan ikke fatte å begripeat en tråd på ffs gikk OT :)...Har så og si aldri opplevd det samme :D

EDIT: OT=åff tåppik

Men Henning,da!

Syns heller du skal holde på med foto ;D ,enn å holde på med moderering. ;D

Så skjelden som OT forekommer her på forumet syns jeg vi skal la det passere for en gangs skyld. ;D

Og husk Wolly(fint navn forresten,likner nesten ;) )er iferd med å vende kappen til fluefiske igjen og da får vi ha litt takhøyde. ;)

Og så OT er det vel ikke?:

jeg bor på vinstra i Nord-fron, og kommer da naturligvis til å fiske mye i gdbr-lågen i sone 4. Men har mulighet til å fiske ellers i elva også. Er hovedsakelig ute etter ørret, men sleng gjerne med noen gode harrfluer:

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe....jaja...

da linker jeg hit når det gjelder fiske i g.lågen http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=11482.255 og er det ett stort problem, kan du jo flytte OT.

Fluebindingsmeldingene i g.dalen  hit : http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=13358.45  :)

eller forandre tittelen til "hvilke fluer må jeg ha i flueboksen i g.lågen"  hvis tittelen virker feil...da er vi ON TOPIC igjen...nesten  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wolly,Tore, og Hunderørret!

Kanksje vi skulle ha slengt godt med nymfer og en Eikrepupp eller to i boksen og hatt kortline samling hos dere?

Midt i mellom B.R og oss (Bergensgutta og telemarkskongene).....Ruffen er jo rett nede langs hovedgata også...og mange andre "smuglesere" :)

Perry og Andrè nede på "feile sida av Mjøsa" :D

Lars/Gudsmasken kunne jeg tenkt meg å møtt også ;)

Kanskje Eikre gutten er på hugget igjen til sommeren.

Det hadde vært noe det gutter..(uten at jeg tør si noe som helst om dato/sannsynlighet.....sjefens veier er uransakelige...og skal jeg få tid til noe som helst....støvlemerker i ræva sannsynlig >:()

Men vi må våge drømme om det...herregud det er mye ugjort kjenner jeg nå...så mye vann som burde dekkes, ikke utenlands, men her hjemme...og gjerne distriktet lågen.

Stig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wolly,Tore, og Hunderørret!

Kanksje vi skulle ha slengt godt med nymfer og en Eikrepupp eller to i boksen og hatt kortline samling hos dere?

Midt i mellom B.R og oss (Bergensgutta og telemarkskongene).....Ruffen er jo rett nede langs hovedgata også...og mange andre "smuglesere" :)

Perry og Andrè nede på "feile sida av Mjøsa" :D

Lars/Gudsmasken kunne jeg tenkt meg å møtt også ;)

Jammen det kunne blitt hyggelig, Stig  ;)

Så kunne dere sopet reint på bunnen med svenskepilkene deres, mens jeg tar hånd om det som evt vaker  ;D

Og vaker det ikke så tar jeg meg en dram, mens jeg gjør mitt beste som moralsk støtte for dere med kort line.

Kunne sikkert tatt med noen stenger, slik at du Stig omsider kunne få prøve gode fluestenger også  ;D

Mistenker jaggu at du har fått deg ny dame ved navn Sage også jeg, så alt håp er tydeligvis ikke ute ?  ;)

PS ! Feil side av mjøsa ligger på østsida, og kalles hedmark  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...