Gå til innhold

Fugle/dyrebilder.


Gjest Oliver

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg videokamera nå i vinter. Med tanke på litt fiskerelatert filming til sommeren ;)

Har ikke hatt tid til og teste ut dette skikkelig enda, men fikk da festet noen fugler til filmen i går/dag. Litt skjelving på hånden og maksimal zoom ble resultatet så som så. Men gleder meg iallefall til sommeren, da skal det bli ørretfilming i stor stil ;D ;D (ikke sant Andrè) ;)

En liten stavefeil i rulleteksten, men sånn går det når man knapt kan skrive :rolleyes:

La den ut i HD, men med dårlig lys kommer nok ikke det helt til sin rett.

Ola

Hva heter fugle arten på 40sek?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 771
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Kjøpte meg videokamera nå i vinter. Med tanke på litt fiskerelatert filming til sommeren ;)

Har ikke hatt tid til og teste ut dette skikkelig enda, men fikk da festet noen fugler til filmen i går/dag. Litt skjelving på hånden og maksimal zoom ble resultatet så som så. Men gleder meg iallefall til sommeren, da skal det bli ørretfilming i stor stil ;D ;D (ikke sant Andrè) ;)

En liten stavefeil i rulleteksten, men sånn går det når man knapt kan skrive :rolleyes:

La den ut i HD, men med dårlig lys kommer nok ikke det helt til sin rett.

Ola

Hva heter fugle arten på 40sek?

Det er en gråtrost. Dette er en enslig stakkar som ikke har skjøt at den skal reise sydover på vinteren.

Det har sittet og spist råttne epler i hagen min i hele vinter.

[attachimg=1]

post-935-13949875153474_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg videokamera nå i vinter. Med tanke på litt fiskerelatert filming til sommeren ;)

Har ikke hatt tid til og teste ut dette skikkelig enda, men fikk da festet noen fugler til filmen i går/dag. Litt skjelving på hånden og maksimal zoom ble resultatet så som så. Men gleder meg iallefall til sommeren, da skal det bli ørretfilming i stor stil ;D ;D (ikke sant Andrè) ;)

En liten stavefeil i rulleteksten, men sånn går det når man knapt kan skrive :rolleyes:

La den ut i HD, men med dårlig lys kommer nok ikke det helt til sin rett.

Ola

Hva heter fugle arten på 40sek?

Det er en gråtrost. Dette er en enslig stakkar som ikke har skjøt at den skal reise sydover på vinteren.

Det har sittet og spist råttne epler i hagen min i hele vinter.

[attachimg=1]

Kansje ikke så rart for eplene er vel gjæra ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det på tide at snøen forsvinner.....Jeg vil ta bilder av fisk.....

Gs.jpg?t=1267386635

Ja nå må våren komme til oss vestpå.....har ikke opplevd maken på lang vinter.

I går såg jeg et Vipepar ut i Førresfjorden ....og da må vel våren være på vei.

.....men ingen fisk :( hverken der eller andre plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Hehe er det pingu?

Tydeligvis den eneste fuglen du klarer å snike deg inn på ;D

He he :) Nett den kommentaren der skal du få bite i deg før eller siden :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Vist noen lurer på hvorfor det er så mye greiner, så er grunnen at jeg satt INNI et kratt for å komme nær nok disse pokkers fuglene :)

[attachimg=1]

[attachimg=2]

post-0-13949875568653_thumb.jpg

post-0-13949875569293_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul den gule saken innei buskene dine Henning, 200mm blir aaalt for lite for disse små adhd fuglene, tror jeg må ha meg en 300mm :)

Dette bildet er att med en 200mm med en 1,4 converter og selv 280mm blir litt lite, er bittelitt vannskelig å komme nært nok til å fylle ramma.

fugel2.jpg?t=1267386953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul den gule saken innei buskene dine Henning, 200mm blir aaalt for lite for disse små adhd fuglene, tror jeg må ha meg en 300mm :)

Dette bildet er att med en 200mm med en 1,4 converter og selv 280mm blir litt lite, er bittelitt vannskelig å komme nært nok til å fylle ramma.

fugel2.jpg?t=1267386953

Bærre lækkert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist noen lurer på hvorfor det er så mye greiner, så er grunnen at jeg satt INNI et kratt for å komme nær nok disse pokkers fuglene :)

[attachimg=1]

[attachimg=2]

Knakende flotte bilder, Henning!

200mm er i minste laget til seriøs fuglefoto (skulle hatt 500mm selv.. minst...).

Objektivets kvaliteter er det lite å utsette på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Takker for det folks. :)

Jeg har tatt bilder i både JPG og i RAW siden jeg startet med foto, for jeg klarer rett og slett ikke å redigere RAWene bedre en JPGene alltid. Noen ganger blir JPGene bedre en jeg klarer å trikse RAWene til samme hva jeg gjør. Er rett og slett ikke god nok på fotoshop alltid. Dette merker jeg spesielt med disse knøtasfuglene. Oppskarping av RAWene blir litt sånn bob bob på fugler i forhold til foreksempel fluebilder. Vist bildene i tillegg er littegrann croppa, så blir det enda verre. Og det skal veldig lite til også før det blir gærnt. De fleste fuglene kommer jeg inn på 3-4 meter, eller opp i 5-6 på noen av de, og da er 200mm ALT for lite. Jeg tror jeg skulle gjort MYE med en 1.7 converter. 2.0 converter til Nikon skal vist nok ikke holde helt mål for oss særinger......er vist en ny på vei, men 1.7 skal være bra. Siden Kamera mitt har 1.5 crop, så er i teorien mitt objektiv på 70.200 da e 300mm på full pupp. Med en 1.7 converter, så skal det i følge mitt hode bli 510mm. Og får jeg ikke komme nær nok da, så får det bare være.

Veldig fint bilde Øystein. Men jeg føler at ditt bilde også lider pittelitt av samme skjebne som mine gjør når jeg forsøker å skarpe bildene i PS. De blir en minidråpe for skarpe eller hva det er. Det er liksom et eller annet som ikke er perfekt, men jeg vet ikke hva det er.

Bildene jeg har lagt ut er uredigerte JPG filer, pga at RAWene ble så dårlige. De er kun cropa, ikke skarpa eller redigert på annet vis.

Har faktisk tatt en hel del bilder i dag, men det blir 0% drittbra, og 5% greit nok. Men greit nok holder ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Ja, det har jeg også merket. Lys er faktisk alt for bildene. Men jeg jakter drittbra resultat, og finner du et bilde som er skarpt og fint, så kan du være sikker på at fuglen kikker en annen vei, eller noe annet er galt :)

jaja, det blir converter neste her nå. Når jeg har spist knekkebrød i to mnder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra Lars!

Likte spesielt det første bildet  :)

Takker :)

Hvilken optikk brukte du på de bildene Lars?

Har brukt Canon EF 70-200 f/4 L USM på full tele.

Bildene er croppet omlag 50-60%  Skal kjøpe en 1,4X extension tube for å komme litt mere innpå.

Senere blir det vel en Canon EF 300mm f/4 L IS USM eller en EF 100-400...

Var endel havørn på vingene idag, men kom ikke innpå.

Her er et par som er crop'et til beinet..

post-3090-13949875611461_thumb.jpg

post-3090-13949875611946_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...