Gå til innhold

Forcefins til flyteringen


André_Brµn

Anbefalte innlegg

Skjønner den. Har sjekket det opp selv på maaaange nettsider og prisen ligger da mellom 1200-1700kr ca. Det er som du ser, noen som selger brukt, men de går ofte fort ut eller størrelsen stemmer ikke. Ofte er det også litt feil modell, de som er mer for dykking. Skal holde øynene åpne og ser jeg noe, gir jeg deg beskjed. Finner du en bra side selv, kan jo du gi beskjed.  :)

/Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har testet mange forskjellige typer svømmeføtter til bellyboat her, og som kan si noe om det virkelig er merkbar forskjell på fremdrift, og kvalitet generelt ?

Har ikke prøvd andre enn de som fulgte med min egen bellyboat jeg, så for alt jeg vet kan de være elendige, selv om jeg syntes de funker greit nok .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Force Fin Pro, har hatt de i 5 år og har sikkert svømt til Hirtshals med de.

Det man virkelig merker med Force Fin kontra andre typer er hvor lite krefter man bruker.

Samtidig går det raskere siden disse er konstruert for å yte liten motstand. De er ikke så lange men flekser allikevel meget godt.

Jeg har hatt flere andre typer både korte og lange, flere for dykking. Lange dykke svømmeføtter gir et bra skyv, men det stopper opp litt, dvs. du klarer ikke å hente det raskt nok, det blir mye mer ujevn gange. Mye kaving vs Force Fin.

Force Fin koster litt, men det er verdt det. Jeg vil nesten si at det blir som pustende vadere vs. neoprene...

Jeg tror de duger siden dykkere i nordsjøen og marinejegere benytter dem.  ;)

Jeg ville ikke kjøpt de lange force fins. Gå for de til belly eller force fin pro. De passer bedre til frekvensen som man har i flyteringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bestilt inn dykkerstøvler også. Kjapp i svingene her nå  ;D )

Svindyre saker, men en får se det slik at man tilbringer jo mange timer i "ringen" i løpet av en sommer.

[attachimg=1]

MYE bedre og ikke minst MYE varmere med neoprensko en vade sko. Helt enig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Fikk testa mine nye force fins pro idag, de kosta skjorta fra norsk dykkebutikk, men helt herlig å endelig ha noe ordentlige saker.  :) Forskjellen fra all annen dritt jeg har/ har hatt, er vært hver eneste krone.

De var dyre  :P

http://www.nemo.no/produkt/251_force_fin_pro.php?subaction=showfull&id=1253099907&archive=&start_from=&ucat=251&

Bruker dere vadesko i disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk testa mine nye force fins pro idag, de kosta skjorta fra norsk dykkebutikk, men helt herlig å endelig ha noe ordentlige saker.  :) Forskjellen fra all annen dritt jeg har/ har hatt, er vært hver eneste krone.

De var dyre  :P

http://www.nemo.no/produkt/251_force_fin_pro.php?subaction=showfull&id=1253099907&archive=&start_from=&ucat=251&

Bruker dere vadesko i disse?

Nei. Bruker uten sko. Har en neoprensokk i tillegg for å minske slitasjen på selve buksa.

Har ikke brukt sko til belly på flere år, fryser mye mindre på bena uten sko. Til nå har jeg brukt glacier glove neopren "støvel" som jeg har vært meget fornøyd med. Disse kan du gå korte distanser med åsså.

http://www.gronbergsport.no/storefront.php?pid=548

Bruker til vanlig str 43 i sko og kjøpte str Xl i forcefins. Med en tynn neoprensokk i tillegg ble dette perfekt. Glacier støvelen passet ikke sammen med force fins'a, det ble litt trangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...